Προς θεού !

Οταν ένας ελάχιστα γνωστός κοινωνιολόγος του 19ου αιώνα έγραφε ότι «η θρησκεία είναι το όπιο του λαού», ίσως δεν φανταζόταν ότι κάποιοι θα ήθελαν να κόψουν το όπιο από το λαό χωρίς να να αλλάξουν οι συνθήκες που επιβάλλουν τη χρήση οπίου. Δυσπιστώ με όσους κάνουν σημαία την αντιθρησκευτικότητα (οι πραγματικοί άθεοι δεν το κάνουν βούκινο). Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αργότερα κάτι θα προσκυνάνε όπως ο ήρωας του Ταχτσή στα γεράματά του ή όπως η πλειοψηφία των απολογητών του σταλινισμού που αναζήτησαν τη σωτηρία στον νεοφιλελευθερισμό (με το αζημίωτο). Ολ’αυτά με αφορμή τα σχόλια στο άρθρο του Ξυδάκη, στα οποία πάντως περιλαμβάνονται πραγματικά χαριτωμένοι διάλογοι όπως ο παρακάτω:

– «Αγαπητέ κύριε, σας παρακαλώ μαζέψτε το δάχτυλό σας. Θα μου βγάλετε το μάτι έτσι όπως το κουνάτε! Λυπάμαι αν δεν ικανοποιώ τα standards σας όμως πουθενά δεν αποδείξατε ότι έχω λάθος, εκτός αν θέλετε να το πιστέψω επειδή το λέτε εσείς.»
– Μάλλον δεν διαβάζετε αυτά που γράφω, κουνώντας φυσικά τα δάχτυλά μου, πώς αλλιώς?, αλλά το ματάκι σας δεν το είδα! συγνώμη αν κατα λάθος θα σας το έβγαζα!

71 thoughts on “Προς θεού !

  1. «(οι πραγματικοί άθεοι δεν το κάνουν βούκινο). Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αργότερα κάτι θα προσκυνάνε όπως ο ήρωας του Ταχτσή στα γεράματά του»

    Τυπική περίπτωση ο Ρίτσαρντ Ντώκινς.

  2. Δεν τον ξέρω, δεν απαντώ Πφφφφ. Φαντάζομαι ότι τον αναφέρεις ως παράδειγμα συνεπούς άθεου (;)

    Ναι, συχνά πολύ έξυπνος κι από τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές, Θεώρημα. Το θέμα άσχετο με το κυρίως άρθρο, όπως συνηθίζεται, αλλά και πάλι ενδιαφέρον.

  3. Τον αναφέρω ως παράδειγμα εξωστρεφούς άθεου (που το «κάνει βούκινο», για να χρησιμοποιήσω την ορολογία σου) και ως άθεου που, παρόλο που έχει μπει στα γεράματα (67 είναι), δεν έχει πάρει ακόμη το αεροπλάνο για να έρθει στο Μενίδι να προσκυνήσει τον Σεραφείμ.

  4. δύο πράγματα… ο θεός, όπως και ο άθεος είναι πρόσωπο ή καλύτερα, προσωπικός – κι αυτή νομίζω ότι είναι η στάση του ξυδάκη (χωρίς να με νοιάζει αν πιστεύει ή όχι – όπως δεν με νοιάζει αν είναι ψηλός ή κοντός)… το πρόβλημα, από την άλλη, είναι, βεβαίως, ότι θεσμοποιείται η πίστη και από πρόσωπο μεταβάλλεται σε κατήχηση, προσηλυτισμό, δόγμα, κανόνα και εξουσία κ.ο.κ. αυτό που δεν ξέρω είναι αν είναι δυνατή πια ή και απλά ευπρόσδεκτη μία ρομαντική αφήγηση περί ιερών ή όσιων και συμβόλων πίστης (με αφορμή πολύ περισσότερο ένα πανηγύρι, μέσα σε έναν ιερό ή ‘ιερό’ χώρο – η θέση της πανήγυρης είναι εκτός των τειχών πάντα, δεν είναι ποτέ μέσα στο ιερό)…

    το θλιβερό (τραγέλαφος) με όσα ειπώνονται στα σχόλια του βλέμματος είναι η διαμάχη απολογητών και καταγγέλοντων και φυσικά η ευκολία με την οποία εναλλασσόνται οι προσδιορισμοί, εδώ καταγγέλων, εκεί απολογητής και τανάπαλι (ζηλευτό ακόμη και για μένα, τον aufheber παρ εξελάνς)…

    δεν ξέρω, αλλά αναλαμβάνουμε πολύ εύκολα τους ρόλους και τη θέση των έκπτωτων – από καταπιεσμένοι, δυνάστες κτλ. αυτό δεν μου αρέσει… άρα συμφωνώ απόλυτα με όσα αναφέρετε «Δυσπιστώ με όσους κάνουν σημαία την αντιθρησκευτικότητα» – η έπαρση και η υποστολή των συμβόλων (της δύναμης) τρομοκρατεί μόνον…

    όσο για το δάχτυλο που κουνάει εδώ και κει ας προσέξουμε μην βγει εκτός από το μάτι (που από όσα διαβάζω ο διάλογος στο βλέμμα μεταξύ τουλάχιστον δύο αόμματων γίνεται) ή, ακόμη χειρότερα, μη βγει το όνομα, ή μήπως κάνει και τίποτα βρωμοδουλειές το δάχτυλο ή άσεμνες χειρονομίες στα κρυφά…
    την καλησπέρα μου

    ΥΓ. ‘ελάχιστα γνωστός κοινωνιολόγος’ (!)
    ΥΓ.γράφω ένα σχόλιο εδώ κι όχι εκεί διότι εκεί παίρνουν κεφάλια, μοιράζουν ταυτότητες και κατατάσσουν με τρομοκρατική ευκολία… ευχαριστώ για την αφορμή της αφρομής και την φιλοξενία συνεπώς

  5. ωραια τα λετε. μονο, αν μπορειτε να πειτε δυοτρια λογια παραπανω για το «….. χωρίς να αλλάξουν οι συνθήκες που επιβάλλουν τη χρήση οπίου…..» νομιζω θα ήταν πιο ολοκληρωμενο το αρθρο

    @aufheber
    Οποιοδηποτε μερος, εδω, εκει, παραπερα μπορει να αποδειχθει πεδιον πτωσεως της κεφαλή σας. Γιαυτο καλλιτερα μη γραφετε πουθενα, ουτε καν στο δικο σας μπλογκ. Οι ταμπελες καρφωνονται σε dt. Αν φοβαστε, πρεπει να προσεχετε…. ετσι δεν ειναι?

  6. @–, πόσο δίκιο έχετε… συχνά ούτε εγώ αστειεύομαι – αν και εκ των υστέρων σκάω στα γέλια, κυρίως με μένα!

    @Somebody, ο φόβος δεν είναι η μοναδική, ούτε και η μόνη κυρίαρχη προδιάθεση έναντι των ανθρώπων… κατά τα λοιπα συμφωνώ απόλυτα – και θα προσθέσω: το κεφάλι πάντοτε προσκαλεί την λαιμητόμο και τον δήμιό της… ήδη βλέπω το σώμα μου να αποχωρίζεται…

    την καλημέρα μου

  7. Ώ! απαράμιλλε και ακέφαλε aufheber ενίοτε σας φαίνονται αστεία αυτά γράφετε;
    Ή μήπως κρατάτε τη «μάχαιρα» του ‘ορθού λόγου’ και δεν αστειεύεστε με κανέναν. δυσερμήνευτη η φράση σας ‘συχνά ούτε εγώ αστειεύομαι’.
    καλημέρα σας

  8. ενδιαφέρον αλλά δεν είμαι ακέφαλος, ασώματος είμαι (ούτε ω!απαράμιλλος – εκτός αν έχω χάσει την αυτοακύρωση του πράγματος)… κατά τα λοιπα χάσαμε ή χάνουμε μάλλον το χιούμορ μας… μην ανησυχείτε, δεν κραδαίνω λεπίδες (πώς θα μπορούσα, δεν έχω χέρια), όχι του ορθού λογου, πάντως, ο οποίος, αφού καταδέχεστε και τον αναφέρετε, δεν είναι ο προκρούστης κι εγώ εκτείω την ποινή μου διότι σκέφτηκα κάποτε ότι ήταν και προσπάθησα να με προσαρμόσω – όχι πια ή τουλάχιστον όχι τόσο συχνά όσο παλαιότερα (είμαι στην επανένταξη εξάλλου και τρέφομαι δημοσία δαπάνη υπό τον όρο ότι δεν θα κρίνω κανέναν)

    humour (MOOD) UK, US humor Show phonetics
    noun [C or U] FORMAL
    the state of your feelings; mood:
    You seem in a very good humour today.

    humour UK, US humor Show phonetics
    verb [T]
    to do what someone wants so that they do not become annoyed or upset:
    I applied for the job just to humour my parents.

    -humoured UK Show phonetics
    suffix (US -humored)
    The election campaign has been remarkably peaceful, even good-humoured.

    http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=38448&dict=CALD

    ευχαριστώ για την φιλοξενία

  9. Εσεις αγαπητέ, κάνοντας χιούμορ; αλήθεια χρειάζεστε λεξικό ακόμη και γι’αυτό!; Βάλατε τον τίτλο: par excellence! Χιούμορ; (στην αρχή έτσι το πήρα) ασυνείδητη αυτοαναίρεση; Εσεις ξέρετε.
    Αγαπητέ μου δεν χρειάζονται χέρια για τις λεπίδες, ο λόγος σας μπορεί να καταστεί πιο κοφτερός-θανατηφόρος από κάθε λεπίδα όταν κρίνετε(αλήθεια στις δύο μόνο, παραγράφους σας δεν κρίνατε ούτε έναν;) αν και αρνείστε ότι κρίνετε.
    Κι εγώ ως αλλη Θέκλα τώρα σας επιπλήττω αγαπητέ μου ασώματε! (κάπου εδώ θα είναι κι Μίσα…) για να σας γνωρίσω.
    λέγοντας ‘ορθό λόγο’ έχετε κατι άλλο στο νου από την υποκειμενικότητα του καθενός;

  10. @ ~~ , αχ και να ‘χα τα νιάτα σου…

    @ Aufheber,
    «όταν θεσμοποιείται η πίστη και μεταβάλλεται σε κατήχηση, προσηλυτισμό, δόγμα, κανόνα και εξουσία κ.ο.κ. αυτό που δεν ξέρω είναι αν είναι δυνατή πια ή και απλά ευπρόσδεκτη μία ρομαντική αφήγηση περί ιερών ή όσιων και συμβόλων πίστης»
    Ισως είναι η πρώτη (ουσιαστικά) κριτική για το άρθρο του Ξυδάκη που διαβάζω !

    Για τους διαλόγους πάλι είναι θέμα γούστου: προσωπικά απολαμβάνω τις εξυπνάδες, όπως αυτές που μετέφερα, χωρίς να εξετάζω τη βαρύτητα των συνομιλητών

    @ Somebody
    «αν μπορειτε να πειτε δυοτρια λογια παραπανω»
    αν αρχίσεις, ακολουθώ (έχω ήδη τον Ντώκινς του πφφφφ για το ΣΚ!)

  11. Να προσθέσω και το καλύτερο της άλλης πλευράς

    «Γενικότερα κι ευρύτερα, ο πόλεμος κατά της οργανωμένης θρησκείας (ιδίως στην πολιτική της διάσταση) ίσως να είναι καθήκον κάθε ανθρώπου που επιθυμεί την ορθολογική και ελευθεριακή («φιλελεύθερη»;) διαχείριση των κοινών. Η αναγνώριση όμως της ‘λατρευτικής ανάγκης’ […] είναι μάλλον εμπειρική αναγκαιότητα: φαίνεται πως βιολογικά έχουμε την προδιάθεση ως είδος να ‘λατρεύουμε’.
    […]
    Δε θα ήμουν ούτε τόσο υπερόπτης ούτε τόσο απαξιωτικός σε σχέση με το σκέφτεται και τι αισθάνεται ο συνάνθρωπός μου. Τι έχει ο καθένας μέσα στο κεφάλι του… »

    Από τον http://sraosha.blogspot.com

    στο

    http://buzz.reality-tape.com/story.php?title=%CE%A4%CE%BF-%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%88%CE%B1%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%91%CE%B3–%CE%A3%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%AF%CE%BC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A3%CE%AC%CF%81%CF%89%CF%86

  12. Αυτό περί βιολογικής προδιάθεσης για λατρεία καταρρίπτεται από το γεγονός ότι υπάρχουν τόσες χιλιάδες άθεοι που δεν έχουν καμία τέτοια προδιάθεση.

    Αν η παιδεία, αντί για κατήχηση, επί 9 χρόνια προσέφερε «μαθήματα αθεΐας», θα είχε ενδιαφέρον να δούμε αν εξακολουθούσαν σήμερα να υπάρχουν τόσα εκατομμύρια πιστοί, με «βιολογική προδιάθεση πίστης».

    Είναι έγκλημα να παίρνεις έναν παιδικό εγκέφαλο και να του εμφυτεύεις την ιδέα ότι υπάρχει θεός, θες δε θες, αυτός ο εγκέφαλος θα καταλήξει κατά πάσα πιθανότητα δογματικός πιστός.

  13. καλό! καλό! εγώ όμως θα συμπλήρωνα: ποιος να είχε τα νιάτα ποιου?
    ο/η sraosha στον/ην οποίο/α μας παραπέμψατε έγραψε πολύ ωραίο επίλογο!
    Και τι μ’αυτό; Ένα σωρό υποσημειώσεις και ενστάσεις εις το περιθώριο του άρθρου του/ης θα μπορούσαν να γραφτούν από μένα κι από άλλους………..

    Το θέμα (το οποίο δεν το κάνουν βούκινο όπως εύστοχα λέτε, θα συμπλήρωνα και ύπουλα, με πολλές υπεκφυγές) είναι ότι μετά τον παλιό «εργολάβο» και όχι γνωστό (τότε) κοινωνιολόγο ήρθαν άλλοι με περισσότερη πείρα και δομούν την «αποδόμηση», ό,τι δηλ. ξεκίνησε ο «άγνωστος εργολάβος».
    Τώρα αν υπάρχουν αντιστάσεις θεωρούνται από αυτούς απλώς το τελευταίο φλας πριν τον θάνατο, το θάνατο των «ιερων και οσιων» γιατί είναι σίγουροι γι’αυτόν τον θάνατο….. έτσι τουλάχιστον τους είπαν οι δάσκαλοί τους και φίλοι τους και τους οποίους πίστεψαν και πιστεύουν.
    εσείς αλήθεια τι ρόλο παίζετε? το παράλληλο σύμπαν μ’αυτό του Ν.Ξ. όπου μπαίνουμε δια μέσω ρήγματος!?

  14. Επίσης, σκασίλα μου για το τι λέει ο τάδε εργολάβος ή ο δείνα αποδομιστής. Εγώ στηρίζομαι αποκλειστικά στη λογική μου, που λέει ότι το να πιστεύεις στον θεό είναι ηλίθιο, όπως και το να πιστεύεις στα ζώδια, στην ομοιοπαθητική, στη μετεμψύχωση ή στην Μίσα.

  15. Και θεωρώ αναφαίρετο δικαίωμά μου να ειρωνεύομαι και να κοροϊδεύω τα φεστιβάλ ηλιθιότητας που είναι τα προσκυνήματα ιερών λειψάνων και γενικά όλες οι εκδηλώσεις των θρησκειών.

  16. Δέχομαι ότι η θρησκεία παρέχει παρηγορητικές υπηρεσίες στον «απλό κοσμάκη», αλλά δε θεωρώ αυτή τη λειτουργία αυτονόητα σημαντική. Προτιμώ τις σκληρές αλήθειες από τα εύκολα παρηγορητικά ψέματα των θρησκειών.

  17. Θα συμφωνήσω με τον Θεώρημα! Κολλάς χωρίς να το θέλεις.
    Αν αφήσουμε όμως τα χαριτωμένα του διαλόγου, τι μένει;
    Ότι ένα troll έσπασε τα νεύρα μερικών «στοχαστών»? όπως χαρακτηριστικά λέει? Δε νομίζω.
    Το σίγουρο είναι ότι οι μόνοι που εξελίσσονται και μάλιστα με μεγάλη ταχύτητα είναι αυτοί στους οποίους αναφέρεται ο ~ ~. Αλλά εμείς οι ορθόδοξοι δεν μένουμε έκπληκτοι βλέποντας αυτά που συμβαίνουν. Τα ‘γνωρίζουμε’ και απορούμε κι εμείς όπως χαρακτηριστικά γράφει και ο ευ. Λουκάς: «Πλην ο υιός του ανθρώπου ελθών, άρα ευρήσει την πίστιν επί της γης;»

  18. Φυσικά και εσείς οι ορθόδοξοι δε μένετε έκπληκτοι από τίποτα, αφού κατέχετε την απόλυτη γνώση, όπως αυτή καταγράφεται στην Παλαιά και Καινή Διαθήκη.

  19. @ όλους: επιτρέψτε μου τον ενικό, όπως είναι η συνήθεια στο μαγαζί αυτό

    @ ~~
    «όπως εύστοχα λέτε, θα συμπλήρωνα και ύπουλα,με πολλές υπεκφυγές»
    καλοσύνη σου που μου αποδίδεις τέτοια ρητορική δεινότητα – γιατί όμως είναι ύπουλα;

    «εσείς αλήθεια τι ρόλο παίζετε? το παράλληλο σύμπαν μ’αυτό του Ν.Ξ. όπου μπαίνουμε δια μέσω ρήγματος!?»

    ωραία εικόνα. Οπως εξελίχθηκε, μάλλον ναι. Κάτι σαν δι εσοπτρου εν αινιγματι (υπαινίσσεσαι ότι η θέση μου δεν είναι σαφής, ή ερμηνεύω λάθος;)

    «τους οποίους πίστεψαν και πιστεύουν»
    εννοείς ότι παρασύρθηκαν;

    @ Ορθόδοξε
    ενδεχομένως να μας ενοχλούν τα ίδια πράγματα (ενδεχομένως όχι). Η ανησυχία σου αφορά κυρίως τη διάδοση της αθεϊας; Α ναι, μάλλον δεν συμφωνούμε

    @ κα Λουκά της αθεϊας
    θα επανέλθω σύντομα, πρώτα ο Θεός

  20. ε! είπα να ανταποδώσω την καλοσύνη σας για την αναφορά σας εις το νεαρόν της ηλικίας μου! Ό,τι περνά πλαγίως στη συνείδηση του κόσμου αν δεν είναι ύπουλο, τι είναι; (δεν αναφέρομαι σε εσάς…………….)

    Το «……δι εσοπτρου εν αινιγματι……» το σκέφτηκα κι εγώ αλλά προϋποθέτει κατώτερο και υψηλότερο επίπεδο (έτσι τουλάχιστον εννοεί ο απ. Παύλος). Στην περίπτωσή σας δεν τίθεται τέτοιο θέμα! και γι’αυτό τα παράλληλα σύμπαντα ήταν καλύτερη εικόνα. Δεν υπαινίσσομαι τίποτα! μου άρεσε σαν εικόνα και το έγραψα.

    πάνω από τα 25; δεν δικαιολογείται κάποιος να ρίξει το φταίξιμο σε κάποιον άλλο, για της επιλογές του! (μέχρι τα 25; Είναι ακόμη σέρτικος, βράζει το αίμα του με αποτέλεσμα να βολοδέρνει εδώ κι εκεί! Να δοκιμάζει το α ή το β! να πέφτει θύμα του α ή του β. ευχής έργο να βρει «λιμένα» , έστω και στα στερνά του (στην 11η που θα λέγατε κι εσείς) )

    αφήστε!…..την κ. Λουκά θα την περιλάβει η ….Μιχαλίτσα….

  21. Συνφωνώ απολύτως με τoν Sraosh που λέει:
    “Γενικότερα κι ευρύτερα, ο πόλεμος κατά της οργανωμένης θρησκείας (ιδίως στην πολιτική της διάσταση) ίσως να είναι καθήκον κάθε ανθρώπου που επιθυμεί την ορθολογική και ελευθεριακή (”φιλελεύθερη”;) διαχείριση των κοινών. Η αναγνώριση όμως της ‘λατρευτικής ανάγκης’ […] είναι μάλλον εμπειρική αναγκαιότητα: φαίνεται πως βιολογικά έχουμε την προδιάθεση ως είδος να ‘λατρεύουμε’.
    […]
    Δε θα ήμουν ούτε τόσο υπερόπτης ούτε τόσο απαξιωτικός σε σχέση με το σκέφτεται και τι αισθάνεται ο συνάνθρωπός μου. Τι έχει ο καθένας μέσα στο κεφάλι του… ”

    …και αυτό προσπαθώ να κάνω στο μπλογκ μου.

    Όμως:
    Εδώ και πάνω από 1500 χρόνια τους μόνους που βλέπουμε να το έχουν κάνει «βούκινο» είναι οι θρησκευόμενοι ορθόδοξοι-καθολικοί κ.ο.κ.

    Η Ιστορία δεν έχει ακόμη καταγράψει Άθεους με τα ταμπούρλα, βιολιά, λιβάνια, μυρωδάτα πτώματα και άλλα ιθαγενών καθρεπτάκια… Αν λοιπόν τους καταγράψει, ε, τότε μπορούμε να μιλάμε για…Βούκινο.

    Προς το παρόν είναι χρήσιμη η ειρωνεία των πφφφφφ και Ντώκινς, κάνει καλό στο Αλτσχάιμερ.

  22. Herr K., εδώ δεν μας ξεφεύγει «πετούμενο», όπως λέτε, και θα χάσουμε το άρθρο του κ. Νίκου μετά από το εντυπωσιακό Big Ban που έλαβε χώρα εις το ιστολόγιό του!!?

    Στην αρχή το μαγαζάκι σου το πέρασα ωσάν μια Ζώνη (που λέει κι ο κ. Ξυδάκης) αδιατάρακτης σκέψης αλλά όπως αντιλαμβάνομαι θα εξελιχθεί σε Ζώνη του λυκόφωτος; Λέτε;………(αλήθεια μήπως αντί για όλα αυτά πουλάτε ονλυ ζώνες δερμάτινες ! που ξέρεις καμιά φορά που θα χρειαστεί εκτός από το να δέσουμε τη Μιχαλίτσα ;) )

    Τα λέμε σε κάποιο άλλο big ban… ίσως;
    Καλή Κυριακή και καλή μετάνοια!
    Χαρά μου!

  23. Po ,
    δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στο όνομα του χριστιανισμού με την οίηση ορισμένων άθεων. Δηλαδή επειδη υπήρξε ο ΠολΠοτ έχει δίκιο ο Πλεύρης;

    η ειρωνεία του πφφφφ είναι ίσως χρήσιμη, για το Ντώκινς δεν παίρνω όρκο: δεν βλέπω να έχει να πει κάτι, τουλάχιστον σε ένα ελληνικό κοινό.

    ~~ ,
    κρατάω το «καλή μετάνοια». Ηδη σε αυτό το ποστ υπέπεσα, απαξ νομίζω, στο αμάρτημα του φτηνού αστείου. «ονλυ ζώνες δερμάτινες;» δεν το κατάλαβα. Ελπίζω να μην είναι κάτι εύστοχο!

  24. αγαπητέ Ρο,
    ο πραγματικός εχθρός δεν είναι η θεσμοποιημένη εκκλησία αλλά η θεσμική πολιτεία που διαιωνίζει την εκκλησία ως κοσμικό θεσμό… το πρόβλημα είναι, όπως γνωρίζετε, πολιτικό – όχι θρησκειολογικό ή θρησκευτικό… η Διαμαρτυρία κατόρθωσε με σύνεση και διέκρινε ορθά τα δύο βασίλεια, το κοσμικό και το προσωπικό – αν και όλοι όσοι γνωρίζω εξακολουθούν και προτιμούν την καθολική μεριά του Ρήνου, κι όχι την σκοτεινή διαμαρτυρόμενη…

    δεν διαφωνώ με την σκέψη σας, απλά η στόχευση δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να αφορά στην εκκλησία και την ιστορία της (αλήθεια θεωρείτε ότι οι πολύτιμες καταχωρήσεις σας δεν είναι γνωστές ή έστω, δεν αναφέρονται παρόμοιες;) – το πρόβλημα είναι η διαιώνιση της σύνδεσης της εκκλησίας με την πολιτεία κι αυτή είναι ευθύνη του κράτους και της πολιτείας και όχι της εκκλησίας (που συντηρείται από το κράτος προκειμένου να νομιμοποιεί την κοσμική εξουσία συνεισφέροντας τον οβολό της που θεωρεί ότι είναι ψήφοι πιστών)…

    τα έργα και οι ημέρες κάθε εξουσίας είναι οικείος τόπος σε όσους δεν αναλαμβάνουν την υπεράσπιση της εκάστοτε εξουσίας – δεν βλέπω για ποιον λόγο τα έργα και οι ημέρες της εξουσίας της εκκλησίας θα πρέπει να διαφέρουν… η εργασία που κάνετε στο ιστολόγιό σας (εσείς και οι συναρθρογράφοι σας) είναι πολύτιμη, αλλά η ιστορική αλήθεια δεν αποκαθιστά τίποτα, διότι ενώπιόν σας είναι μία πρακτική που οι ρίζες της υπερβαίνουν γεγονότα (οι συνειδήσεις δεν αφυπνίζονται από την αλήθεια – διότι για όσο τις αφορά μπορεί εγώ να είμαι ενύπνιος: κι αυτό το ξέρετε καλά από τις αντιδράσεις των πιστών που κατά καιρούς αναλαμβάνουν να υπερασπίσουν την πίστη συγχέοντας την πίστη με την εκκλησία τους – αλλά ας μην ξεχνάμε, αυτή είναι η Μορφή της πίστης τους, η εκκλησία)…

    για αυτό και λέω ότι μόνον η καθολική βούληση της πολιτείας μπορεί να καταστήσει σαφή κάθε διάκριση κι αυτή, η πολιτεία είναι ο στόχος… κι αυτή δεν υπάρχει, διότι δεν είναι καθολική…

    αν επικαλείστε τον θεό ως αυτονόητη αρχή που (οφείλει να) αποτρέπει κάθε εκδήλωση της κατάχρησης ή ακόμη και την ίδια την εκδήλωση της εξουσίας, τότε επικαλείστε κακώς κάτι που ούτως ή άλλως, υποπτευόμαστε ή έστω εμείς υποπτευόμαστε ότι, δεν υπάρχει…

    όλα κρίνονται στις πράξεις τους και η πράξη είναι εξορισμού πολιτική: η εκκλησία έχει κριθεί… και καταδικαστεί αλλά μόνον στη δική μας συνείδηση και είμαστε λίγοι – διότι όπως λέει ο κακόμοιρος ο Άνθιμος υπάρχουν τραυματισμένοι στην συνείδησή τους πιστοί που δεν βλέπουν το Χ.Ο. να αναγράφεται στην ταυτότητά τους και πονούν (υποπτεύομαι ότι είναι πολλοί αυτοί ή και πάλι, μόνο ο Άνθιμος όταν μιλάει στην τηλεόραση)…

    και η πολιτεία έχει κριθεί (αλλά διαιωνίζει και διαιωνίζεται), είναι άβουλη και δεν επιβάλλει την αυτονόητη διάκριση της πίστης από την πολιτεία – όπως αρέσκεται εξάλλου και προσβάλλει κάθε διάκριση εξουσιών: η αιώνια επιστροφή του χωροφύλακα, του πολιτικού και του παπά (με όποια σειρά επιθυμείτε) και υπό όρους, του δάσκαλου (υπό τον όρο ότι είναι «φωτισμένος» άνθρωπος)…

    __, ναι, η μία εκδοχή του ορθού λόγου (που αναφέρω) απαιτεί την μη υποκειμενικότητα στις κρίσεις που εκφέρουμε, αλλά κυρίως, στις πράξεις που πράττουμε… αλλά κι αυτό ακόμη είναι ύποπτο, συχνά καταφανώς αντιφατικό ή ανόητο και είμαστε, κατά συνέπεια, διαρκώς επιφυλακτικοί… για αυτό και γελάμε δυνατά κάθε φορά που μιλάμε ή πράττουμε… και κυρίως, με τον εαυτό μας που μίλησε (έγραψε) και έπραξε και επαναβεβαίωσε τον πεπερασμένο χαρακτήρα του και την αδυναμία του… ίσως ακολουθήσω την συμβουλή του Somebody και σταματήσω να γράφω (αν και είμαι πια πολύ γέρος και οι κακές συνήθειες δεν με παρατούν τόσο εύκολα)…

    φυσικά παραπέμπω στη ζωή του Brian

    ΥΓ. για το άρθρο και το δεύτερο άρθρο του Ξυδάκη δεν έχω να πω τίποτα περισσότερο κι αυτό γιατί υποπτεύομαι ότι πέτυχε αυτό που μάλλον ήθελε τελικά – κι αυτό που θέλησε ο Ξυδάκης δεν έχει να κάνει με την σιωπή ή το ιερό (Big Bang το είπε ο/η — και συμφωνώ)… διότι αν είχε επιλέξει την σιωπή θα μπορούσε να επιλέξει κάποια άλλη ασκητική μορφή που ταλανίστηκε σφόδρα από την ενοχή της γραφής της ίδιας και της σκέψης, θα μπορούσε να επιλέξει τον Wittgenstein που τάφηκε μεταξύ γνωστών και φίλων και δεν εκτίθεται σε προσκύνημα η σωρός του αλλά αναπνέει διαρκώς μέσα από τη γραφή του (ειρωνεία λέω εγώ) – αλλά ο φιλόσοφος είναι παρωχημένη φυσιογνωμία και εκτός επικαιρότητας (η εκκλησία πάλι όχι)…

    την καλημέρα μου

  25. Herr K.
    Αγαπητέ δεν είπα και τίποτα δυσνόητο! Ναι, είναι ανησυχητικό το ότι παρατηρούμε μια οργάνωση; σκέψης και πράξης αυτών των αγνωστικιστών, άθεων κτλ! Δεν είναι πια απλά τα πράγματα! Δείτε ας πούμε το πλήθος πως ζει, τι σκέφτεται κτλ. Το πλήθος-λαός ποτέ δεν δρα αυτόνομα! Καθοδηγείται. Είτε φανερά είτε όχι. Δείτε τώρα ποιος τους καθοδηγεί! Βλέπετε την εκκλησία; Όχι ! αλλά ποιους βλέπετε; Μη μου πείτε ότι δεν διακρίνετε κάτι κοινό σ’όλους αυτούς! Τι κοινό έχουν όλοι αυτοί λοιπόν; Το έγραψε χαρακτηριστικά ο ~ ~ και συμφώνησα μαζί του! Την αποδόμηση! Φυσικά δε μένουν στην αποδυνάμωση της εκκλησίας αυτό το θεωρούν σίγουρο! Δεν δρουν όλοι με τον ίδιο τρόπο αλλά ο στόχος είναι ο αυτός! Η ολοκληρωτική αδυναμία του άλλου να πει κάτι, να στοχαστεί κάτι .

    (Είναι τρομερό αυτό που έπαθε ο κ. Ξυδάκης, μη το προσπερνάτε! Κι αν συνεχίσει έτσι, π.χ. να γράψει για τον τρόπο που σκέφτονται οι άγιοι πατέρες της εκκλησίας, μπορεί να διαλέξει κάποιον, ε! τότε να δείτε αντίδραση!! Θα πέσουν να τον «φάνε» )!

    Λοιπόν αυτά εμάς τους ορθοδόξους δεν πρέπει να μας ξενίζουν! Εμείς έχουμε μπει σ’ένα δρόμο και πρέπει να προχωρούμε σ’αυτόν με στόχο το τέρμα! Τώρα αν κάποιοι μένουν στην αφετηρία ή κάποιο άλλοι πάνε ανάποδα ή σπρώχνουν τους άλλους δεν είναι δική μας δουλειά! «τι προς σε! Συ ακολούθει μοι» είπε ο Κύριος.
    Έγινα περισσότερο κατανοητός;
    Καλησπέρα σας!

  26. φίλε aufheber,
    δεν διαφωνώ σε κάτι από αυτά που γράψατε (και σας ευχαριστώ). Ναι το Κράτος σαν Εξουσία είναι ο κύριος Υπεύθυνος, και αυτό «έχρισε» την Εκκλησία «θεσμικά» Εξουσία (με κεφαλαίο)…αυτό ακριβώς πρέπει να χτυπάμε.
    Τώρα με το ζήτημα των πιστών, έχετε δίκιο, αλλά θέλει και αυτό κάποιους «χειρισμούς», δεν νομίζετε;

    Δεν έχω άλλον χρόνο, μου επιτρέπετε…

  27. aufheber
    «ο πραγματικός εχθρός δεν είναι η θεσμοποιημένη εκκλησία»
    πόσο μάλλον το σώμα της…

    ~~ (και aufheber)
    Αν το να μιλάς εξ ονόματος του ορθού λόγου είναι η έσχατη υποκειμενικότητα, γιατί το να μιλας εξ ονόματος της κοινωνίας των προσώπων δεν είναι;

    Ορθόδοξε,
    δε συμφωνώ με την ανάλυση αυτή. Η αποδόμηση που περιγράφεις δεν προέρχεται από το κήρυγμα κάποιων «αγνωστικιστών» (οι ιδέες ποτέ δεν είχαν τόση ισχύ όσο θελουμε να πιστεύουμε). Από τι, δεν ξέρω να το εκφράσω.

    [ενδεχομένως να μην είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο. Αν ήμουν αναγκασμένος να επιλέξω ανάμεσα στο Χριστόδουλο και τον Ψαρουδάκη θα επέλεγα χωρίς σκέψη το δεύτερο].

  28. Καταρχάς δεν γνωρίζω ποιος είναι ο κ. Ψαρουδάκης. Συγγνώμη αν είναι σημαντικό πρόσωπο για εσάς αλλά εγώ δεν τον γνωρίζω. Για δε το άλλο πρόσωπο αν κατάλαβα καλά δεν είστε στο ίδιο «στρατόπεδο» και για ακόμη ένα λόγο! Δεν είναι εν ζωή! Αν εννοούμε το ίδιο πρόσωπο!
    Κοιτάξτε, ο απ. Παύλος πόσο ωραία τα λέει στην α’ προς Κορ.
    «Παρακαλώ δε υμάς, αδελφοί, δια του ονόματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ίνα το αυτό λέγητε πάντες, και μη η εν υμίν σχίσματα, ήτε δε κατηρτισμένοι εν τω αυτώ νοί και εν τη αυτή γνώμη. εδηλώθη γαρ μοι περί υμών, αδελφοί μου, υπό των Χλόης, ότι έριδες εν υμίν εισί. λέγω δε τούτο, ότι έκαστος υμών λέγει• εγώ μεν ειμί Παύλου, εγώ δε Απολλώ, εγώ δε Κηφά, εγώ δε Χριστού. μεμέρισται ο Χριστός;………»
    Άρα τι παραπάνω μπορούμε να πούμε; Τίποτα! Ένας είναι ο Κύριος των Φώτων και ένας δρόμος οδηγεί σ’Αυτόν ! Τα άλλα είναι ανθρώπινες αδυναμίες………

    Λέτε
    « οι ιδέες ποτέ δεν είχαν τόση ισχύ όσο θελουμε να πιστεύουμε»
    τα τόσα βάσανα που έφερε ο μαρξισμός σε τόσες χώρες κι ακόμη να τον ξεπεράσουν ορισμένοι ;…………
    η τόση αδιαφορία για οτιδήποτε πνευματικό από πού ήρθε αν όχι από τους «και καλά» ‘πνευματικούς’ ανθρώπους του κόσμου που ασχολούνται με τις τέχνες, με την πολιτική κτλ κτλ;………………
    νομίζω ότι δεν το πιστεύετε πολύ αυτό που είπατε!
    Εκτός κι αν εννοείς ότι δεν υπάρχουν κήρυκες αθεϊας κτλ. Άρα ο κόσμος δεν παραμυθιάζεται από αυτούς! Δεν είναι ανάγκη να υπάρχει σε κάθε μαχαλά κι ένας κήρυκας, Αρκεί ένας εκπρόσωπος ενός φορέα πχ πολιτικού να δείξει το δρόμο! Όχι με ομιλία άλλα με στάση ζωής!
    Ελπίζω να αρχίσουμε να καταλαβαινόμαστε!

  29. Herr K.
    είπα ότι: η μία εκδοχή του ορθού λόγου (που αναφέρω) απαιτεί την ΜΗ υποκειμενικότητα στις κρίσεις που εκφέρουμε, αλλά κυρίως, στις πράξεις που πράττουμε

    δεν διαφωνώ:
    η έσχατη υποκειμενικότητα είναι ακριβώς η ίδια η κοινωνία των προσώπων – το ίδιο το πράγμα (το έθος / η συνήθεια, η γλώσσα κτλ.) που προσδιορίζει και τα όρια στις κινήσεις μας και προκαταλαμβάνει ως έναν βαθμό το ενδιαφέρον μας… αλλά και η έσχατη αντικειμενικότητα δεν είναι παρά η υποκειμενική μας φωνή που δίνει σάρκα και οστά στο υποκείμενο καθιστώντας αυτό αντικείμενο που αξιώνει κατανόηση και νόημα επικαλούμενο ακριβώς την εσχατιά της υποκειμενικότητας, την κοινή μας μήτρα…

    δεν είναι προφανείς οι αντιθέσεις εδώ: ευπρόσδεκτο και το υποκείμενο που θεωρεί ότι αυθαιρετεί – αυθαδιάζει (αναιρείται και αίρει ταυτόχρονα) βεβηλώνοντας αλλά και το αντικείμενο που θεωρεί αναγκαίο και αληθή (αυταπόδεικτο) τον λόγο του… ευπρόσδεκτα αλλά όχι στο απυρόβλητο διότι σε αυτό το επίπεδο αμφότερα εκφράζουν μόνον πίστη…

    δεν ξέρω αν το σώμα της εκκλησίας είναι ο εχθρός – πώς θα μπορούσε εξάλλου ένα σώμα να είναι εχθρός; δεν θα διαπράξουμε ξανά την ύβρη της περιφρόνησης του σώματος (ανεξάρτητα της μορφής ή δυσμορφίας του)… αλλά ας προσέξουμε: εφόσον τέθηκε ως σώμα θα αντιμετωπιστεί ως σώμα (δεν ξέρω αν αυτό εννοεί και ο κύριος Ρο με τους ‘χειρισμούς’)… διότι πολύ φοβάμαι ότι το σώμα της εκκλησίας και το σώμα της πολιτείας εξακολουθεί και είναι ένας δικέφαλος αετός που κρατάει το ζύγι, κραδαίνει ξίφη και απαιτεί την υποτέλεια στο νου και το σώμα…

    Ορθόδοξε [ή περί δόξας και λόγου]
    η αποδόμηση – όπως και ο ορθός λόγος – διατηρεί μία συγκεκριμένη σημασία για κάποιους ανθρώπους (είναι μάλιστα μία πολύ συγκεκριμένη αντίθεση στα μέρη μου, η πιο σφοδρή στη φιλοσοφία εδώ και δυο αιώνες περίπου)…

    ας είμαστε επιφυλακτικοί συνεπώς με τη χρήση των εννοιών, την αποδόμηση και τον ορθό λόγο…

    πάντως δεν θα μπορούσα εύκολα να μιλήσω περί ποδηγετούμενου πλήθους, ούτε καν περί πλήθους που καθοδηγείται – θα ήταν τρομοκρατικό… διότι δεν θα μπορούσα να εξηγήσω πώς κατόρθωσα εγώ και δεν είμαι πλήθος, πώς ξέφυγα – εκτός κι αν δεν έχω ξεφύγει, τότε ο κύκλος είναι φαύλος, πώς λέω ότι ξέφυγα; ίσως επικαλεστώ τις γραφές – ίσως και όχι (μάλλον όχι διότι αν επικαλεστώ τις γραφές δεν μπορώ να λογοδοτήσω για την διαφυγή Μου – ίσως μία μεταστροφή, ναι, αυτό είναι ακόμη πιο συνεπές αλλά ακόμη πιο σκοτεινό, θαύμα σχεδόν – το υπερμετρο φως τυφλώνει, και τα καθιστά όλα σκοτεινά όσο και το σκώτος)… αλλά πάλι: αν είστε ήσυχος δεν πρέπει να ταράζεστε (εγώ δεν είμαι ποτέ ήσυχος και συχνά ταράζομαι)…

    για κάποιους η συνθήκη της πίστης θα ήταν επαρκής λόγος ενάντια στον στοχασμό – κι αυτό να το δεχτείτε με κάθε ειλικρινή μου πρόθεση…

    προσωπικά πάντως, φίλε Herr K. δεν μιλώ εξ ονόματος κανενός (εκτός του aufheber)… αυτό το εξ που προηγείται του ονόματος υπόσχεται κάτι που εγώ δεν μπορώ να παραδώσω…

    την καλησπέρα μου και ευχαριστώ για την κατάχρηση που μου επιτρέπεται εδώ

  30. Εχθρός είναι ΚΑΙ η θεσμοποιημένη εκκλησία ΚΑΙ το σώμα της.

    Γιατί το σώμα της είναι αυτό που κυρίως ψήφισε Κωστάκη, αυτό που εμφορείται από εθνικιστικές ιδέες και σύνδρομα καταδίωξης (βλ. θεοποίηση της ψεύτικης ομιλίας του Κίσσινγκερ), αυτό που κατέβηκε στις λαοσυνάξεις για τις ταυτότητες, αυτό που γενικά είναι χέσε μέσα.

  31. Να διευκρινίσω ότι και ο Γιωργάκης είναι εξίσου άχρηστος με τον Κωστάκη, αλλά το φαν κλαμπ του Κωστάκη είναι κυρίως μυστακοφόρες γριές που [λογοκρισία από herrk] με τις ομιλίες του Άνθιμου.

  32. Ναι. Είναι το σύνολο του ελληνικού λαού που με τη νοοτροπία του βολέματος (ζητάω ρουσφέτι απ’ τον άγιο, ζητάω και από τον πολιτικό) έχει φέρει τη χώρα στην τριτοκοσμική κατάσταση που είναι.

  33. Τάπαιξε ο κακομοίρης ο Ξυδάκης και αφού πρώτα έκλεισε τα σχόλια μετά φοβήθηκε να ανεβάσει το δεύτερο κείμενο μην τυχόν τον πάρουν με τις λεμονόκουπες ξανά..
    Έ ρε τι τραβάνε οι κρυφοθρησκόληπτοι τάχα διανοούμενοι.. Μετά λένε για το κοράνι

  34. Γιατί έσβησες το «[αγγίζω την έκσταση, φτάνω στον έβδομο ουρανό, μετατροπή σχολίου από herrk]» και κράτησες το «[να επιτελέσεις τη σωματική λειτουργία της απόρριψης άχρηστων ουσιών από τον οργανισμό, μετατροπή σχολίου από herrk] μέσα»; Θεωρείς το χέσιμο ευγενέστερη λειτουργία από τον οργασμό;

  35. Aufheber,
    «η έσχατη υποκειμενικότητα είναι ακριβώς η ίδια η κοινωνία των προσώπων […] κοινή μας μήτρα»
    Πες μου ότι πρόκειται για ταυτολογία, να μην παιδεύομαι τζάμπα ;)

    «κραδαίνει ξίφη»
    ναι είναι έντονη αυτή η τάση από όσους είναι πεπεισμένοι ότι έχουν δίκιο, δεν αντιλέγω

    Ορθόδοξε,
    «ιδέες…»
    δεν είπα ότι δεν επηρεάζουν, απλώς ότι υπερβάλλουμε την επιρροή τους. Οπως λες και συ η στάση ζωής είναι πιο σημαντική

    «μεμέρισται ο Χριστός…»
    Μεμέρισται πώς δεν μεμέρισται. το ίδιο είναι το Φανάρι, το ίδιο η Ελλαδική Εκκλησία; Να μην πούμε για το Σχίσμα.

    «Ψαρουδάκης…»
    Τον ανέφερα για να γίνει πιο κατανοητό τι εννοώ. Ο Ψαρουδάκης ήταν άνθρωπος με ήθος και χωρίς πολιτικό ένστικτο. Ο Χριστόδουλος το αντίθετο (μιλάω για τη δημόσια εικόνα τους φυσικά, δεν τους έχω γνωρίσει προσωπικά)

  36. την καλημέρα μου Herr K., ταυτολογία είναι αλλά όλοι υποπτεύονται ότι η ταυτολογία είναι αναδιπλασιασμός και ουσιαστικό σχίσμα στον εαυτό (σχιζοφρένεια θα έλεγα εγώ) ή στην α-διαφορά…

    για αυτό μπορεί και η φράση να διεκδικεί νόημα: υποκειμενικότητα/κοινωνία ή η υποκειμενικότητα είναι η κοινωνία ή η υποκειμενικότητα ενάντια στην κοινωνία (το ενάντια είναι ήδη ισοδύναμο με την ισότητα διότι αντιπαραθέτει τα δύο μέλη της ταυτότητας ή απλά τα συσχετίζει – όπως και η ταυτότητα, το σχήμα θα έγραφε κάπως έτσι ‘α ίσο και ταυτόχρονα διάφορο του α’)… ακροβασίες… παρασύρομαι εύκολα

    η στάση ζωής είναι περίεργη έκφραση: ανθίσταται σε κάθε σύνοψη και η αφήγησή της είναι εξ ορισμού παραπλανητική… σκέψου τι έγινε με τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα (ποιον Σω παραδίδει ο Πλα και ποιον λ.χ. ο Ξενοφώντας ή η παράδοση εκτός του Πλάτωνα): η στάση όμως της ζωής για μερικούς είναι κατ’εξοχήν (παρεξελάνς) πράξη, πράξη που υπαγορεύεται από μία ιδέα (εδώ με την ευρύτατη έννοια της ζωής) και ταυτόχρονα εν-πνέει την ιδέα και την μεταμορφώνει…

    στην πράξη η γνώση εκφράζεται ως ηθική ή ανήθικη όπως και η στάση της ζωής – αν και συνήθως προϋποθέτουμε λόγους νομιμοποίησης του ηθικού, κυρίως όμως, του ανήθικου ως αναγκαίου (το αρχέτυπο του κακού δεν με απασχολεί προς το παρόν)

    προς αποφυγή παρεξηγήσεων: η ηθική εδώ αφορά τη γνώση του λόγου και όχι την αλήθεια της αποκάλυψης – για αυτό και είναι ιστορική και όχι εσχατολογική παρόλο που σχεδόν όλοι οι προσδιορισμοί είναι αμοιβαία ανταλλάξιμοι…

    επιστρέφω λοιπόν στην Σιωπή της πρότασης 7 του Logisch-philosophische Abhandlung (όχι του Ξυ παπαμήτρου, Δάκι) που δεν είναι των νεκρών, ή των λειψάνων, κανένα φωτεινό παράδειγμα, ή οι προσδοκίες των πιστών αλλά η παθολογική σχιζοφρένεια του λόγου που στην προσπάθειά του να εκφράσει τον πεπερασμένο χαρακτήρα του ανακαλύπτει το άπειρο, φτιάχνει κρασιά, την έρντιγκερ, τέχνες και σπίτια, γράφει βιβλία ή προγράμματα στον υπολογιστή και μετά απλά πεθαίνει…

    για τα ξίφη δεν ξέρω, ευερέθιστοι γίναμε ξαφνικά όλοι… ωραία! μπας και ξανανιώσει και ο μπάμπος…

    aufheber

  37. οι επηρμένοι είναι παρεξελάνς αυτοί που θεωρούν τους γύρω τους, καρα-παπαμήτρους! και το σίγουρο είναι ότι οι επηρμένοι έχουν και στα χέρια και στο στόμα τη Μάχαιρα της κρίσεως του ‘ορθού τους λόγου’. Ό,τι και να πουν δεν πείθουν! κι ό,τι και να μας λένε οτι βλέπουν πάλι δεν πείθουν.
    βαττολογίες!
    καλλίτερα πίσω στο πάρτι……….

  38. ναι, οφείλω μία συγγνώμη στον Ξυδάκη – ειρωνεύτηκα το όνομά του… μάλλον πόσο όταν υπογράφει επώνυμα τα λεγόμενά του…

    ~~, η έπαρση είναι περίεργο πράγμα

    τον ορθό λόγο πάντως εσείς μου τον προσάψατε…

    ευχαριστώ για την φιλοξενία Herr K. και την καλημέρα μου

  39. Απ’ό,τι ξέρω είναι ίδιον γνώρισμα των επηρμένων να μη ‘βλέπουν’ τον ‘ορθό τους λόγο’…..
    Τέλος πάντων, να με συγχωρείτε ……

  40. έλα κι εσύ στο πάρτι μας, ω! απαράμιλλε ασώματε! κι ας έχεις τη Ρίτα για cache-col!
    Που να’ναι η μουστακαλού άραγε, ωρέ Κ(υριάκο)….

  41. ωρέ μουστακαλού, τον έστειλες τον υποτακτικό σου, τον Κυριάκο, τελικά στου Ξυδάκη, χτες τ’απόγιομα, τώρα το είδα! μόνο στριγκλιές και παραξενιές είσαι μωρέ αντρογύναικο! Πάλι καλά το’σωσες το παιδί από βέβαιο θάνατο. ολόκληρο καπσούλι δηλητήριο θα του’χυνε αυτό το ερπετό, η Ρίτα… τώρα που ξανάρθε το έρμο ποιος θα το σώσει………

  42. Σε βλέπω κάπως συγχισμένο, Χλέμπουρα.
    Το υπογλώσσιο γρήγορα και να μην φυτρώνεις εκεί που δεν σε σπέρνουν! Ξέρει η Θέκλα τι κάνει!

  43. είμαι charitable και αγχώνομαι για το παιδί…
    μη πει τπτ η άλλη και πάθει τπτ το παιδί…
    αλλά ναι, Θέκλα μου δεν πρέπει να πετάγομαι σαν κανένας σπασίκλας, ε!?
    αλλά να! Ήρθαν ενισχύσεις! Δεν σ’έχουμε ανάγκη προς το παρόν!
    Πήγαινε στο καμαρίνι σου κούκλα μου γλυκιά…….
    Να αποσυρθώ κι εγώ να ησυχάσω…

  44. Πάει και ο Θίασος…
    Πάλι με τις φαντασιώσεις μου θα μείνω.
    Μήπως να βάψω την ουρά μου μαύρη και να μεταναστεύσω μαζί με τα περιστέρια;

Αφήστε απάντηση στον/στην πφφφφ Ακύρωση απάντησης