Δεν βλέπω ΕΡΤ

H κρατική τηλεόραση ας πεθάνει με την ησυχία της. Εξάλλου σύντομα θα αναγεννηθεί ως φοίνικας. Οσοι δε ανακαλύπτουν όψιμα ότι πρόκειται για χούντα, θα ξέρουν ήδη ότι ένα κράτος που σιγά σιγά λυώνει δεν έχει ανάγκη από θεσμούς – αρκεί που έχει ευρώ.

Τούτου λεχθέντος:

Εδώ και χρόνια δεν έχω τηλεόραση στο σπίτι. Παλιότερα, όταν το ανέφερα, η αντίδραση ήταν κεκαλυμμένη δυσπιστία ή ανοιχτή εχθρότητα. Πιο πρόσφατα ήρθε η επιδοκιμασία: σαν να είχα προσπαθήσει να κάνω κάτι ασκητικό και να τα κατάφερα. Δεν χρειάστηκε όμως κάποια προσπάθεια ούτε στερήθηκα κάτι. Απλά δεν μ’αρέσει. Ομολογώ ότι το βρίσκω και λίγο εξευτελιστικό να βλέπεις τηλεόραση αν δεν είσαι άρρωστος ή δυσκίνητος ή παιδί ή πολύ νέος ή εγκεφαλικά τελειωμένος αλλά δεν το κάνω και θέμα. Ούτε θα αρνηθώ να δω τηλεόραση μαζί με ανθρώπους μου επικαλούμενος λόγους αρχής.

Δύσκολα μπορώ λοιπόν να συμφωνήσω με όσες Φώφες υποστηρίζουν την δημοσια τηλεόραση (δηλ. την κρατική για να είμαστε ακριβείς: αν ήταν δημόσιο αγαθό δεν θα μπορούσε να την κλείσει τόσο εύκολα το κράτος). Η κεϋνσιανή συναίνεση έχει παρέλθει μαζί της και η επιμορφωτική τηλεόραση και όλα τα παρόμοια άλλοθι. Αν εξαιρέσεις ότι βοηθά να μην ξεχνούν τα ελληνικά τους στις παραμεθόριες περιοχές, καλή τηλεόραση είναι μόνον η νεκρή. Φυσικά αυτό δεν ισχύει για την ραδιοφωνία.

Εξίσου δύσκολα μπορώ να είμαι ειλικρινά αλληλέγγυος προς όσους αγνώστους μου απολύονται από την ΕΡΤ: Αν ασκώ παρασιτικό ή κοινωνικά επιβλαβές επάγγελμα και σταματήσω να έχω δουλειά είναι δικό μου πρόβλημα. Οδυνηρό μεν προσωπικά αλλά δικό μου πρόβλημα. Θα ήμουν πιο εύκολα αλληλέγυος προς έναν ταξιτζή, έναν δημόσιο υπάλληλο, έναν υδραυλικό.

Και είναι πλέον κοινός τόπος – τουλάχιστον για τους μη απολίτικους – ότι η τηλεόραση είναι επιβλαβής, είτε κρατική είτε ιδιωτική (δηλ. οιονεί κρατική). Οχι γιατί κάνει προπαγάνδα – αν και αυτό έχει ενταθεί τόσο τον τελευταίο καιρό που από μόνο του θα αρκούσε για να χαρακτηρίσει το ελληνικό καθεστώς στρατιωτικό. Αλλά επειδή δεν είναι μόνον μέσο αλλά το ίδιο το μήνυμα. Κάτι που είχε γίνει εξαρχής κατανοητό π.χ. από τον Παζολίνι πριν από 50 περίπου χρόνια: «Τι θέλει να κρύψει η τηλεόραση; Θέλει να κρύψει το ντροπιαστικό γεγονός ότι είναι ο τρόπος έκφρασης του μικροαστικού κράτους, της χυδαιότητας και του μίσους προς την αλήθεια» (βλ. κι εδώ). Το ίδιο δηλαδή που θέλει να αποκρύψει και η διαμαρτυρόμενη ψευδο-αντιπολίτευση.

71 thoughts on “Δεν βλέπω ΕΡΤ

  1. Επειδή όμως, δε θα σταματήσει να υπάρχει τηλεόραση, δεν μπορούμε να λέμε ότι δεν πειράζει που έκλεισε το καλύτερο μέσα στα χειρότερα. Το ότι κατά τα άλλα θα θέλαμε αναγνώστες αντί για τηλεθεατές δεν σημαίνει ότι δεν προτιμούμε τηλεθεατές κάποιων εκπομπών της ερτ αντί κάποιων εκπομπών των ιδιωτικών καναλιών.

  2. Τηλεόραση δεν σημαίνει ΕΡΤ απόλυτα. Άρα, τα κακά της τηλεόρασης θα συνεχίσουν (ακόμη περισσότερο) να αναπαράγονται. Μπερδεύεις την γενική περί τηλεόρασης κριτική με την ΕΡΤ. Η τελευταία, παρά τα κακά της, ήταν κάτι…στη γενικότερη βλακεία. Η κοινωνική τηλεόραση (και όχι η κρατική) υπάρχει μόνο σε εγχειρίδια….
    Καλημέρα

  3. Δεν αντιλέγω – ασφαλώς και το πρόγραμμα της κρατικής τηλεόρασης είναι πιο αξιοπρεπές. Αυτό προσωπικά δεν μου γεννά την επιθυμία να την υπερασπιστώ: είναι και αυτό τηλεόραση, είναι εχθρός. Σε μια εποχή που ανατρέπονται όλα, δεν μπορούμε να κάνουμε ιδεολογικές εκπτώσεις. Οχι από καθαρότητα, αλλά από αναγκαιότητα.

    Το ζήτημα είναι να ξεφύγεις από τον αυτοματισμό του να ανοίγεις την τηλεόραση – και να βοηθήσεις και άλλους να ξεφύγουν. Το μέσο αυτό δεν είναι ουδέτερο.

  4. έλα βρε Κάππα κι εγώ που νόμιζα πως έβλεπες 50-50 μαζί με τον φίλο σου τον Νιόνιο!

    Κάππα, τελικά αν μας εξομολογηθείς κι άλλα τέτοια που δείχνουν πως αυτό το καλό παιδί έχει το ‘κάτι’ σου υπόσχομαι πως θ’αρχίσω να ξαναγράφω στον οίκο σου :-DD

    • Tony? Μα πού τα βρίσκεις; Πες μου πότε τελειώνουν οι εκπομπές που βλέπεις να κάνω κι άλλες εξομολογήσεις. Δεν θέλω να διακόπτω :-)

  5. Λες να βλέπω τον Σαββίδη να τα λέει με τον Δημητριάδη ή την Φλέσσα με τον Παπαθανασίου & τον Ράμφο ή την Στάη με τον «Δάσκαλο» ή ………………… ;
    Δεν βλέπω TV, λέμε, γι’αυτό πές τα όλα εδώ και τώρα δεν διακόπτεις.

    Κάππα και μόνο που έχουμε κοινό εχθρό φτάνει. Άσε τον Ιωάννη να παρακολουθεί τις «αξιόλογες» με μπόλικη προπαγάνδα εκπομπές της ΕΡΤ.
    Μην ξεχνάμε όμως το οτι είναι κι αυτό ένας δείκτης, δεν είναι;;;

    Έλα βρε,περίεργο το Tony??

  6. Τι να γίνει, εγώ είμαι υπέρ της τεχνολογίας, κι αν ο Βεελζεβούλ, Tonyε, την χρησιμοποιήσει για να εγκαταστήσει το βασίλειο του Αντικρυστου, δεν θα φταίει η τεχνολογία αλλά όσοι την κακοχρησιμοποίησαν και όσοι τούς άφησαν να την κακοχρησιμοποιήσουν. Κατά τα άλλα δε συμφωνώ ότι η εκπομπή «κυριακή στο χωριό» και τα ντοκιμαντέρ της βουλή τβ σε αποτρέπουν από το να ζεις στη φύση ή να διαβάσεις με αφορμή το ντοκιμαντέρ.

    • Ε μα η τεχνική δεν είναι αθώα – άρα δεν υπάρχει θέμα καλής ή κακής χρήσης, αυτό προσπαθώ να πω. Τα λεει κι ο φίλος σου ο Ελλύλ :-)

  7. Γιάννη, ο Τόνυ σε έχει πεθυμήσει!

    Πράγματι, το ότι έχουμε κοινό εχθρό είναι η απαρχή μιας υπέροχης φιλίας ;-)

    Ωραίος ο Σαββίδης. Αλλοθι μεν αλλά συχνά καλός. Τον βλέπω καμμια φορά από διαδίκτυο.

  8. ο ελλύλ φίλος μου; θεός φυλάξοι :)
    ναι, κατάλαβα ότι αυτό προσπαθείς να πεις, αλλά δεν κατάλαβα γιατί το λες.
    άλλωστε, όλοι εδώ προτιμάμε τη μία μορφή τεχνολογίας αντί της άλλης..και στο κάτω-κάτω και για τα βιβλία μπορούμε να πούμε το ίδιο.

    Κι εγώ τον πεθύμησα, και ιδού άκουσε τις σκέψεις όλων μας

  9. Καλησπέρα κι από μένα (όλος ο θίασος επί σκηνής Herr K.) Βρε τι πάθατε όλοι και λέτε για το αν είναι καλή ή κακή η τβ; Γιατί διάλεξαν την ΕΡΤ κι όχι άλλο φορέα για να διαλύσουν ρωτώ. Επειδή συμμερίζονται τις απόψεις του Herr K. μήπως; Νομίζω πως το ότι μιλάμε για την κρατική τηλεόραση προκαλεί ακριβώς μεγαλύτερο σοκ γιατί υποτίθεται ότι το σύστημα έχει ανάγκη τους δημοσιογράφους (το τελευταίο πράγμα που θα σου πάρουν θα είναι η τβ έλεγε το σύνθημα) οπότε τώρα καγχάζουν οι ιθύνοντες για το ότι ουδείς αναντικατάστατος και άρα πόσο μάλλον οι υπόλοιποι από μάνα σκλάβα γεννημένοι θα πρέπει να φοβούνται να αναπνεύσουν. Το ποιό επάγγελμα είναι παρασιτικό είναι πολύ μεγάλο θέμα (θυμήθηκα που λέγανε για τους πυροσβέστες ότι είναι ταβλαδόροι τώρα και συγχύστηκα και δεν έχει και τβ να δω να ξεσκάσω, ουφ). Γιάννη μη βλασφημείς τα θεία μήπως και όταν χρειαστείς τη βοήθειά του ο Ελλύλ κωφεύει κατά θεία παραχώρηση και μετά βλέπουμε την υπομονή των αγίων. Και πάλι χαίρετε όσο το δυνατόν.

    • Καλωστηνα!
      Αυτο ειναι το πραγματικο θεμα, ο παρασιτισμος. Οχι ως κατηγορια εναντιον οσων παιζουν ταβλι που λες. Αλλα ως κοινωνικη χρησιμοτητα της εργασιας. Για τα πρωτα που λες καταλαβαινω.

  10. -Χαχα, ταυτοποιήθηκε η υπέροχη φιλία μας ορίζοντας κοινό εχθρό: https://herrkstories.wordpress.com/2009/03/26/lyk/#comment-1907
    -Άλλοθι ο ένας για την ετ3, άλλοθι η άλλη για την ΝΕΤ, άλλοθι οι μετανάστες παππούδες του φίλου σου του Νίκου για την μεταναστευτική πολιτική εεεε φτάνει πια!!
    -χμ, λες να τον έχω πεθυμήσει στ’αλήθεια, γιατρέ μου; Να αρχίσω να ανησυχώ;
    Το οτι θα ήθελα να μελετήσω λεπτομέρειες στην συμπεριφορά του δεν το κρύβω.
    Αλήθεια Ιωάννη, τον καινούργιο τον Πάπα πήγες να τον δεις;

    Έλα βρε Ιωάννη, πες μου ότι έβλεπες και Κυριακή στο χωριό!!
    Δλδ όταν λες ότι είσαι υπέρ της τεχνολογίας τι εννοείς; Ότι έχεις μια ταμπλέτα κι ένα κινητό κι ότι ξέρεις να ανεβάσεις ένα αρθράκι στην ‘ωραίαΠόρτα’ σου; Έλα βρε γιάννη μου αυτά είναι η αλφαβήτα… πες τπτ χάιτεκ το οποίο μας διαφεύγει να σου βγάλω το καπέλο..
    Όλο για τον βεελζεβούλ μου μιλάς κάθε που βρισκόμαστε! Γουάι;

    ***
    έχεις ριαλταϊμ εργαλείο βρε ‘θηρίο’ και με είδες να διαβάζω το «Η μελαγχολία είναι θεραπευτική»;; Αν όχι, πάλι με …εντυπωσίασες!!!!

    • Οχι μονο σε ειδα Τονυ αλλα και μην ξυνεις το κεφαλι σου οταν γραφεις ;-)
      «Θα ηθελα να μελετησω λεπτομερειες…»: Βλεπω χαλαρωσαμε και ξανοιγομαστε.

  11. Herrk,
    ἀπὸ τέτοιες μελέτες γιὰ τὴν τηλεόραση, ἄλλες τόσες ὑπάρχουν γιὰ τὸ διαδίκτυο. Καὶ ὁ ἀμφίδρομος χαρακτήρας τοῦ τελευταίου δὲν κάνει καὶ τίποτα σπουδαῖο: ἀρκεῖ μιὰ συζήτηση μὲ κάποιον ποὺ δὲν ἔχει δίκτυο καὶ δὲν ἔχει «πληροφόρηση». Ἄρα, ἀφοῦ εἶναι τὸ ἴδιο «μὴ ἀθῶα» μέσα, δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ λυπηθεῖς ἂν λ.χ. ἔκλεινε καὶ τὸ ἴντερνετ. Ἤ, καλύτερα, θὰ ἔπρεπε νὰ λυπηθεῖς καὶ γιὰ τὰ δύο.
    τώρα, ἐξακολουθῶ νὰ μὴν καταλαβαίνω γιατί ἡ τεχνολογία εἶναι κακή. Ἂν εἶναι ἁπλῶς μὴ ἀθώα, τότε δὲν εἶναι οὔτε καλὴ οὔτε κακή, ἄρα τὸ πρόβλημα εἶναι ἡ κακὴ χρήση κι ὄχι τὸ μέσο.

    Τόνυε, γιατί νὰ μὴ βλέπω; λὲς νὰ μὲ ἀποβλακώνει; βλέπεις, δὲν διαθέτω (ὅπως ἐσὺ; ) τὰ μέσα γιὰ νὰ περιδιαβαίνω στὰς ἐξοχάς. Καταρχήν, χρησιμοποιεῖς τὴν τεχνολογία γιὰ νὰ τὴν ὑποτιμᾶς, πρᾶγμα ἀρκετὰ ἀντιφατικό. Ἐπίσης, κάνω λόγο γιὰ τὸν ἐξαποδῶ, γιατὶ ξέρω, ἂν ὄχι τί διαβάζεις, σίγουρα πάντως τί φοβᾶσαι, καὶ θέλω νὰ προχωρήσω γρήγορα τὴ συζήτηση :)

    • Γιάννη, στο παραπάνω σχόλιο φαίνεται να εξαντλείς τον βλαπτικό ρόλο της τβ στην προπαγάνδα – πληροφόρηση.
      Το διαδίκτυο είναι αλλου είδους εθισμός. Προσφέρει όμως ακόμα τη δυνατότητα επιλογής, δεν εισαι παθητικός θεατής
      Για την τεχνική δυστυχώς ;-) θα τσιτάρω Ελλύλ http://www.happyfew.gr/archives/tips/tips49_ellul_techambient.html

  12. Καὶ λίγος Κονδύλης, γιὰ τὸν Τόνυ (ποὺ θὰ φρίξει, ἀλλὰ δὲν πειράζει :)

    «Παρατηρητές ή και πρωταγωνιστές της πολιτισμικής σκηνής οι οποίοι γαλουχήθηκαν με το αστικό πνεύμα ή παραμένουν πιστοί στον αισθητικισμό και στον φορμαλισμό του λογοτεχνικού-καλλιτεχνικού μοντερνισμού συχνά εγείρουν ενάντια στη μαζική κουλτούρα τη μομφή ότι εκχυδαΐζουν και τελικά καταστρέφουν τον πολιτισμό γενικά….Η έννοια του πολιτισμού με βάση την οποία διατυπώνονται τέτοια επιχειρήματα, συνδέεται με μια κανονιστική αντίληψη……η μαζική κουλτούρα δεν κερδίζει όσους αποτελούν το κοινό της κουλτούρας με την παλιά έννοια, παρά ως επί το πλείστον ανθρώπους, οι οποίοι ώς τότε τρέφονταν με στοιχειώδη πνευματική τροφή ή και δεν χρειάζονταν τέτοια, και των οποίων η συμμετοχή στη μαζική κουλτούρα ήδη γι’ αυτόν τον λόγο δεν μπορεί να σημαίνει κάποια πτώση του πολιτισμικού επιπέδου…

    Όσα λέγονται για «μαζοποίηση» και «εκπεσμό του πολιτισμού» επίσης δεν αντέχουν σε κριτική, αν κανείς θελήσει να τα κατανοήσει κυριολεκτικά και συγκριτικά. Δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι όσοι άνθρωποι ζούσαν λ.χ. σε παραδοσιοκρατικές κοινωνίες ανέπτυσσαν περισσότερη πρωτοτυπία και πρωτοβουλία από τους σημερινούς ή ότι ο παπάς του χωριού και το καπηλειό συνέβαλλαν περισσότερο στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας απ’ ό,τι σήμερα το σχολείο ή η τηλεόραση…»

    • Ιωάννη, εγώ μίλησα για τις «αξιόλογες» εκπομπές με μπόλικη προπαγάνδα που μπορεί να βλέπεις και να σ’αρέσουν – ανέφερα κάποιες χαρακτηριστικές. Την ‘Κυριακή στο χωριό’ δεν μου πέρασε στιγμή από το νου να την αναφέρω – κι εσύ όπως πάντα πετάχτηκες στον βεελ. (πρόσεξε, δεν γράφω όλο το όνομα, λες να φοβάμαι;;) και στο θέμα τεχνολογία κι ότι είσαι φαν της τεχνολογίας με δεδομένο στο μυαλό σου ότι εγώ την υποτιμώ κτλ κτλ κτλ (ποιος στο σφύριξε αυτό;) . Καταλαβαίνεις ότι το πήρες καμπόσο λάθος το ζήτημα και ότι πρέπει αν όχι να κάνεις “format…. Alt, ctrl, delete” που λέει κι ο ‘άσχετος’ στην μακράν καλύτερη διαφήμιση ….’ο καλός, ο κακός κι ο …άσχετος’… -μήπως δεν βλέπεις τις διαφημίσεις θεωρώντας ότι αποβλακώνουν το κοινό;-, να το ξαναδείς και να πατήσεις το restart στην κουβέντα;
      Σαν τι νομίζεις ότι φοβάμαι βρε Ιωάννη; Και σαν που θες να πας την συζήτηση; Εδώ είμαι, δείξε μου.

      Για τον Κονδύλη τα είπαμε και τα ξαναείπαμε και αν θυμάσαι δεν με έπεισες σε τπτ. Τώρα θα μπορέσεις;
      Και τι λέει ο κ. Κονδύλης στις δυο παραγράφους που μας δίνεις; Τπτ.
      Μόνο μια παρατήρηση. Αν ο κ. Κονδύλης θεωρεί ότι το καπηλειό συμβάλλει στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας είναι ένα θέμα τόσο σοβαρό όσο εκείνο που ανέδειξε ο άλλος με το ασυναγώνιστο περί (πολιτιστικών κέντρων)/(σκυλάδικων). Τι μας εμποδίζει να τους βάλουμε δίπλα δίπλα τους δυο αυτούς κυρίους; Εμένα δεν με εμποδίζει τπτ. Τι να πούμε άλλο; Αρκούν αυτά… για την ώρα.

    • Σύμφωνοι, αλλά το συμπέρασμα δεν είναι ότι εμεις πρέπει να είμαστε με το νέο καπηλειό της μαζικής δημοκρατίας.

  13. συμφωνώ εν πολλοίς, όμως αναρωτιέμαι, με αυτή τη λογική δε θα πρεπε να κλείσουν νοσοκομεία, αφού δεν αρρωσταίνω, σχολεία, αφού είμαι πάνω από 18, πανεπιστήμια αφού έχω πάρει μερικά πτυχία…

    • Καταβραν χαιρετω. Δεν ειναι αυτη η λογικη μου ομως. Δεν ειμαι εναντιον επειδη δεν χρησιμοποιω τβ αλλα επειδη την θεωρω επιβλαβη. Δεν θα στενοχωριομουν δλδ αν εχαναν τη δουλεια τους οι χρυσωρυχοι της Χαλκιδικης.

  14. Κάππα, συγγνώμη για τις πυτζάμες εεε!

    Καληνύχτα ΤζονΜπόϋ…. και άσε επιτέλους τα βιβλία του Κονδύλη. Πιάσε και τπτ άλλο. Να σου προτείνω εγώ κάτι ;-)

  15. Κι ένας ομοϊδεάτης:
    «Το κλείσιμο της ΕΡΤ έγινε μέσα στο πλαίσιο του ποιο κόμμα-φατρία της ενιαίας ολιγαρχικής παράταξης, που κυβερνάει την χώρα, θα έχει τον αποκλειστικό έλεγχο»

    Το κλείσιμο της ΕΡΤ έγινε μέσα στο πλαίσιο του ποιο κόμμα-φατρία της ενιαίας ολιγαρχικής παράταξης, που κυβερνάει την χώρα, θα έχει τον αποκλειστικό έλεγχο στο δημόσιο ΜΜΕ που ήταν η ΕΡΤ και που θα είναι και η νέα ΕΡΤ.

    • Πωω τι είπες τώρα :-) Ε καλα, Μανώλη, δεν προσφέρεσαι και για τον πρώτο λίθο ;-)
      Δεν μπορούμε να κάνουμε κύκλους γύρω από πτώματα καθεστώτων κλαίγοντάς τα όμως. Το ξέρεις. Πρέπει να πιαστούμε από κάπου για να τα ατενίσουμε

  16. Herrk,
    Αυτό λέω (για τη δυνατότητα επιλογής), ότι είναι ψευδαίσθηση, όπως και το αμφίδρομο της επικοινωνίας. Η ποσοτική διαφορά (100 χλδ ιστολόγια αντί για 50 σταθμούς) δεν κάνει την ποιοτική διαφορά. Το αμφίδρομο της επικοινωνίας δεν συνεπάγεται τίποτα για την πραγματική αποκοινωνικοποίηση που συνιστά ο εγκλεισμός μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή. Έπειτα, το διαδίκτυο είναι ένας τεράστιος κατάσκοπος :) Και η παραπληροφόρηση πάει σύννεφο. Δεν βλέπω, γενικά, το λόγο για τον οποίο τα (άλλου είδους) προβλήματα του διαδικτύου είναι τόσο λιγότερα από τα προβλήματα της τηλεόρασης έτσι ώστε η σύγκριση με την τηλεόραση να βγαίνει υπέρ του διαδικτύου.

    Για τον Ελλύλ,
    περιγράφει με ύφος Γιανναρά πόσο καλά ήταν παλιά και φυσικά μη μπορώντας να δώσει λύση στο ερώτημα που ο ίδιος μας οδηγεί («τι μπορούμε να κάνουμε με την τόσο σατανική τεχνική;»), οδηγεί σε αδιέξοδο, εκτός κι αν το γυρίσει στην καλή χρήση της τεχνικής. Δυστυχώς γι’ αυτόν, όπως την περιγράφει, δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα (καλής χρήσης/περιορισμού/κ.λπ.)

    Για παράδειγμα:

    «Οι λαϊκές αποφάσεις, αν και εφόσον είναι εφαρμόσιμες, θα μπορούσαν το πολύ να αναχαιτίσουν την τεχνική επέκταση, να διαταράξουν το Σύστημα και να προκαλέσουν μια οικονομικοκοινωνική οπισθοδρόμηση, την οποία ο ίδιος ο λαός δεν είναι καθόλου πρόθυμος να αποδεχτεί! Έτσι, η τεχνική διαμεσολάβηση αποκλείει κάθε άλλη»

    Resistance is futile, σαν να μας λέει.

    «Όσο οι τεχνικές των παραδοσιακών κοινωνιών ήταν σποραδικές και αποσπασματικές, αποτελούσαν μεμονωμένες διαμεσολαβήσεις. Η κατάσταση άλλαξε με τον πολλαπλασιασμό των τεχνικών και την ανάπτυξη του τεχνικού φαινομένου. Τώρα, η διαμεσολάβηση χαρακτηρίζει ευθύς εξαρχής το τεχνικό αντικείμενο»
    καθώς και:
    «η διαμεσολάβηση από την Τεχνική είναι ουσιαστικά στείρα και αποστειρωτική, σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα συστήματα διαμεσολάβησης, τα οποία ήταν πολύσημα, αμφίσημα και απρόβλεπτα σε ό,τι αφορά τις εφαρμογές τους, ενώ ταυτόχρονα θεμελιώνονταν σε ένα πλούσιο και δημιουργικό ασυνείδητο

    Συμπέρασμα: τι καλά που ήταν τότε!

    «Η τεχνική εργασία όμως δημιουργεί το μέγιστο δυνατό σύνολο διαμεσολαβήσεων που μπορεί να φανταστεί κανείς, διότι ενσωματώνει την εργασία και την κάνει να διαρκεί στον χρόνο. […] Αυτή η διαμεσολάβηση αποκλείει κάθε άλλη»

    Κλαυθμός και οδυρμός – δεν υπάρχει πιθανότητα ούτε μία στο εκατομμύριο για το αντίθετο, αφού «η τεχνική είναι Κακή, τό ‘παμε, πάει και τελείωσε».

    «Η Τεχνική είναι μονοσήμαντη, επιφανειακή, αλλά σταθερή• η διαμεσολάβηση της είναι σαφής και προβλέψιμη, χωρίς παιχνίδι, χωρίς συγκινήσεις, χωρίς μνήμη και χωρίς πρόταγμα. Είναι ένα αποτελεσματικότατο μέσο το οποίο υποκαθιστά τις ποιητικές διαμεσολαβήσεις. Αποστειρώνει γύρω της όλα όσα ενδέχεται να διαταράξουν τον ψυχρό κόσμο της και παρέχει στον άνθρωπο ένα αποστειρωμένο σύμπαν, χωρίς μικρόβια αλλά και χωρίς γονιμοποιό σπέρμα.»

    «Ποιητικές διαμεσολαβήσεις», «χωρίς γονιμοποιό σπέρμα»…Γιανναρισμοί εις τον κύβο.

    «αδιαμεσολάβητη»….η μαγική λέξη-καραμέλα.

    «Ένα μικρό παράδειγμα: όλες οι αναφορές των ειδημόνων συμφωνούν ότι τα τροχαία ατυχήματα οφείλονται κυρίως στην υπερβολική ταχύτητα. Φαίνεται λοιπόν πως θα μπορούσε να υπάρξει ένα πολύ απλό μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος: οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα παράγουν αυτοκίνητα με κινητήρες περιορισμένης ισχύος. Αν οι κινητήρες δεν μπορούν από την κατασκευή τους να υπερβούν τα 110 χλμ/ώρα, τότε θα εκλείψει ένα μεγάλο μέρος των ατυχημάτων και οι διάφοροι σχετικοί νόμοι θα είναι περιττοί. Μόνο που κάτι τέτοιο μοιάζει αδιανόητο. Γιατί; Διότι από τη στιγμή που είναι τεχνικά εφικτό να κατασκευαστούν κινητήρες και αυτοκίνητα που τρέχουν με περισσότερο από 200 χλμ/ώρα, αυτή η τεχνική δυνατότητα ασκεί πίεση πάνω στο κοινό και προβάλλεται σαν ανάγκη (επειδή ο σύγχρονος άνθρωπος είναι ενσωματωμένος σε αυτό το περιβάλλον). »

    Ας μην σκεφτούμε την περίπτωση στην οποία κάποιος είναι αναγκασμένος να τρέξει με 110+10 χλμ για οποιοδήποτε σοβαρό λόγο (υγείας ή άλλο). Πολύ ωραία άποψη: δεν υπάρχει, λοιπόν, κράτος και δεν υποχρεούται να ελέγχει την εθνική, να θέτει αυστηρότερες διαδικασίες απόκτησης διπλώματος κοκ (αφού «κάτω το κράτος» κ.λπ.), αρκεί να εξαναγκαστούν(! από ποιον;;) οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν κινητήρες με μέγιστη ταχύτητα τα 110χλμ/ώρα.

    «η τεχνική ορθολογικότητα μπορεί να φέρει και ευχάριστα αποτελέσματα, όταν χρησιμοποιείται σωστά. Σήμερα ξέρουμε άλλωστε ότι χρειάζονται τόσοι τόποι χαλάρωσης, τόσα τετραγωνικά μέτρα πράσινου, τόσες κοινωνικοπολιτιστικές εγκαταστάσεις κ.ο.κ. Παρ’ όλα αυτά, μια υποψία άγχους πλανιέται πάνω από τη Στοκχόλμη. Είναι σαν να αναρωτιούνται οι άνθρωποι τι γίνεται αφότου επιτευχθεί τούτη η τελειότητα; Τι κάνουμε τώρα; Τι υπάρχει πέρα από τον Παράδεισο; […]»

    Μα τι άλλο να υπάρχει; ο υπαρξιστής αναρχοχριστιανός.

    Tonyε,
    «εγώ μίλησα για τις «αξιόλογες» εκπομπές με μπόλικη προπαγάνδα που μπορεί να βλέπεις και να σ’αρέσουν – ανέφερα κάποιες χαρακτηριστικές.»

    Έπεσες έξω, όμως, και σου είπα εγώ άλλες χαρακτηριστικές. Κατά τα άλλα εγώ το πήγα στην τεχνολογία, αφού κι η ΕΡΤ της τεχνολογίας είπα να το διευρύνω το θέμα. Εξάλλου, αφού έκανες κι εσύ τις υποθέσεις σου για εμένα γιατί να μην κάνω κι εγώ τις δικές μου για εσένα; Εγώ δεν βλέπω Ράμφο και Φλέσσα. Εσύ, είσαι φίλος της τεχνικής;

    Να σου πω και το άλλο σενάριο που είναι στο πίσω μέρος του μυαλού σου; Ο αντίχριστος θα χρησιμοποιήσει την (κακή) τεχνολογία για να μας φακελώσει και να πάμε κατά διαόλου. Άρα η τεχνολογία είναι κακή.

    Για τον Κονδύλη, αν δεν μπορείς να διαβάσεις φυσικά και το απόσπασμα δεν λέει τίποτα για σένα. Γιατί εσύ από το συμπέρασμα του Κονδύλη «ο παπάς και το καπηλειό, η «μαζική κουλτούρα» της προνεωτερικής εποχής, δεν διαφέρουν ποιοτικά και πολύ από την τηλεόραση (ή την λοιπή μαζική κουλτούρα) του 20ού αιώνα» βγάζεις το συμπέρασμα «το καπηλειό είναι καλό» (ή «η τηλεόραση είναι καλή»), και έτσι αποδεικνύεις ότι δεν μπορείς να καταλάβεις πέντε σειρές κείμενο του Κονδύλη.

    • Τώρα για το αμφίδρομο εμφανώς υπερβάλλεις αλλά και η υπερβολή είναι ρητορικός τρόπος οπότε δεν θα επιμείνω. «Το αμφίδρομο της επικοινωνίας δεν συνεπάγεται τίποτα για την πραγματική αποκοινωνικοποίηση» Ναι αλλά άλλο η ενεργητική αποκοινωνικοποίηση! (Γιατί ξεκινήσαμε να συγκρίνουμε τα δύο μέσα; Δεν ήταν στις προθέσεις μου)

      Στον Ελλύλ δλδ προσάπτεις – μεταξύ αλλων – γλαφυρή περιγραφικότητα; (ερώτηση παγίδα)

  17. «Σύμφωνοι, αλλά το συμπέρασμα δεν είναι ότι εμεις πρέπει να είμαστε με το νέο καπηλειό της μαζικής δημοκρατίας»

    κάποια από τα ποτά του όμως μπορεί να είναι ωραία ;)

    • όπως και του παλιού καπηλειού εξαλλου – μπορούμε (το) λοιπόν να φτιάξουμε το μενού που προτιμούμε ως γνήσιοι αναλυτικο-συνδυαστικοί ;-)

  18. Τώρα για το αμφίδρομο εμφανώς υπερβάλλεις αλλά και η υπερβολή είναι ρητορικός τρόπος οπότε δεν θα επιμείνω. “Το αμφίδρομο της επικοινωνίας δεν συνεπάγεται τίποτα για την πραγματική αποκοινωνικοποίηση” Ναι αλλά άλλο η ενεργητική αποκοινωνικοποίηση! (Γιατί ξεκινήσαμε να συγκρίνουμε τα δύο μέσα; Δεν ήταν στις προθέσεις μου)

    Στον Ελλύλ δλδ προσάπτεις – μεταξύ αλλων – γλαφυρή περιγραφικότητα; (ερώτηση παγίδα)

    Μα και στις δυο περιπτώσεις αποκοινωνικοποιείσαι. Όπως απομονώνεσαι για να δεις τηλεόραση και μετά συζητάς με άλλους για την απομόνωσή σου (το τι έβλεπες), παρομοίως απομονώνεσαι με το διαδίκτυο (π.χ. «επαναστάτες του διαδικτύου», φόρουμ, για να μην αναφέρουμε τα χυδαία), αφού η διαδικτυακή συζήτηση δεν είναι φυσική και «αδιαμεσολάβητη», προϋποθέτει φυσική απόσταση (μυαλά σε βάζα, τα οποία -μυαλά- επικοινωνούν) και φυσικά ο εθισμός είναι ο ίδιος. Στο μέτρο που απαιτείται απομόνωση για να υπάρξει η αμφιδρομικότητα της επικοινωνίας του διαδικτύου, η απομόνωση αυτή δεν βλάπτει λιγότερο από την απομόνωση της τηλεόρασης.

    Τώρα, γιατί τα συγκρίνουμε; Για λόγους συνοχής της (υπέρ ή κατά) θεωρίας (μας) για την τεχνολογία και τα ΜΜΕ; Κάτι τέτοιο.

    Ο Ελλύλ, έτσι όπως τον έχω διαβάσει από τον φίλο μας τον Χολοσκάυ, δεν ξέρω τι μέτρα προτείνει. Αλλά δεν αντιλαμβάνεται ότι και στα (καλά) περασμένα χρόνια μπορεί οι άνθρωποι να ένοιωθαν άβολα με τις «υπερανθρώπινες» δυνατότητες της τοτινής τεχνικής, και να υπήρχε ένας άλλος Ελλύλ ο οποίος θα προειδοποιούσε για τις συνέπειες της τεχνικής. Εδώ, ολόκληρος Πλάτωνας μάλλον στα σοβαρά λέει για το πόσο κακό έφερε στον κόσμο η γραφή.

  19. Herr K, ακριβώς όπως τα λες νοιώθω κι εγώ. Βλέπαμε τηλεόραση καμμιά φορά σε ξένα σπίτια. Τώρα άμειναν αυτά χωρίς ΕΡΤ. Μικρό το κακό! Που ακούστηκε η τηλεόραση να είναι δημόσια κι απο πότε ο Δήμος συγκεντρώνεται στα στούντιο!? Τα υπόλοιπα είναι «πολιτική».

  20. Ιωάννη, εγώ διάβασα μέσες άκρες το «το καπηλειό συνέβαλλε στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας …» και σχολίασα έχοντας υπόψιν το ότι τα καπηλειά μόνο στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας δεν συμβάλλουν.
    Το παραπάνω κομμάτι έπρεπε να μελετήσεις κι όχι ό,τι σε βολεύει!
    Λοιπόν ο Ευάγγελος Γιαννόπουλος μπορεί να διάβαζε και Κονδύλη και να κατέληξε, παραφράζοντάς το ή όχι δεν το γνωρίζω, στην ανακήρυξη των σκυλάδικων σε πολιτιστικά κέντρα :–)
    Να ρωτήσουμε και τον Κάππα, όλο και κάτι παραπάνω θα ξέρει… παρολίγον σειρά του Ευάγγελου θαρρώ πως είναι :-D

    Η ΕΡΤ της τεχνολογίας κι ο Ιωάννης της ‘τρίπλας’.
    Κι αν είσαι του Σαββίδη/Ζιάκα το ίδιο μου κάνει! Λίγες οι διαφορές αυτών με τους Φλέσσα/Ράμφο, Στάη/Γιανναρά. (άργησα να το καταλάβω αλλά το κατάλαβα).
    Αν ταυτόχρονα παίξουν στα τρία κανάλια τα παραπάνω δίδυμα εγώ σταλήθεια θα προτιμήσω το «Κυριακή στο χωριό». :-)

    Αν είμαι φίλος της τεχνικής; Τι εννοείς; Αν είμαι γκατζετάκιας;

    Αν θες να μάθεις στα αλήθεια τι έχω στο πίσω δεξιά μέρος του μυαλού μου μη φαντάζεσαι τέτοια για μένα γιατί θα αρχίσω να σε πειράζω όπως παλιά και θα βγάλεις καμιά κουμπούρα. Να λες πιο στρωτά και συγκεκριμένα πράγματα και να μη βάζεις … λογισμούς! Δεν ξες καμιά φορά….

  21. Tonyε,
    ξανὰ τὸ ἀπόσπασμα, μπὰς καὶ μάθεις νὰ διαβάζεις προσεκτικά:
    «Δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι […] ο παπάς του χωριού και το καπηλειό συνέβαλλαν περισσότερο στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας απ’ ό,τι σήμερα το σχολείο ή η τηλεόραση…»

    Ἀπὸ αὐτὸ συμπεραίνεις ὅτι, κατὰ Κονδύλη, τὸ καπηλειὸ συμβάλλει στὸν ἐμπλουτισμὸ τῆς προσωπικότητας; Ἐγὼ συμπεραίνω ὅτι γίνεται λόγος γιὰ τὴ σύγκριση μεταξὺ τηλεόρασης καὶ προνεωτερικοῦ καπηλειοῦ, νεωτερικῆς καὶ προνεωτερικῆς μαζικῆς κουλτούρας, κι ὄχι γιὰ τὴν καθεαυτὴ θετικὴ ἢ σχετικὰ θετικότερη συνεισφορὰ τοῦ καπηλειοῦ. Μὴ διαβάζεις ὅ,τι θέλεις, δὲν σοῦ κάνει καλό, παρὰ μόνο στὶς ψευδαισθήσεις σου.

    Πάλι ἔπεσες ἔξω μὲ τὸν Σαββίδη καὶ τὸν Ζιάκα, ἀλλὰ κρίνοντας ἀπὸ τὰ παραπάνω, δὲν εἶναι παράξενο.

    Ἂν ρωτῶ ἐὰν εἶσαι γκατζετάκιας; Ὄχι, βρέ. Ἀλλὰ ἂν εἶσαι στὰ λόγια λουδίτης καὶ ξορκίζεις τὰ σατανικὰ μηχανήματα μὲ τὴ βοήθειά τους.

    Σὲ παρακαλῶ, μὴ μὲ πειράξεις καὶ κάνεις νὰ τραβήξω τὴν κουμπούρα…δὲ θὰ τὸ ἀντέξω, γιατὶ ὄντας ἀνεπηρέαστος ἀπὸ τὴν προπαγάνδα τῆς Φλέσσα, ἔχεις καταλάβει «τί παίζει», ξεγλιστρᾶς κι ἀποφεύγεις τὶς παγίδες ποὺ τὸ Σύστημα σοῦ στήνει…

  22. Οτι συνέβαλλε -το καπηλειό- συνέβαλλε, στον ε_μ_π_λ_ο_υ_τ_ι_σ_μ_ό της προσωπικότητας. Περισσότερο ή λιγότερο δεν γνωρίζει! Που κολλάς;

    Ναι, συγγνώμη, είπαμε, «Κυριακή στο χωριό», ντοκιμαντέρ και λίγο Αρναούτογλου μήπως;;

    Λουδίτης; τιντούτο πάλι; Κάποιοι άλλοι πάντως πειράζοντάς με μελεν Νουδίτη!

    Την τράβηξες την κουμπούρα, Ιωάννη μου και δεν το κατάλαβες.

  23. Tonyε, θα μου επιτρέπεις να αμφιβάλλω για την ικανότητά σου να κατανοείς κείμενα γραμμένα στα ελληνικά . Στο κείμενο του Κονδύλη γίνεται σύγκριση μεταξύ καπηλειού και τηλεόρασης και δεν εκφέρεται η άποψη ότι η τηλεόραση ή το καπηλειό εμπλουτίζουν την προσωπικότητα. Πώς λέμε «Μπάμπη είσαι τόσο καλά πληροφορημένος για τις οικονομικές θεωρίες όσο και μια γριά σε κατσικοχώρι»; Εσύ από τη φράση αυτήν θα καταλαβαίνεις πως υποστηρίζεται ότι η γριά στο κατσικοχώρι όντως γνωρίζει από οικονομικές θεωρίες, ενώ η φράση λέει ακριβώς το αντίθετο: ότι όπως ούτε η γριά δεν ξέρει από οικονομικές θεωρίες έτσι ούτε κι ο Μπάμπης ξέρει. Μήπως έμαθες τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα;

    Πάλι λάθος έκανες με τον Αρναούτογλου. Να προτείνω κι εγώ ποια είναι η έγκυρη κατ’ εσένα πληροφόρηση, εκτός τηλεόρασης; να, έτσι τυχαία: http://profitiesorthodoxias1.blogspot.gr/2013/03/blog-post_9605.html

    Συγγνώμη που δεν ξέρεις τους Λουδίτες. Είναι που δεν βλέπεις τηλεόραση, γι’ αυτό; Άλλη φορά θα δοκιμάσω άλλο παράδειγμα.

    Δε με έχεις δει να βγάζω την κουμπούρα, άλλωστε έχεις πλάκα.

  24. Ο καθείς με τις δυνατότητές του! Τι να κάνουμε δεν τα παίρναμε τα γράμματα από μικροί! Ντβάρια… για το μπατζιιό!
    Πες μου όμως, σε τρομάζει το γεγονός οτι ο Κονδύλης μπορεί να αποδειχθεί επιπέδου Γιαννόπουλου τουλάχιστον σε ένα θέμα; Εμένα καθόλου.

    Αλλά βρε Ιωάννη μου, όταν συγκρίνουμε δυο πράγματα το κάνουμε βλέποντας π.χ. τις επιδόσεις τους στο ίδιο ’περιβάλλον’ κι αναλόγως βγαίνουν τα αποτελέσματα! Στην περίπτωση καπηλειό/ΤιΒι πάνω σε ποια ‘βάση’ έγινε η σύγκριση από τον Κονδύλη, πώς το καταλαβαίνεις;
    Λοιπόν, αν ο Κονδύλης δεν μπόρεσε να αποδείξει αν τα καπηλειά συμβάλλουν ή οχι στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας περισσότερο ή λιγότερο από την ΤιΒι, μπαίνει θέμα. Είναι τόσο εύκολη η απόδειξη…απορώ.
    Εν τέλει, μπορεί να μην είναι επιπέδου Γιαννόπουλου αλλά δεν βλέπω να απέχουν και τόσο!

    Η διαφορά μας είναι σημαντική. Εγώ τουλάχιστον έχω καταλάβει μέσες άκρες τι έχεις στο μυαλό σου. Εσύ βρε παιδί …αλλού βρέχει.

    Έχει σήριαλ με Λουδίτες; Μου ξέφυγε.

    • Έτσι είναι. Ο Μπάμπης ξέρει από οικονομικά τόσα όσα και η γριά, η τηλεόραση δεν μπορεί να αποδειχτεί ότι ήταν χειρότερη από τα καπηλειά, κι εσένα τα ελληνικά σου είναι επιπέδου Γιαννόπουλου. Είναι τόσο εύκολη η απόδειξη…

      Λουδίτες; Όχι στην τηλεόραση, στα βιβλία που δε διαβάζεις όντας «μη παραπληροφορημένος»

      Συγγνώμη, δεν πρόσεξα κι αυτό το Νουδίτης…μη στενοχωριέσαι, θα φέρετε (με την ΧΑ) την ΥΕΝΕΔ να ξεβρωμίσει ο τόπος :)

  25. χα, αν μικρύνουμε κι άλλο τον χρόνο απάντησης να δεις πως στο τέλος θα βγάλεις και την κουμπούρα.

    Λοιπόν, άσε τα δικά σου και πες μου πώς γίνεται στο κείμενο του Κονδύλη η σύγκριση καπηλειού/ΤιΒι. Βάσει ποιων χαρακτηριστικών τους ή ιδιοτήτων τους;

    Εχω ακούσει σοφιστείες…
    Έχω δει κάποιους να υπεκφεύγουν…
    Εδώ μάλλον έχουμε δύο σ’ένα…
    ΥΕΝΕΔ; Γιατί η ΕΡΤ δεν πρέπει να ξανανοίξει ποτέ : http://www.capital.gr/stoupas/Article.aspx?id=1816140

    • Λοιπόν, χάρηκα που σε έστειλα να διαβάσεις για τους Λουδίτες…
      Ο Κονδύλης απαντά σε όσους δυσανασχετούν με την μαζική κουλτούρα (π.χ. τηλεόραση) όχι λέγοντάς τους ότι είναι καλή αλλά συγκρίνοντάς την με την «μαζική κουλτούρα» της προνεωτερικής εποχής, και γράφοντας ότι δεν μπορεί να αποδειχτεί τι από τα δύο υπερτερεί και ότι η μαζική κουλτούρα κάθε εποχής αφορά συνήθως ανθρώπους που τρέφονται «με στοιχειώδη πνευματική τροφή ή και δεν χρειάζονται τέτοια». Αυτή εμμέσως είναι η κρίση του για την πνευματική τροφή που παρέχει η εκάστοτε μαζική κουλτούρα. Απλώς, δεν τον ενδιαφέρει η ηθικολογία. Η κρίση για έναν πολιτισμό και μιαν εποχή θα έχει άλλα κριτήρια. Δε θα κρίνουμε τα πρωτότυπα ή ανώτερα έργα τέχνης της μαζικής εποχής με βάση την Ρούλα Κορομηλά, ούτε και την Αγία Σοφία και τους γοτθικούς ναούς με βάση «το καπηλειό».

      …Μόνο που η ΕΡΤ δεν φαίνεται να κλείνει. Ξυδάκι, εκτός και αν φέρει τα ΜΑΤ ο πρωθυπουργός του 29,66%.

      Και κάποτε να τελειώνει αυτό με τις κουμπούρες…Καθρεφτάκι, Tonyε. Από κουμπούρες και από τσεκούρια ξέρει πολύ καλά ο χώρος σου, αφού ψηφίζετε όσους τα κρατούσαν και τα κρατούν ακόμη.

  26. Υπεκφυγές. Διαβάζεις ξανά και ξανά τις δυο παραγράφους που παρέθεσες προσπαθώντας να μας πεις και να μας πείσεις τι εννοεί ο ‘ποιητής’ και δεν απαντάς σ’αυτό που σε ρωτάω:
    -Βάσει ποιων χαρακτηριστικών τους ή ιδιοτήτων τους γίνεται η σύγκριση καπηλειού/ΤιΒι.;

    Ήμασταν στην 2η παράγραφο. Τολμάς να πας στην 1η για να βρεις λύση …. Λάθος σου..
    Λοιπόν, από την πρώτη κιόλας παράγραφο ο κ. Κονδύλης δε μας τα λέει …στρωτά! Παρακολούθησέ με!
    Γιατί τρόπον τινά κατηγορεί όσους γαλουχήθηκαν με το αστικό πνεύμα κτλ κτλ ότι τάχα εγείρουν ενάντια στη μαζική κουλτούρα τη μομφή ότι εκχυδαΐζουν και τελικά καταστρέφουν τον πολιτισμό όταν ο ίδιος λίγο παρακάτω παραδέχεται ότι το κοινό της μαζικής κουλτούρας δεν μπορεί να δεχθεί πνευματική τροφή άρα δεν μπορούμε να μιλάμε για πτώση του πολιτισμικού επιπέδου μιας και είμαστε στο «μηδέν»;
    -Πώς τον καταλαβαίνεις εδώ; Ποια η διαφορά του από αυτούς που γαλουχήθηκαν με το αστικό πνεύμα;

    Χαίρε Ιωάννη μου, γιατί χάριν σου μαθαίνω καινούργια πράγματα!

    Ω τι χαρά, δεν κλείνει η ΕΡΤ. Να δούμε μαζί με την γιαγιά τον Αρναούτογλου κι αν το επιτρέπει ο καιρός να πάμε Κυριακή στο χωριό. Έχει πολύ ωραία μέρη, το είδα στο ντοκιμαντέρ!
    (θα μπορούσε να ήταν μια παράγραφος από μια έκθεση στην 3η Δημοτικού με θέμα «Δεν βλέπω ΕΡΤ»)

  27. Λοιπόν, για να μην κουράζουμε άλλο το θέμα σου λέω τα εξής:
    -Θα μπορούσες κάλλιστα να δώσεις τέλος στην κουβέντα λέγοντας ότι ο Κονδύλης έκανε λάθος που χρησιμοποίησε την φράση ‘εμπλουτισμό της προσωπικότητας’. Αλλά εσύ έχεις τέτοια εμμονή με τον Κονδύλη που δεν υπάρχει περίπτωση να δεις τα λάθη του.
    – Ενώ οι ‘αστικοαναθρεμμένοι’ απλώς τα βάζουν με την μαζική κουλτούρα ο κονδύλης στέλνει στο μηδέν όλους εκείνους που αποτελούν το κοινό την μαζικής κουλτούρας είτε γιατί εξαρχής ήταν τέτοιο είτε γιατί μεταμορφώθηκε σε τέτοιο! Πρόσεξε, εδώ παραβλέπει το γεγονός ότι το καθημερινό σφυροκόπημα της μαζικής κουλτούρας μπορεί να αποβεί καταστροφικό όχι μόνο στο κατεξοχήν κοινό της αλλά και για πλήθος άλλων ανθρώπων που σε άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να δεχθούν κανονική πνευματική τροφή! Αντί λοιπόν να κάνει τουλάχιστον αυτό που κάνουν οι αστικοαναθρεμμένοι, να φωνάξει, αυτός τους κατηγορεί κι από πάνω.

  28. «Διαβάζεις ξανά και ξανά τις δυο παραγράφους που παρέθεσες προσπαθώντας να μας πεις και να μας πείσεις τι εννοεί ο ‘ποιητής’ και δεν απαντάς σ’αυτό που σε ρωτάω:
    -Βάσει ποιων χαρακτηριστικών τους ή ιδιοτήτων τους γίνεται η σύγκριση καπηλειού/ΤιΒι.;
    »

    Αυτό δεν είναι υπεκφυγή, γιατί δεν επηρεάζει την συνολική σύγκριση και κρίση του Κονδύλη για τη μαζική κουλτούρα. Θες μια περίληψη όλου του κεφαλαίου και του βιβλίου;

    «Ήμασταν στην 2η παράγραφο. Τολμάς να πας στην 1η για να βρεις λύση …. Λάθος σου..»

    Όχι μόνο δικό μου, φυσικά, αλλά και του Κονδύλη, που δεν τα είπε όλα στην ίδια φράση –αυτήν που παρέθεσα- σε ένα βιβλίο 300 σελίδων.

    «Λοιπόν, από την πρώτη κιόλας παράγραφο ο κ. Κονδύλης δε μας τα λέει …στρωτά! Παρακολούθησέ με!»

    Το «κ.(κύριος/κυρία)» χρησιμοποιείται για όσους ζουν. Πάμε παρακάτω:

    «Γιατί τρόπον τινά κατηγορεί όσους γαλουχήθηκαν με το αστικό πνεύμα κτλ κτλ ότι τάχα εγείρουν ενάντια στη μαζική κουλτούρα τη μομφή ότι εκχυδαΐζουν και τελικά καταστρέφουν τον πολιτισμό όταν ο ίδιος λίγο παρακάτω παραδέχεται ότι το κοινό της μαζικής κουλτούρας δεν μπορεί να δεχθεί πνευματική τροφή άρα δεν μπορούμε να μιλάμε για πτώση του πολιτισμικού επιπέδου μιας και είμαστε στο «μηδέν»;
    -Πώς τον καταλαβαίνεις εδώ; Ποια η διαφορά του από αυτούς που γαλουχήθηκαν με το αστικό πνεύμα;
    »

    Ποιος σου είπε πως λέει ότι «είμαστε στο μηδέν»; Λέει ότι η κριτική των γαλουχημένων με το αστικό πνεύμα κ.λπ για την μαζική κουλτούρα είναι λάθος διότι γίνεται ωσάν να προϋποτίθεται μια παλιά, καλύτερη εποχή (η αστική, ή και η προνεωτερική) από πλευράς κουλτούρας, ενώ (λέει) στην πραγματικότητα η κουλτούρα που απευθυνόταν στις μάζες ήταν πάντα λίγο-πολύ ίδιας ποιότητας. Συνεπώς, δεν τίθεται θέμα χειρότερης (σημερινής) με καλύτερης ή λιγότερο χειρότερης (παλιότερης) εποχής και κουλτούρας, ούτε αληθεύει η απαξιωτική κρίση των «γαλουχημένων με την αστική αντίληψη για τον πολιτισμό». Είναι μια πολύ ορθή άποψη, καθώς κόβει τη φόρα τόσο των «νοσταλγών» (του αστισμού ή της προνεωτερικής στάνης) όσο και όσων πιστεύουν ότι ζουν στον καλύτερο δυνατό (από άποψη πολιτισμού και κουλτούρας) κόσμο.

    « Ω τι χαρά, δεν κλείνει η ΕΡΤ. Να δούμε μαζί με την γιαγιά τον Αρναούτογλου κι αν το επιτρέπει ο καιρός να πάμε Κυριακή στο χωριό. Έχει πολύ ωραία μέρη, το είδα στο ντοκιμαντέρ!
    (θα μπορούσε να ήταν μια παράγραφος από μια έκθεση στην 3η Δημοτικού με θέμα «Δεν βλέπω ΕΡΤ»)
    »

    Εντάξει, δεν χρειάζεται να δεις τηλεόραση για να δεις την Ελλάδα, έχεις τόσα λεφτά ώστε να ταξιδεύεις σε αυτήν. Ούτε να σκεφτείς τους ομογενείς, ας μπουν στο διαδίκτυο να μάθουν για το χωριό τους. Οι τσιφούτηδες!

  29. «Λοιπόν, για να μην κουράζουμε άλλο το θέμα σου λέω τα εξής:»

    Τα θέματα δεν κουράζονται, μόνο οι άνθρωποι:)

    «-Θα μπορούσες κάλλιστα να δώσεις τέλος στην κουβέντα λέγοντας ότι ο Κονδύλης έκανε λάθος που χρησιμοποίησε την φράση ‘εμπλουτισμό της προσωπικότητας’. Αλλά εσύ έχεις τέτοια εμμονή με τον Κονδύλη που δεν υπάρχει περίπτωση να δεις τα λάθη του.»

    Σου εξήγησα πώς μπορεί κάποιος στα ελληνικά να εκφράσει κάτι αρνητικό μέσω κάποιας θετικής κρίσης. Όρα παραπάνω με την γριά και τον Μπάμπη. Δεν φταίω εγώ ούτε ο Κονδύλης που δεν καταλαβαίνεις τέτοιες ελληνικές εκφράσεις, ειλικρινά.

    «– Ενώ οι ‘αστικοαναθρεμμένοι’ απλώς τα βάζουν με την μαζική κουλτούρα ο κονδύλης στέλνει στο μηδέν όλους εκείνους που αποτελούν το κοινό την μαζικής κουλτούρας είτε γιατί εξαρχής ήταν τέτοιο είτε γιατί μεταμορφώθηκε σε τέτοιο! Πρόσεξε, εδώ παραβλέπει το γεγονός ότι το καθημερινό σφυροκόπημα της μαζικής κουλτούρας μπορεί να αποβεί καταστροφικό όχι μόνο στο κατεξοχήν κοινό της αλλά και για πλήθος άλλων ανθρώπων που σε άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να δεχθούν κανονική πνευματική τροφή! Αντί λοιπόν να κάνει τουλάχιστον αυτό που κάνουν οι αστικοαναθρεμμένοι, να φωνάξει, αυτός τους κατηγορεί κι από πάνω.»

    Και καλά τους κάνει, γιατί είναι μόνο αφελής η πίστη ότι στα παλιά καλά χρόνια (αστικά ή χριστιανοκεντρικά) γινόταν κάτι καλύτερο ή –κυρίως!- ότι στα σημερινά θα μπορούσε να γινόταν κάτι και ένα «πλήθος ανθρώπων που σε άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να δεχθούν κανονική πνευματική τροφή» τώρα εξαναγκάζεται και ακούει/βλέπει Βανδή και Αιμίλιο Λιάτσο. Στην Ελλάδα ζούμε, πριν από τα ιδιωτικά κανάλια (1989) και την αύξηση της τηλεθέασης ο κόσμος σπαταλούσε τον ελεύθερο χρόνο του στο τάβλι, τα σκυλάδικα και το ποδόσφαιρο. Δεν έψαχνε ούτε για δίσκους του Μπαχ ούτε διάβαζε Ντοστογιέφσκυ και Πλάτωνα. Μη τρελλαθούμε κι όλας. Το αν κάποιος θα επιλέξει ή όχι το καλό δεν εξαρτάται απολύτως από τον περίγυρό του. Υπάρχουν σίγουρα άνθρωποι που ξεκίνησαν από περιβάλλον το οποίο ούτε την κλασσική μουσική άκουγε ούτε φιλοσοφικά ή άλλα βιβλία διάβαζε. Γιατί υπάρχει και η τεχνολογία (χα) και μπορείς να ψάξεις για καμμιά καλύτερου είδους μουσική πέρα από το χιπχοπ.

  30. «Ο Κονδύλης απαντά σε όσους δυσανασχετούν με την μαζική κουλτούρα (π.χ. τηλεόραση) όχι λέγοντάς τους ότι είναι καλή
    αλλά συγκρίνοντάς την με την “μαζική κουλτούρα” της προνεωτερικής εποχής,
    και γράφοντας ότι δεν μπορεί να αποδειχτεί τι από τα δύο υπερτερεί»

    Τα παιδάκια από τη γέννα τους βλέπουν τιβι και κάθεσαι και μου μιλάς για σύγκριση κουλτούρας καπηλειού/κουλτούρας τηλεόρασης κι ότι συγκρίνοντας αυτά τα δύο δεν μπορεί να αποδειχτεί τι από τα δύο υπερτερεί, χωρίς να κοκκινίζεις;
    Τολμάς να μιλάς για αυτές τις δύο κουλτούρες και τάχα δεν μπορείς να αποδείξεις, αφού δεν μπορεί ο Κονδύλης, ότι η 2η είναι καταστροφική γιατί διαλύει κάθε δυνατότητα πρόσληψης πνευματικής τροφής από τα πρώτα χρόνια;!
    Έχεις τρομερές απόψεις. Με κάνεις και φοβάμαι!
    Βαριά φιλοσοφία ο Κονδύλης. Ή στην φιλοσοφία δεν μετράμε βάρος;

    • Δὲν συμφωνῶ μαζί σου, οὔτε μπορεῖς νὰ ἀποδείξεις αὐτὸ ποὺ ὑποτηρίζεις.

      Ἂν πρόσεχες καλύτερα, θὰ διαπίστωνες ὅτι τὰ ζεύγη στὸ κείμενο τοῦ Κονδύλη εἶναι «παπάς-καπηλειό / σχολεῖο-τηλεόραση. Δηλαδή ἡ ἀντίθεση εἶναι παπάς/σχολεῖο καὶ καπηλειὸ/τηλεόραση. Ἀλλὰ καὶ πάλι, ποιὸς σοῦ λέει ὅτι τὸ σχολεῖο, ἔτσι ὅπως εἶναι (μὲ τὴν ἀποστήθιση, τὴν λογικὴ ὅτι ἀξίζει μόνο ὡς προετοιμασία γιὰ τὸ πανεπιστήμιο, μὲ τὴ νοοτροπία τοῦ ἑνὸς βιβλίου καὶ τὴν ἀπουσία κινήτρων γιὰ ἔρευνα) προσφέρει κάτι θετικὸ πέρα ἀπὸ τὸ παιδοφύλαγμα (γιὰ γονεῖς) καὶ τὴν παπαγαλία;

  31. Λες:
    «Σου εξήγησα πώς μπορεί κάποιος στα ελληνικά να εκφράσει κάτι αρνητικό μέσω κάποιας θετικής κρίσης. Όρα παραπάνω με την γριά και τον Μπάμπη. Δεν φταίω εγώ ούτε ο Κονδύλης που δεν καταλαβαίνεις τέτοιες ελληνικές εκφράσεις, ειλικρινά.»

    Επειδή κάποιος απρόσεκτος αναγνώστης μπορεί να παρασυρθεί από τα παραπάνω διευκρινίζω λέγοντας οτι στην αρχική πρόταση του κονδύλη έχουμε ΚΑΙ το σχολείο αλλά ΚΑΙ την τηλεόραση ως μαζικές κουλτούρες που συμβάλλουν στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας! Μας λέει:
    «Δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι…ο παπάς του χωριού και το καπηλειό συνέβαλλαν περισσότερο στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας απ’ ό,τι σήμερα το σχολείο ή η τηλεόραση…»»
    Είναι δυνατόν μέσα στην ίδια πρόταση να έχουμε θετικές κρίσεις και για τα δύο -σχολείο/ΤιΒι- και μόνο για το ένα –ΤιΒι- να θέλει να εκφράσει κάτι αρνητικό δεδομένου του ότι το σχολείο όντως συμβάλλει στον εμπλουτισμό της προσωπικότητας;
    Αν υπάρχει γραμματικά μια τέτοια δυνατότητα παρακαλώ να μου πείτε!

    Λες:
    «Και καλά τους κάνει, γιατί είναι μόνο αφελής η πίστη ότι στα παλιά καλά χρόνια (αστικά ή χριστιανοκεντρικά) γινόταν κάτι καλύτερο ή –κυρίως!- ότι στα σημερινά θα μπορούσε να γινόταν κάτι και ένα «πλήθος ανθρώπων που σε άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να δεχθούν κανονική πνευματική τροφή» τώρα εξαναγκάζεται και ακούει/βλέπει Βανδή και Αιμίλιο Λιάτσο.»

    Αν και στην τελευταία αράδα κάτι σου έφυγε και άφησες λειψή την πρότασή σου λέω πως αυτό δεν προσπαθούν τόσοι και τόσοι; Να γίνει κάτι, συμβάν, αφύπνιση, ‘επανάσταση’ και να οδηγηθούν τα πράγματα εκεί που πρέπει σε ανθρώπους!; Συ τι θες; Να μένουμε άπρακτοι στον καναπέ και να βλέπουμε τα ωραία τοπία, κορμιά, φαγητά που για πολλούς λόγους δεν μπορούμε να έχουμε;

    • Ὄχι, δὲν τὴν ἄφησα λειψή. Παλιά, πρὸ τηλεοράσεως, οἱ ἄνθρωποι δὲν διάβαζαν καὶ γενικὰ δὲν ζητοῦσαν «πνευματικὴ τροφή», πράγμα ποὺ ἀποδεικνύει ὅτι δὲν τοὺς φταίει ἡ μαζικὴ κουλτούρα, τοὺς φταίει τὸ κεφάλι τους ποὺ εὐχαριστέται μὲ αὐτὰ ποὺ τοὺς δίνει ἡ μαζικὴ κουλτούρα. Δὲν ἀρνοῦμαι τὶς εὐθύνες τοῦ καναλάρχη ὁ ὁποῖος βάζει «τσόντα» στὸ πρόγραμμά του, ἀλλὰ ἕνα ἄτομο μὲ στοιχειώδες ἀπόθεμα πνευματικῆς παιδείας (καὶ τροφῆς ποὺ ἔχει λάβει προηγουμένως) θὰ ἀντιδροῦσε ἢ τέλος πάντων θὰ ξεπερνοῦσε τὴν προσφερόμενη κουλτούρα (ἐνῶ λ.χ. θὰ ἔβλεπε ἕνα ντοκυμανταίρ ἢ κάτι ἀντίστοιχο) καὶ θὰ ἐνδιαφερόταν γιὰ ἄλλα πράγματα.
      Δὲν περίμενα νὰ εἶσαι τόσο ἐπαναστάτης! Σὲ θαυμάζω!! Ἐγώ, πάλι, δὲν θέλω νὰ παριστάνω τὸν διαφωτιστὴ ποὺ μὲ τὸ ζόρι θὰ δείξει «Τὴν» Ἀλήθεια. Δὲν θὰ κάτσω νὰ χάσω τὸν καιρό μου λ.χ. συζητῶντας καὶ προωθῶντας τὴν «καλὴ μουσικὴ» καὶ τὴν «τὴν καλὴ λογοτεχνία» σὲ πεπεισμένους γιὰ τὴν ἀνωτερότητα τοῦ σκυλάδικου καὶ τῆς Ρούλας ἢ τοῦ ποδοσφαίρου (ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς ζωῆς τους, ὅταν ἡ μάνα τους ἅπλωνε μπουγάδα καὶ ἔβαζε στὸ ραδιόφωνο τὰ σκυλάδικα). Δὲν_τὸ_συζητάω. Ἀνάγκη γιατρειᾶς καὶ ἀπελευθέρωσης ἔχει μόνο ὅποιος νοιώθει ἄρρωστος καὶ δοῦλος.

  32. Ιωάννη μου, είναι σα να λέμε:
    «Μπάμπη είσαι τόσο καλά πληροφορημένος για τις οικονομικές θεωρίες όσο και μια γριά σε κατσικοχώρι ή ο Krugman»

    Νομίζω πως δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση του θέματος.
    Ciao.

  33. Απόψε πάντως, που παίζουν οι συμφωνικές, Κάπα μου, μια χαρά σε χόρευα μια μαζούρκα. Χαιρετισμούς από το προαύλιο. Του σχολείου ;)

  34. @ Herr K. says: «Αυτό προσωπικά δεν μου γεννά την επιθυμία να την υπερασπιστώ: είναι και αυτό τηλεόραση, είναι εχθρός».
    Δεν νομίζω ότι όσοι την υπερασπίζονται είναι φαν της τηλεόρασης ή της ΕΡΤ. Αρκετοί είναι με την ΕΡΤ, ( εγώ, ας πούμε..) Αλλά τίθεται και θέμα ποιός κρίνει, ποιός αποφασίζει με ποιούς όρους και με τι σκοπούς. Αυτό είναι το διακύβευμα, κατά την γνώμη μου. Εν ολίγοις σεβαστή η επιλογή σου, αναμφίβολα, αλλά τίθεται θέμα διαχείρισης των (υπαρκτών) ΜΜΕ και όχι μόνο.

    • Πράγματι Σπίθα, είναι και θέμα διαχείρισης. Καλό όμως είναι να βάζουμε και θέματα αρχής πού και πού. Ιδίως τώρα που καταρρέουμε και η μόνη διέξοδος είναι να δούμε όλα απ΄την αρχή

  35. «Εξίσου δύσκολα μπορώ να είμαι ειλικρινά αλληλέγγυος προς όσους αγνώστους μου απολύονται από την ΕΡΤ: Αν ασκώ παρασιτικό ή κοινωνικά επιβλαβές επάγγελμα και σταματήσω να έχω δουλειά είναι δικό μου πρόβλημα.»
    Αυτό πες στο στην καθαρίστρια της ΕΡΤ, στον βιολιτζή, στον πορτιέρη, στο νυχτοφύλακα, στη δακτυλογράφο, στον ηχολήπτη μιας μεσημεριανής εκπομπής. Νομιζω πως θα το εκτιμήσουν.

  36. Ιωάννη μου, είσαι τόσο καλός στο να ξεγλιστράς όσο κι ένα χέλι ή μια χελώνα.

    Tα περί εκφράσεως κάτι αρνητικού μέσω κάποιας θετικής κρίσης σου τα χάλασε ο Krug;

  37. Tonyε, δεν χάλασε κάτι. Το ότι τα ζεύγη είναι παπάς-σχολείο και καπηλειό-τηλεόραση, το δέχεσαι; Αν ναι, τότε η αντιπαράθεση είναι (και) μεταξύ καπηλειού-τηλεόρασης; Αν ναί, τότε τι σχέση έχει ο Κρούγκμαν;

  38. Δεν τολμώ να αναφερθώ σεμένα, ένα αγράμματο ντβάρι κι έτσι προέκυψε o Krug. Θα μου κάνεις και πάλι γραμματικό έλεγχο;
    Χάλασε, πώς δεν χάλασε! Δεν μπορώ να δω που και πώς γίνεται στην πρόταση του Κονδύλη, αυτό που σθεναρά και μετά λοιδορίας υποστήριξες εσύ ότι δλδ μπορεί κάποιος στα ελληνικά να εκφράσει κάτι αρνητικό μέσω κάποιας θετικής κρίσης.

    Τι να δεχθώ εγώ, παιδί μου καλό; Ρώτα τον Καππα που είναι και μορφωμένος μπας και ξεκολλήσει από την υποδοχή κι έρθει προς βοήθειάν σου, ως είθισται άλλωστε!…
    Αν ήταν ζεύγη πού κολλάει το διαζευκτικό «ή» στο «το σχολείο ή η τηλεόραση».

    Γενικώς οι δυο προτάσεις από το βιβλίο του Κονδύλη που παρέθεσες πάσχουν η 1η για τον λόγο που ανέφερα πριν (κουράζομαι να το ξαναγράψω) κι η 2η …γραμματικά. –πού να πιάσουμε και τις υπόλοιπες στις 300 σελίδες του βιβλίου!!!

    Εσύ βεβαίως στην προσπάθειά σου να μας δείξεις ότι ο Κονδύλης τα λέει όλα τέλεια πήγες, στα τελευταία σου σχόλια, να αποδομήσεις και την συμβολή του σχολείου στην προσωπικότητα του καθενός! Θα σε βόλευε αυτό δεδομένου ότι τον παπά του χωριού, από άλλη κουβέντα μας, ο Κονδύλης θα τον θεωρεί ‘ναρκωτικό’ οπότε βγαίνουν όλα ανίκανα να εμπλουτίσουν την προσωπικότητα ενός εκάστου άρα …όλα καλά!

    Εγώ ένα σου λέω: Μην το κουράζεις άλλο το θέμα γιατί υπάρχει περίπτωση να μας κουράσεις….
    Αν θέλεις φέρε κανένα άλλο απόσπασμα του Κονδύλη, αυτό … εξαντλήθηκε.

    Με κατάλαβες ή να το πω στα βλάχικα;

  39. tonyε,
    καλά, θα ρωτήσω τον χερρκ, τι καταλαβαίνει. Ωστόσο, ακόμη κι αν δεν είναι τα ζεύγη «παπάς/σχολείο και καπηλειό/τηλεόραση» αλλά είναι «παπάς και καπηλειό/τηλεόραση» καθώς και (ταυτόχρονα) «παπάς και καπηλειό/σχολείο», πάλι η εκδοχή «παπάς και καπηλειό/τηλεόραση» σημαίνει: η τηλεόραση είναι «τόσο καλή» όσο ο παπάς και το καπηλειό.

    Για το σημερινό σχολείο, αυτά που λέω τα έχουν πει κι άλλοι, εκπαιδευτικοί και μη. δεν είναι δα και τίποτε τρομακτικό ή ριζοσπαστικό σχετικά με την κριτική στο σχολείο.

    οπότε βγαίνουν όλα ανίκανα να εμπλουτίσουν την προσωπικότητα ενός εκάστου άρα …όλα καλά!

    αυτό το «όλα ανίκανα…όλα καλά» το λες εσύ ότι ισχύει για τον κονδύλη.

  40. οχι βρε Ιωάννη, αυτό το λέω οτι ισχύει για σένα.. για τον Κονδύλη σταμάτησα να μιλάω.
    Μα δεν πρέπει να κοιτάς ούτε το σχολείο ούτε την Τιβι του σήμερα αλλά αυτά που έβλεπε ο Κονδύλης 15-20 χρόνια πριν. Δλδ ο Κονδύλης δεν έβλεπε τέτοια απαράδεκτη κατάσταση ούτε στο σχολείο ούτε στην τιβι. Άρα καλό είναι αν θέλεις να δεις τι εννοεί ο Κονδύλης να σταματήσεις να αποδομείς το σχολείο ακόμη και τον ρόλο της τιβι 15-20 χρόνια πριν. Να σου πω δεν θυμάμαι τι έπαιζε τότε η τιβι, ποτέ δεν ήμουν φαν, αλλά δεν πιστεύω να ήταν τόσο χάλια.
    Στο ξαναλέω, αν παραδεχόσουν εξαρχής οτι ήταν λάθος επιλογή ο ‘εμπλουτισμός της προσωπικότητας’ όλα θα είχανε λυθεί …αναίμακτα.

    ε μα, βρε Κάππα…

    • Tonyε,

      Ούτε εγώ το είπα. Είπα ότι άμα έχεις κάποιο υπόβαθρο, δεν παθαίνεις και τίποτε βλέποντας τηλεόραση. Και ότι σίγουρα δεν μπορείς να περιμένεις από το «καπηλειό», το σχολείο ή την τηλεόραση για να «μορφωθείς». Είτε πριν από 20 χρόνια είτε τώρα.

      Σταμάτησες, λες, να μιλάς για τον Κονδύλη, αλλά εξακολουθείς να ισχυρίζεσαι ότι «ο Κονδύλης δεν έβλεπε τέτοια απαράδεκτη κατάσταση ούτε στο σχολείο ούτε στην τιβι«. Εκτός αυτού, με το παραπάνω μόλις επιχείρησες να διακρίνεις μεταξύ «λιγότερο χάλια» και «περισσότερο χάλια». Εγώ κάνω κάτι αντίστοιχο, με εκπομπές που αξίζει να δεις και εκπομπές που είναι χάσιμο χρόνου. Αλλά εκείνο που δεν βλέπω να έχει νόημα είναι αυτό, να «έχω τη συνείδησή μου άγρυπνη» 24ώρες το 24ωρο, μήπως…μιανθώ από τα βέβηλα πράγματα και καταστάσεις τριγύρω μου.

      «ο παπάς και το καπηλειό εμπλουτίζουν τόσο την προσωπικότητα όσο η τηλεόραση». Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω πού είναι το περίεργο

  41. «Πράγματι Σπίθα, είναι και θέμα διαχείρισης. Καλό όμως είναι να βάζουμε και θέματα αρχής πού και πού…»
    Συμφωνώ, μ’ αυτήν την οπτική σου. Η τηλεόραση είναι για λίγο έως καθόλυ

  42. Reblogged στις Herr K. και σχολίασε

    Νέριτ, έρτ, υενέδ, νέα ερτ, συνεντεύξεις λίγο στημένες, πολύ στημένες, πάρα πολύ στημένες, οίκτος. Με όλα αυτά θυμήθηκα γιατί δεν βλέπω τηλεόραση:

Αφήστε απάντηση στον/στην Tony Ακύρωση απάντησης