Διαβάζει η Ρόζα Εσκενάζη Μαρξ ή Γιανναρά;

Ποια είναι η κυρίαρχη θρησκεία στην Ελλάδα; Η ορθοδοξία, ίσως; Κοιτάξτε λιγότερο πιο προσεκτικά γύρω σας. Θα δείτε μια νέα θρησκεία να έχει εξαπλωθεί – και όπως όλες οι θρησκείες, έχει δικές της λατρευτικές τελετές , δική της κοσμοθεωρία και βασίζεται στην πίστη σε ένα δικό της υπερφυσικό στοιχείο.

Οι λατρευτικές της τελετές: τα στούντιο των τηλεπαιχνιδιών, όπου συχνάζουν οι λίγοι και εκλεκτοί, οι υπόλοιποι ας τα δούνε από το σπίτι τους. Στις τελετές αυτές γίνονται συμβολικές ανθρωποθυσίες: τα ψώνια που ξεδιπλώνουν τα καλλιτεχνικά τους ταλέντα, οι παίκτες που πρέπει να δεχτούν τις προσβολές της τηλεπαρουσιάστριας, οι έγκλειστοι στο λάκο με τις κάμερες – οι αμνοί του Θεού της νέας θρησκείας

Η κοσμοθεωρία της: ό,τι φάμε κι ότι πιούμε (ισχνός αντίλαλος του δημιουργικού carpe diem, δηλαδή καμία σχέση) κι ότι παίξει η τηλεόραση. Ο καθένας για την πάρτη του – μην τυχόν και γίνει αυτός ο αδύναμος κρίκος. Καλή και απαραίτητη η πάρτη, άμα είμαστε όλοι όμως σκόρπιοι κρίκοι, είμαστε ταυτόχρονα – όλοι – αδύναμοι κρίκοι.

Το υπερφυσικό στοιχείο: το περίγραμμα του είναι ακόμα θολό, όπως γίνεται σε όλες τις νέες θρησκείες. Σε γενικές γραμμές έχει ως εξής: κάποιες καταχθόνιες δυνάμεις που ξεκίνησαν από την Ατλαντίδα, πριν αυτή καταποντισθεί από το στρατό του Καραϊσκάκη που είχε μόλις νικήσει τους Πέρσες στο Γράμμο και το Βίτσι παρά τη λυσσαλέα αντίδραση του εβραϊκού λόμπυ (άρα δίκιο είχε ο Αγαμέμνων που δεν τους χώνευε) που κινούν τα νήματα με αποτέλεσμα (εδώ είναι η κορύφωση του υπερφυσικού στοιχείου) κανείς να μην μπορεί να κάνει τίποτα! Αν ακόμα αμφιβάλλετε, ανοίξτε κουβέντα σ’ ένα ταξί ή κοιτάξτε για τί πράγμα μιλάνε τα μισά βιβλία στους πάγκους των υπαίθριων βιβλιοπωλείων.

«Η θρησκευτική αγωνία είναι ταυτόχρονα η έκφραση πραγματικής αγωνίας και η διαμαρτυρία ενάντια στην πραγματική αγωνία.» Το είπε ο Γιανναράς ή ο Μαρξ; «Η θρησκεία είναι η αυτοσυνείδηση του ανθρώπου που είτε δεν βρήκε ακόμα τον εαυτό του, είτε έχει ήδη χάσει τον εαυτό του.» Για να βρούμε ποιος τό ‘πε πρέπει να συστήσουμε εξεταστική η προανακριτική επιτροπή;

Οταν πάντως ο Μαρξ λέει ότι η θρησκεία είναι το όπιο του λαού, η Ρόζα Εσκενάζι του τραγουδάει μισο-περήφανα, μισο-ντροπιασμένα «Σα μαστουρωθείς, γίνεσαι ευθύς, αρχηγός δικτάκτορας (sic), Θεός και Παντοκράτορας». Και το σεγόντο: Ρόζα μου για σένα έγινα πρεζάκιας μπλογκάκιας

Advertisements

76 thoughts on “Διαβάζει η Ρόζα Εσκενάζη Μαρξ ή Γιανναρά;

  1. Αυτά είδατε μόνο; Αυτά θα τα έβλεπε κι η γιαγιά μου, είναι φως φανάρι το πράμα.
    Τα άλλα είναι δύσκολα γιατί θα βρούμε φίλους και γνωστούς μέσα κι εμάς τους ίδιους και θα πάθουμε σοκ.
    Θέλει τσαγανό μιστερ κάππα ! δεν τη βγάζουμε με λίγη ψιλή ειρωνεία και καναδυό φτηνά αστεία…..
    Άντε σιγά-σιγά να ανοίξει το «βλέμμα» γιατί θα τσουγκρίσουμε πουθενά.

  2. Με τη διαφορά ότι το δικό μου το χασίς δεν το πληρώνει το κράτος και το θεωρεί και παράνομο.Θέλω να πω, ας μαστουρώνει ο καθένας όπως θέλει, αλλά να μην απαιτεί να του πληρώνω τη μαστούρα του (με το να πληρώνω τους μισθούς των παπάδων ως φορολογούμενος).

  3. Ευχαριστώ Θεώρημα
    Δεν υπάρχει πουθενά ειρωνεία, μπαμπ. Ούτε αστεία. Αυτό είναι το πρόβλημα. Κατά τ’ άλλα προσυπογράφω το «θα βρούμε φίλους και γνωστούς μέσα κι εμάς τους ίδιους και θα πάθουμε σοκ»
    Πφφφφ το θέμα μου δεν ήταν ο χωρισμός Εκκλησίας-κράτους

  4. ωραία! στο επόμενο ποστ ίσως δούμε τι άλλο είδε ο ‘Σουηδός’, στη χώρα των συγκρούσεων, στην μετέπειτα χώρα του τίποτα_όρθιο! Όπου ο μαρξ κι η παρέα του παλεύουν με τα λιοντάρια του ‘γανναρά’! στα καπνισμένα αλώνια κάπου εκεί στο Αφγανιστάν, για μια neoχώρα με αρχηγό το πρωτοπαλίκαρο της παρέας του γενειοφόρου, τον πέτροπάν! (ο πέτροπάν θα πάρει τα πάντα γιατί ω! του θαύματος θα είναι ο μόνος που θα ‘πετάει’………. )
    καλησπέρα θεω…
    καλησπέρα, άρχων Κ…

  5. Αν είμαι οπαδός της νέας θρησκείας που περιγράφετε εσείς ή αυτής που ‘φαντάζομαι’ εγώ?
    Η θρησκεία που περιγράφετε εσείς είναι απλώς τα λαμπόγυαλα που άφησαν στο πέρασμά τους τα φουσάτα του γενειοφόρου. Άρα δεν είναι θρησκεία αλλά περιθώριο.
    Αυτή που φαντάζομαι εγώ έχει αρχίσει να ζωγραφίζει το ‘υπερφυσικό’ της υπόβαθρο, με ζωγράφους μοντέρνους που δεν είναι ούτε κουτσοδόντηδες, ούτε ‘περίεργοι’………
    Ψιλή ειρωνεία και καναδυό αστειάκια δεν είναι απαραίτητο να τα βρείτε ντε και καλά στο εδώ ποστ…. Τόσα γράφετε…..
    Μη θυμώσετε κιόλας……

  6. Αν είμαι οπαδός της νέας θρησκείας που περιγράφετε εσείς ή αυτής που ‘φαντάζομαι’ εγώ?
    Η θρησκεία που περιγράφετε εσείς είναι απλώς τα λαμπόγυαλα που άφησαν στο πέρασμά τους τα φουσάτα του γενειοφόρου. Άρα δεν είναι θρησκεία αλλά περιθώριο.
    Αυτή που φαντάζομαι εγώ έχει αρχίσει να ζωγραφίζει το ‘υπερφυσικό’ της υπόβαθρο, με ζωγράφους μοντέρνους που δεν είναι ούτε κουτσοδόντηδες, ούτε ‘περίεργοι’………

    Ψιλή ειρωνεία και καναδυό αστειάκια δεν είναι απαραίτητο να τα βρείτε ντε και καλά στο εδώ ποστ…. Τόσα γράφετε…..
    Μη θυμώσετε κιόλας……

  7. Δεν νομίζω, μπαμπ, ότι είναι περιθώριο αλλα πλειοψηφία. Δεν εκφέρω ηθική κρίση, απλώς παρατηρώ. Γιατί να θυμώσω; Χάρη μου κάνετε που ασχολείστε με το τι γράφω – κι αυτό δεν είναι ειρωνεία.

  8. κύριε μπαμπ,
    Με συγχωρείτε που διακόπτω, αλλά έχω μια απορία: ποιούς ζωγράφους έχετε στο νου σας, αλήθεια?…

    Εγώ ευχαρίστως θα προσκυνούσα έναν Τσαρούχη πάντως! Και τον ίδιο το Δάσκαλο και τα μοντέλα του και τα πονήματά του. Ευλαβικά και με δέος.
    Και το σταυρό μου χειροπόδαρα μπροστά τους, και μετάνοιες σωρό.
    Α, το σωστό σωστό.

    Οι καλλιτεχνικές ψυχές με συγκινούν.
    Σας συμπαθώ!

  9. Αν ήταν πραγματική πλειοψηφία θα μας είχανε φάει , αλλά οι ταλαίπωροι οι άνθρωποι είναι ‘γκέτο’ αν και υπερέχουν αριθμητικά, δεν έχουν δύναμη.

    Βρε σύρμω βάλε λίγο το μυαλουδάκι σου να σκεφτεί!
    Προσοχή όμως ε! Αν τους οπαδούς που περιγράφει ο κ. Κ προσπαθήσεις να τους πεις ότι κάπου είναι φάουλ θα σε κοιτάξουν περίεργα, θα σε περάσουν για ‘περίεργο’…… μη νομίσετε βέβαια οτι δε γίνεται το ίδιο και με άλλους οπαδούς π.χ. της νέας ‘θρησκείας’ που ‘φαντάζομαι’….. μην τυχόν και τους δεις κάπως περιέργα! Το ‘πιάνουν’ με τη μία και αντιδρούν αστραπιαία με χίλια δυο τερτίπια…..

    Λοιπόν σύρμω προσκύνα το Χ ζωγράφο, ποιητή, στοχαστή που θέλεις εσύ, εγώ όμως δε θα σου μαρτυρήσω ποιοι είναι οι μοντέρνοι ‘ζωγράφοι’ που ζωγραφίζουν το περίγραμμα, γιατί; Γιατί δεν τελείωσαν ακόμη και δεν θέλουν να γίνει βούκινο.
    Άντε να φεύγω τώρα γιατί θα έρθει κι ο ασώματος και θα βάλλει τα γέλια μ’αυτά που θα διαβάσει και γελάει και δυνατά ο άνθρωπος και θα μου πάρει τα αυτιά .

  10. κύριε μπαμπ καλημέρα σας,
    πολύ μυστήρια μου τα λέτε. Είμαι εχέμυθο άτομο, μπορείτε να μου μιλάτε με ειλικρίνεια, ποτέ δεν προδίδω μυστικά! Δεν θα κάνω βούκινο τις ιδέες σας ούτε τα σχέδιά σας. Μιλήστε μου. Θα σας κάνει καλό.

    Τι είναι αυτά τα σκιαχτικά που λέτε με τα χαντάκια?
    Δε φτάνει που χτες εκτελέσανε ακόμα ένα πιτσιρίκι στο Τέξας, στάχτη και μπούρμπερης η ηλεκτρική καρέκλα, και βούηξε η υφήλιος με το δράμα? Να έχουμε και σπασμένα τζάμια?
    Φόβος και τρόμος πια αυτή η ζωή…

  11. Το κανείς δεν μπορεί να κάνει τίποτα είναι πίσω απ’ όλο το μυστικισμό της εποχής μας. Εμείς μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό;

    Ο πόνος του πρεζάκια

  12. Ναι μάνο.
    Να προσπαθήσουμε να πάρουμε λόγια από αυτούς που ξέρουν κι έτσι να μοιραστουμε τη γνώση τους.
    Κι έπειτα, να την χρησιμοποιήσουμε για το βέλτιστο.
    Γι αυτό επιμένω να μου πει τα μυστικά ο κύριος μπαμπ.

    Κύριε Κα,
    τι σημαίνει αυτή η φράση? Γερμανικά δεν γνωρίζω, να μην καταλαβαίνω τι λέει η παρέα?
    Ελιτίστικο το μπλογκ σας σήμερα.

  13. «…Kι ο ήχος απ΄τις ρόδες…»
    http://vlemma.wordpress.com/2008/10/22/menidi/
    κι αν και ακούστηκε μετά, είναι σα να ακούστηκε από πριν.
    ο κ. Ξυδάκης να σας τα πει κυρία Συρμω που έχει περισσότερο ταλέντο, μπορεί και περισσότερα τάλαντα, ποιος ξέρει;

    έχει και αρκούδα ο Αρκάς, σαν τη δική μας, τη Μιχαλίτσα. (και χλέμπουρα έχει αλλά δεν βλέπω ακόμη κανένα μ’αυτή την ταμπελίτσα)

  14. Τι γίνεται εδώ???????
    Σόδομα και Γόμορρα?????

    Αναφερθήκατε στο Θίασο και παραλείφθηκε το όνομά μου από το casting????????
    ΕΓΩ είμαι η σταρ της Showbizz και όχι τα ρεμάλια οι κομπάρσοι μου!!!

    Παρακαλώ να αποκατασταθεί πάραυτα η τάξη!

    Monsieur μπαμπ, σας πιάνω αδιάβαστο!!! Ή μήπως τυγχάνετε ΚΑΙ μισογύνης?????

    Herr Κάπα, γερμανιστί πώς γράφεται το όνομά μου?

    Mister fvasileiou παρακολουθείτε Τατιάνα? Έξοχα! Θα σας στείλω αυτόγραφο με ιδιόχειρη αφιέρωσή μου! Είμαι πολύ φαν!

    Μετά τιμής,
    Η Θέκλα!

  15. Περιγράφεις μια θρησκεία που περιέχει όλα τα χαρακτηριστικά της θρησκείας εκτός άπο ένα.
    Τους πιστούς. Οι πιστοί που είναι. Να αρχίσω να μετράω. Να ξεσκεπάσω τον καθρέφτη?

  16. Μουστακαλού άσ’τα λόγια και στείλε τον Κυριάκο στο μπλογκ του Ξυδάκη να πιάσει τη Ρίτα από το λαιμό γιατί θα δαγκώσει τον καπσουλη………..
    Και άσ’τον μπαμπ είναι δικός μου……

  17. Χλέμπουρα,
    μη μου πουλάς εμένα αντριλίκι, γιατί ξέρεις ποια θα είναι η κατάληξις!
    Κουμάντο στο Θίασο κάνει μόνο η Θέκλα, τα υπόλοιπα είναι σκόνη στο μουστάκι μου. Άντε μη σε καταντήσω σαν τον ασώματο, με τη Ρίτα για κασκόλ!

    Έλα τώρα να μου χτενίσεις λίγο τα ξανθά μου τα μαλλιά.
    Έλα στο καμαρίνι μου…

  18. θα πω του Γαβριλη τότε, να ρίξει φωτιά να κάψει την ουρά της Ρίτας μπας και τρομάξει και φύγει από’κει γιατί εγώ δεν πάω μ’αυτήν αντάμα! Τα φοβάμαι τα ερπετά…..

  19. Καλώς.
    Πέρνα τώρα από το καμαρίνι μου για υπερωρίες.
    Θέλω να δω το καινούριο νούμερο που ετοίμασες για την αυριανή παράσταση. Λάιβ!

  20. Δουλειά δεν είχε ο διάολος… Τι γίνεται εδώ μέσα;…

    Ηρεμία, τέκνα μου, έτσι κι αλλιώς, όλοι στο ίδιο καζάνι θα βράσετε τελικά. Ο παράδεισος μπορεί να περιμένει! Και μάλιστα επ’ άπειρον.

  21. μουστακαλού, τον Βαγγέλη εννοείς;
    άσε, έχουμε τη Μιχαλίτσα τώρα, ανηψιά απ’αδελφή(μπλογκαδελφή)! καλός ο Βαγγέλης αλλά η Μιχαλίτσα είναι πιο… τσαχπίνα.

    *μουστακαλού, εγώ είμαι κύριος, δάσκαλος, καθηγητής, τι δουλειά έχω στα καμαρίνια φτωχοκαλιτέχνιδων, πφφφφφφ…..

  22. Προς ήρωες του Αρκά (εκούσιους και ακούσιους): ευχαριστώ
    Μάνο, το ένα δεν έχει σχέση με το άλλο, νεσπά;
    ωραίο το τελευταίο-τελευταίο, Χλέμπουρα

  23. αντί για λ μου φύγαν φ,,, μη φανταστείτε κάτι άλλο! ;)
    το νεσπα το παίρνω για τεσπα,
    έτσι κιαλλιώς έχω έκτακτο…
    Την αγάπη μου……..
    ακόμη και στη Ρίτα……
    au revoir

  24. Θρησκεία, θέαμα, άνοδος της ασημαντότητας, βάζεις πολλά στο μίξερ, χωρίς να γίνεσαι μεταμοντέρνος, εύγε κύριε Κ. Κατά τα άλλα σε πρότεινα για πρόεδρο του ελληνικού διαδικτύου, στο πλαίσιο ενός μπλογκοπαιχνιδιού, πέρνα αν θες από το μπλογκ μου για λεπτομέρειες.

  25. Καλό απόγευμα, όμορφοι! ;-)

    (Χλέμπουρα, και δάσκαλος και καθηγητής;;;… Τρελλαίνομαι για σπουδαγμένους… Στο καμαρίνι μου αμέσως!!!)

  26. Τώρα τελευταία αυτός ο Μαρξ λέει όλο και περισσότερα. Κάποιος πια πρέπει να τον κόψει τον βήχα σε αυτό το διάττον αστεράκι της εικονικής μας παραγματικότητας. Εξάλλου τα μισά και βάλε, κλεμμένα τα έχει. Από τον Γιανναρά, τον κόκκινο γίγαντα βέβαια.

    (Απουσιάζαμε τόσο καιρό γιατί πήγαμε στο γιατρό, ο οποίος παρόλο που δεν μας βρήκε τίποτα, ευτυχώς, μας συνέστησε προληπτική αγωγή. Μεταλάσσονται εύκολα τα οράματα και θέλει προσοχή, ειδικά αυτό τον καιρό, μας είπε.)

  27. Ναι, Μάυρο Χάλι, έτσι είναι με το Μαρξ. Φαίνεται ότι ο κόσμος αναζητά σωτήρες :)
    Για το Γιανναρά πάλι: το ότι είναι αντιδραστικός δεν σημαίνει ότι δεν είναι διανοούμενος
    Περαστικά (κυριολεκτώντας)!

  28. Από την άλλη υπάρχει πάντα και η λύση της Ροζας (οχι της Εσκενάζυ αλλά της σκέτης) που:
    Μου τα παίρνει όλα
    μέχρι την τελευταία μου δραχμή
    Μα είναι ωραία είναι ωραία
    Μέσα στην πιάτσα η πιο καλή!

    Οπως έλεγε και ένα παλιό στιχάκι

  29. 3o από το τέλος σχόλιο: 7 λέξεις.
    προτελευταίο σχόλιο: 6 λέξεις, ένα κόμμα και μια τελεία.
    τελευταίο σχόλιο: 2 και συνάμα άπειρες λέξεις (ντοπαρισμένος (πάλι) ο Herr K. ολοφάνερα).
    Εμείς πάλι … γλυστρήσαμε και πέσαμε. Μια ζωή στο καναβάτσο. (Εκεί, μαζί με τις τράπεζες παρέα. In bester Gesellschaft.)

    υγ. Λέξη κακή για τον Γιανναρά δεν θα ακούσετε από το στόμα μας. Διανοούμενος διαμετρήματος.

  30. αφεντ’ θα σε απαρατήσω,θα πάω στης Θέκλας (αν και βλέπω έχετε άριστη παρέα ή η παρέα των αρίστων αν και έχετε το μαύροχάλι)…
    τι αναφορές είναι αυτές, πολιτικές(πφφφ, αντί για μπουυυυ), ποιητικές και δη Δημητριάδικες, προτιμώ τα Δημητριάτικα, είναι και στα χαϊ τους τώρα…..

    Να πρόσεχετε,να προσέχετε το πέσιμο, παππούδες…
    Την αγάπη μου……

  31. καλό Σ/Κ, άρχοντα! (μη μπερδέψουμε κανέναν)!
    Εγώ βλέπω μόνο το μαύρο μου το χάλι, προς το παρόν.
    Τώρα αν τσιμπήσω κι άλλο μαύροχάλι, τι να πω κι εγώ;!
    Να προσέχω κι εγώ, λοιπόν, μη πέσω…..
    au revoir!

  32. Τσιμπιέμαι να δω αν ονειρεύομαι, μετά το κοπλιμέν του «άρχοντα».
    Πλην οι άριστοι είναι εκτός ακτίνας δράσης μας. Δεν επαρκούμε, κι ας ξέρουμε απέξω το δρόμο για την Ελευσίνα. Δυστυχώς.

    (εύγε Βάγγο, είστε άπιαστος, δε μπεστμαν οβ ολλ)

    υγ. Υπάρχει στην — δημόσια — γερμανική τηλεόραση ένα είδος τηλεπαιχνιδιού που θα μπορούσε επαξίως να ονομαστεί «φιλανθρωπικό σώου». Κουίζ ερωτήσεων με διασημότητες ως παίκτες και τα λεφτά που αυτοί κερδίζουν να διατίθενται για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Δεν είναι όλες οι θρησκείες τόσο άγριες, όπως αυτές που περιγράφετε, Herr K., oder;

  33. και σαν ποιοι να’ναι οι άριστοι σήμερον, για’σας, ω μαυροχάλι;
    Γιατί νομίζω!; οτι σε άλλον Παύλο πρέπει να ψάξετε αν θέλετε αριστεία ή έστω μια καλή παρέα αρίστων!;
    Οι άριστοι δε γίνονται στις «κακές παρέες».
    Άριστοι γινόμαστε όταν διψάμε για αρίστους κι εκεί που ψάχνετε Jammer βλέπω…….
    Άντε μπας και δούμε άσπρημέρα ……

  34. Άριστος είναι όποιος δηλώνει «άριστος», για να παραλλάξουμε μια δήλωση του Herr K. για τους αριστ…ερούς. Και με γεια του με χαρά του.

    υγ. Jammer η Ελευσίνα; Μαυροχαλι ίσως, Jammer όχι. Εκτός αν το Jammer πάει στα φιλανθρωπικά σώου. Δεν σας πιάνουμε, ὦ Vago Άριστε, το είπαμε και παραπάνω: άπιαστος.
    υγ. 2 Κι εμείς εξάλλου σε ασπρημερα ελπίζουμε, στην αυτόματη κατάργησή μας ή, όπως έλεγε και το ωραίο τραγουδάκι, στη μέρα που «θα ρθει σαν άνοιξη να λιώσει τα χιόνια, να τραγουδούν στα δέντρα πάλι τ΄αηδόνια» (αυτό είναι του γνήσιου χριστιανόπουλου, όχι τα άλλα που ανεβάζει ο Herr K.).

  35. Μαύροjammer, μαύροχαλι… τεσπα
    ἄλλα λόγια ν’ἀγαπιόμαστε! ἄριστοι ὑπῆρχαν καί ὑπάρχουν! ἁπλῶς δέν θέλετε νά τούς βλέπετε.

    Δέν σᾶς κατάλαβα ποτέ! Πῶς ἀντέχετε τόση ἀπελπισία; ἀλλά καί μέ πόσο πεῖσμα νά μή ζητᾶτε λύτρωση, ἀπαξιώνοντας ἔτσι αὐτόν πού μπορεῖ νά σᾶς λυτρώσει καί ναί! φυσικά θά ἔρθει ἡ ὥρα πού θά «καταργηθεῖτε» ἀλλά θά εἶναι μεγάλη ἡ ἔκπληξη κι ἡ λύπη γι’αὐτούς πού δέν θά ἀξιωθοῦν τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Κρίμα, λοιπόν, ἀπό τώρα νά εἴμαστε στή λύπη καί τό μαῦρο χάλι ἀφοῦ μποροῦμε νά ἀλλάξουμε!

    A βρέ ΜΧ παρέα μέ «λύκους» κάνεις….
    Πρόσεχε λίγο, ἔχει καί φῶς ἡ ζωή….
    Τήν ἀγάπη μου….

  36. (μακάριοι οἱ ἄριστοι ὅτι ἔσονται …
    Αλήθεια, τι θα γίνουν οι άριστοι όταν έρθει η ώρα να αξιωθούν της αγάπης του Θεού; Η ἐπὶ τοῦ ὄρους δεν προβλέπει κάτι; Τι εκπλήξεις άραγε να περιμένουν και εκείνους; Όσο για εμάς, ευχαριστούμε, ~Vagos~, που μας προϊδεάζετε. Και θα ήταν απολύτως παράλογο, αφού μας δείχνετε τον δρόμο, να μην τον ακολουθήσουμε, όπως άλλοτε ο Σαούλ. Ήδη ετοιμάζουμε μπογαλάκια, και οι τρεις για το Όρος. Μπας και δούμε άσπρη μέρα.)

  37. Προτιμότερη ἡ ψιλὴ εἰρωνεία (ἂν καὶ ἡ ἀναφορὰ στή μετακόμισή σας τή χόντρυνε λίγο!) ἀπὸ ἄλλες συμπεριφορές…….

    Ἡ ἐπί του ὅρους ὁμιλία μιλὰ ἐξ’ὁλοκλήρου γιά τοὺς ἀρίστους! Πῶς δέν τὸ πιάσατε καὶ τοῦτο; Σᾶς διαφεύγουν πολλὰ βλέπω… Σχετικὰ μὲ τις ἐκπλήξεις πού περιμένουν τοὺς ἀρίστους ὑπάρχουν πλῆθος ἀναφορῶν σὲ πολλὰ βιβλία ὄχι κανενὸς Μάτεσι ἢ Δημητριάδη(ἄλλοτε χριστιανόπουλο) ἢ Καρούζου, να μὴ ἀναφέρω ξένους…. Ἀρκεῖ να διαβάσετε, λοιπόν, καὶ κανένα τέτοιο βιβλίο… μὴ μένετε πεισματικὰ στην ἄρνηση!

    Ὁ Σαοὺλ εἶχε ζῆλο Θεοῦ, οὐ κατ’ἐπίγνωσιν στην ἀρχὴ ἀλλὰ ὅλοι εἴδαμε τή μεταστροφή του… οἱ βαδίζοντες ‘πρὸς Ἐλευσίνα’, φυσικὰ καὶ δεν ἔχουν ζῆλο Θεοῦ , κανενὸς εἴδους! Ἡ μεταστροφὴ τους λοιπὸν δέν ἔχει καμία σχέση μ’αὐτὴ τοῦ Σαούλ. Καὶ πῶς θὰ γίνει, μ’αὐτούς; Ἕνα εἲναι σίγουρο!
    ‘…πάντα γὰρ δυνατά ἐστι παρὰ τῷ Θεῷ…’

    Μὴν εἶστε τόσο αὐστηρὸς μὲ τὸν ἑαυτό σας καὶ τοὺς φίλου σας καὶ δὲν ἐπιτρέπετε οὔτε καν ἕνα γλίστριμα, οὔτε μιὰ παρέκκλιση, οὔτε καν μία σκέψη νὰ πάτε νὰ ‘δεῖτε’ καὶ νὰ ‘μιλήσετε’ μὲ τοὺς ἀρίστους!

    Δὲν χρειάζονται μπογαλάκια γιὰ τὸ ‘ Ὅρος ’… ἁπλῶς ἀλλαγὴ διάθεσης, στάσης,
    ἀπέναντι στὴ Ζωή…
    Τὴν ἀγάπη μου………

  38. Ευχαριστούμε για όλες τις χρηστές παραινέσεις,~~ (ενδιαφέρων ο προϊών μινιμαλισμός στο ψευδώνυμο), και τις βιβλιογραφικές «παραπομπές» (υπάρχει ίσως ένα συντακτικό ολίσθημα στην σχετική πρόταση, αλλά εικάζουμε ότι καταλαβαίνουμε και αυστηροί δεν είμαστε). Θα την παλέψουμε. Λυπούμαστε μόνο που εμείς, διστακτικοί και χαμένοι καθώς είμαστε, δεν έχουμε να σας δώσουμε καμία παραίνεση. Για να μη μένει όμως έτσι μονόδρομη αυτή σχέση, τουλάχιστον ένα λίνκ.

    Πάντως
    Δεν φταίμε εμείς για την χοντρή ειρωνεία,
    φταίνε οι δουλειές που είναι χοντρές.
    Αν αρκεί και μόνο η αναφορά του ονόματος του Όρους για να το ειρωνευτεί κανείς χοντρά, κάτι δεν πάει καλά.

    (από τα γέλια της Δήμτρας στη θέα του μ… της Βαβώς ως τον δράκο του Άη-Δημήτρη η απόσταση μοιάζει μεγάλη και η κατεύθυνση μάλλον αντίθετη, έχετε δίκιο.)

    υγ. Για τους «αρίστους» εξακολουθούμε να διαφωνούμε (σκεπτόμενοι με το δικό σας σύστημα σκέψης, αλλιώς απλώς θα αδιαφορούσαμε). Σκεφτείτε εσείς γιατί.

    υγ. προς Herr K.: Το μαυροχαλι τσιμπήθηκε με τον Vago. Άσχημα.

  39. εἶχα χρόνια νὰ ἀκούσω τὸν Καζαντζίδη στὸ ‘ Ὑπάρχω, ὑπάρχεις, ὑπάρχει…’ καὶ μοῦ’φυγε, ἐξάλλου ποτὲ δεν εἶπα ὅτι ἤμουν ἄριστος στήν γλῶσσα ἢ κάπου ἀλλοῦ ;)

    Γιά νά μὴ μπερδευτοῦμε’
    Ἕνας ὑπήρξε ‘ἄριστος’ καὶ ἀπὸ τότε ἡ προσπάθεια τῶν ἀνθρώπων να ζήσουν ὅπως ἔζησε Αὐτὸς τοὺς ὁδηγεῖ στην ἀπόκτηση ἀρετῶν καὶ ἡ ἀπόκτηση ἀρετῶν στην ‘ ἀριστεία ‘.
    Δεν μπορῶ, ὅμως, νά βρῶ τὸν λόγο ποὺ διαφωνεῖτε σκεπτόμενος μὲ τὸ δικό μου σύστημα. Καλά! ἀλλιῶς τὸ καταλαβαίνω, ἁπλὸ γάρ. Ὅπως δέν μπορῶ νά καταλάβω καὶ τὴν ὑπεροψία σας παρὰ τὴν προσπάθειά σας νά μὴ φανεῖ κάτι τέτοιο.

    Εἶναι ἀλήθεια ὅτι πολλὲς φορὲς βγαίνει ἀληθινὸς αὐτὸς ποὺ εἶπε ὅτι
    «…το ὄνομα τοῦ Θεοῦ δι’ ὑμᾶς βλασφημείται ἐν τοῖς ἔθνεσι…» ἀλλὰ αὐτὸ δὲ σημαίνει ὅτι οἱ ‘ἐθνικοὶ’ εἶναι ἀθῷοι… καὶ δεν ζητοῦν ‘προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις’…

    Τὸ λινκ ἤταν περιττό, τὸ γνώριζα τὸ γεγονός. Σὲ λίγο τὰ ἐγγλεζάκια θὰ κάνουν καὶ ὁμάδες ποδοσφαίρου, ἄθεοι ἐναντίων ἀγγλικανὼν π.χ.

    υγ. το μαύρο χάλι, κάνει ότι τσιμπήθηκε από τον Vago…..

    adieu!

  40. Εγώ σε είχα προειδοποίησει, Μαύρο Χάλι – εκτός αν ήταν αυτοεκπληρούμενη προφητεία

    Δεν είναι μινιμαλισμός. Το ~~ είναι ο Παύλος, τα υπόλοιπα ψευδώνυμα είναι ο Σαύλος

    Εν γένει εύγε. Για περισσότερες πληροφορίες για το θέμα που ουσιαστικά μας απασχολεί:

    στα γαλλικά:
    http://www.philo5.com/Mes%20lectures/Schopenhauer,%20L'art%20d'avoir%20toujours%20raison.htm

    στα γερμανικά και αγγλικά:
    http://coolhaus.de/art-of-controversy/

  41. Ο Αντώνης, ο Αντώνης είναι πίσω απ’όλα.
    Μπορώ να πω άρχοντα οτι διασκέδασα αρκετά στον οίκο σου…

    Το θέμα μας δεν λύνεται με παραπομπές αλλά με καλή διάθεση… ίσως τα ξαναπούμε… πχ με όνομα Κάλκιουλους ; την άλλη φορά;

  42. Δεν μπορώ να πω το ίδιο. Δεν διασκέδασα. Έμαθα αντιθέτως πολλά, βλέπω τη ζωή με καλή διάθεση, ετοιμάζομαι για μια εβδομάδα άσκησης στην τριπλέτα «προσευχή, ακτημοσύνη, απάθεια».

    υγ. Το ανφερόμενο πόνημα δεν μας μεν είναι άγνωστο, διαψεύδουμε όμως μετ῾ εμφάσεως ότι κάνουμε χρήση του καθ῾οιονδήποτε τρόπο. Γόνιμη συζήτηση και καθαρό κούτελο οι αρχές μας.
    υγ. προς Αντώνης (με τα οριζόντια, κυματιστά κερατάκια δεξιά-αριστέρα): Αλλά και εσείς μοιάζει να έχετε μετακινηθεί ή εντύπωσή μας είναι; Κάλκιουλους; Τέρμα δηλαδή το ασπρόμαυρο; Τέρμα το «ή καλή ή κακή διάθεση», το «ή θα χαρείς ή θα οιμώζεις»;

  43. Μαύρο χάλι το τελευταίο σου μνμ! Tα δακτυλάκια τρέμουν ακουσίως ή εκουσίως; μη βγάλουμε και κανά μάτι ε!
    (για να κλείσουμε το ‘ρήγμα’, όπως άνοιξε…)

    ο Herr K, πιστεύω, το διασκέδασε γιατί απ’ότι κατάλαβα δεν είναι ‘κρύος’ σαν κάποιους άλλους, ὦ μαύροχάλι… ;)

    Πολλές φορές με τους συνανθρώπους μας γίνεται το
    » …ηυλήσαμεν υμίν, και ουκ ωρχήσασθε, εθρηνήσαμεν υμίν, και ουκ εκόψασθε…» Ματθ.ια’

    Όταν λοιπόν είναι ώρα για θρήνο, θρηνούμε κι όταν είναι ώρα για χαρά, χαιρόμαστε! Όχι κολλημένοι πεισματικά στην λύπη και την απελπισία! Άντε, ΜΧ, με χαρά θα σας δω να μετακινήστε από την καλά θεμελιωμένη θέση σας! αν και χλωμό το βλέπω! αλλά είπαμε, ευχής έργον όλοι μας να βρούμε το σωστό δρόμο….
    Και μη μπερδευτείς με το νέο νικ, εγώ είμαι…

  44. Να εξαντλήσουμε τα κεφάλαια του Σοπενχάουερ (εν προκειμένω βρεθήκαμε, αν και όχι αποτόμως, στον πάτο, ήτοι μπήκαμε στο κεφ. 38) ή να το αφήσουμε εδώ; Εμείς, μια ζωή κολημμένοι, θα μείνουμε εδώ. Κατ΄ ανάγκην.

    o Herr K. γιατί να μην το διασκεδάσει; Εκείνος ξέρει ήδη, όσα εμείς μαθαίνουμε. Με κόπο.

    υγ. αν η θέση μας είναι «καλά θεμελιωμένη» όντως δεν υπάρχει λόγος να μετακινηθούμε. Θα ήταν παράλογο. Αλλά αυτό λέμε όλη την ώρα. Αυτό το Σαββατοκυριακο μάθαμε ότι δεν είναι.

  45. Θέλω να φύγω από το παράλληλο σύμπαν του άρχοντα και το μαύροχάλι δεν μ’αφήνει!

    «…Εάν μη Κύριος οικοδομήση οίκον, εις μάτην εκοπίασαν οι οικοδομούντες. Εάν μη Κύριος φυλάξη πόλιν, εις μάτην ηγρύπνησεν ο φυλάσσων. Εις μάτην υμίν έστι το ορθρίζειν, εγείρεσθε μετά το καθήσθαι…»

    Άρα να ο λόγος για να μετακινηθείτε, όσο καλά κι αν θεμελιώσατε τον «οίκο» σας και να θεμελιώσετε «οίκον» καινόν.

  46. Στο Κοσμοπόλιταν πάλι, σελ. 38, έτυχε να διαβάσω το εξής απόσπασμα:

    «Δεν υπάρχει ωραιότερη σχέση -και πιο ερωτική- από αυτήν που μετά τα μύρια δεινά, οπλίζεται με φωτιά και με μαχαίρι κι ανοίγει το δρόμο, ελευθερώνει όσους θέλουν να φύγουν μα δεν μπορούν, κι έπειτα, αυτοί οι ίδιοι γυρνούν για να απευθύνουν τις ευχαριστίες και την αγάπη τους στους πρώην δυνάστες τους, έχοντας μάθει κι έχοντας αποκαλύψει όσα σε καμία άλλη περίπτωση δεν θα κατάφερναν να δώσουν και να λάβουν».

    Καλά που έρχεται τακτικά το ταχυδρομείο στον Παράδεισο και μορφωνόμαστε περί των ανθρωπίνων.

  47. Βέβαια, Αγγελε. Ουτως ή άλλως αυτό κάνουν και
    ο μαρκήσιος Ντε Σαντ μ ένα χίπη,
    ο φονιάς με το θύμα αγκαλιά
    ο γραμματέας μαζί με τον αλήτη
    κι η παρθένα με τον σατανά.

  48. Εμένα ποιος θα μου προσφέρει τη στιβαρή αγκαλιά του, περικαλώ;
    Έτσι όπως την περιγράφει ο μεσιέ Σαββόπουλος τη θέλω, προκλητική, πλούσια κι επικίνδυνη!
    Χλέμπουρα, Κυριάκο, Άγγελε, Βαγγέλη, εμπρός! Ο παράδεισος δεν μπορεί να με περιμένει άλλο!

    (Ουστ από δω Ρίτα!… Όλο στα πόδια μου μπλέκεσαι, παλιόφιδο!)

  49. Θέκλα, περίμενε Μπιζανίου και Αναλήψεως.
    Μετά, χριστιανοί και άθεοι, θα φάμε όλοι μαζί τα λεφτά του Δελαφράγκα την ώρα που θα πέφτουν οι τίτλοι του τέλους

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s