υπόθεση Δαμιανίδη 2 – οι αριστεροειδείς

Για την υπόθεση Δαμιανίδη γράφει η Ε.Πατρικίου στον σημερινό «Δρόμο της Αριστεράς» (αποσπάσματα):

[…] Οταν η Κική Δημουλά […] συνυπογράφει με εγνωσμένα μίσθαρνα όργανα και πασίγνωστα ιδεολογικά απόνερα των δουλοπρεπικών παραφυάδων του ΚΚΕ εσωτ. το φιλομνημονιακό κείμενο των 32, παίρνει την ευθύνη της αστικόφρονης πολιτικής της κουταμάρας. Αλλά όταν αφηγείται τις αναμνήσεις μιας μεσοαστικά τρυφερής και οριστικά χαμένης κυψελιώτικης μεταπολεμικής ζωής, παίρνει την ευθύνη της προσωπικής της αφήγησης, της προσωπικής της μνήμης […] Παίρνει, με τη γενναιότητα της ποιήτριας και την τιμιότητα του ανθρώπου που παλεύει με τις λέξεις και τα τραύματα, την ευθύνη των ανθρώπινων αντιφάσεων οι οποίες (οφείλουν να) αποτελούν το ίδιον των ζωντανών ανθρώπων.

Αλλά η κάθε χρονογραφούσα κάθε εφημερίδας των συντακτών της, όταν επιλέγει να σουλατσάρει με τους Ατενίστας […] ποια ακριβώς ευθύνη παίρνει;

Οι εμετικές και ολιγόνοες επιθέσεις εναντίον της Δημουλά, δεν αποκάλυψαν τάχα τον τάχα ρατσισμό της [αλλά] την ολιγοφρένεια και την αποκαρδιωτική αναισθησία των αριστεροειδών που επιβιώνουν ως τάχα διανοούμενοι με μόνο ‘διανοούμενο’ χαρακτηριστικό τους τη βολική τους σύμπλευση με την Αριστερά […]

Το ζήτημα αναλύουν κι άλλες στηλες του ίδου φύλλου – οι οποίες το θεωρούν εσφαλμένα ή από φιλοδημαρισμό ως «υπόθεση Δημουλά». Η Σώτη Τριανταφύλλου πάλι έχει γράψει ένα γενικά σωστό κείμενο, για να κατακεραυνώσει όμως τους εχθρούς της Δημουλά επί σταλινισμώ. Το κείμενο της Σώτης το αναπαράγει το δεξιοπατριωτικό ιστολόγιο Ινφογνώμων. Περίεργες οι συμμαχίες που διαμορφώνονται – ο ιστορικός των ιδεών θα έχει δουλειά.

Advertisements

12 thoughts on “υπόθεση Δαμιανίδη 2 – οι αριστεροειδείς

  1. Στάθης στο enikos.gr

    «Παλιά, σε αυτή τη δύστηνο χώρα πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων εξέδιδε η μπατσοφυλακή. Σήμερα τα εκδίδουν παράσιτα που δηλώνουν «αριστερά». Τρίχες αριστερά! Αυτοί που υποστήριξαν τους βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία, που συμπορεύθηκαν με τον «εκσυγχρονισμό», που άσκησαν ιδεολογική τρομοκρατία στον λαό, που βοήθησαν την εξουσία να τον αποξενώσει απ’ την προίκα της παράδοσής του»

    «Στην «Ελευθεροτυπία» (που φρόντισε να κλείσει η κυρία Τεγοπούλου κάνοντας τα αδύνατα, δυνατά) υπήρχαν δημοσιογράφοι που έγραφαν σεντονιάδες εναντίον του φασιστικού κινδύνου (όταν ήταν ανύπαρκτος) αλλά ούτε λέξη εναντίον του κ. Σημίτη, για παράδειγμα, ή όλων εκείνων των καθεστωτικών πολιτικών (που εν τέλει οδήγησαν -και τώρα καταφεύγουν- στο φασιστικό βρυκολάκιασμα)».

  2. Οι «αριστεροειδείς» τελείωσαν με το μνημόνιο ως σοβαροφανής-νομιμοποιημένος δημόσιος λόγος, γιατί αναγκάστηκαν είτε να πάνε με τους κατακτητές είτε να βάλουν νερό στο μεταμοντέρνο κρασί τους. Οι μόνοι συνομιλητές της Σώτης πιθανόν είναι αυτοί που της ρίχνουν γιαούρτια. Το ζήτημα είναι αν πρέπει να διαλέξεις να υποστηρίξεις τη Δημουλά ή την άλληνα, εφόσον διαφωνείς και με τις δύο.

    (με αφορμή το «δεξιοπατριωτικό» που ανέφερες)
    Είναι μνημονιακοί; Είναι αντιδημοκράτες; Είναι υπέρ της «πολυπολιτισμικής Ελλάδας»;
    Εάν είναι κάτι από τα τρία ή και τα τρία, τότε ας αγοράσουμε ποπ πατατάκια για να τρώμε όταν πλακώνονται μεταξύ τους.

  3. «γιατί αναγκάστηκαν είτε να πάνε με τους κατακτητές είτε να βάλουν νερό στο μεταμοντέρνο κρασί τους»
    Μάλλον. Η «άλληνα» (λολ) δεν θα το έχει μάθει ακόμα. Η θα νόμιζε οτι μπορεί να έχει και το αντιμνημονιακό καρφί ολάκερο και την μεταμοντέρνα πίτα χορτάτη. Οπως νομίζει και το 90% των συριζαίων

    Το «δεξιοπατριωτικό» το εννούσα ως σύνθετο όπως είναι τα «μαχαιροπηρουνα» και όχι όπως τα «πανωσέντονα»: άλλα άρθρα του είναι δεξια-καθεστωτικά άλλα αντιστασιακά-πατριωτικά.

  4. ίσως φταίει που η δημουλά δεν μου λέει κάτι ποιητικά. αλλά, δεν είναι κι η πρώτη φορά που διαστρεβλώνονται τα λόγια κάποιου. σε τέτοιες εποχές από καθώς πρέπει μπορεί να βρεθείς ριγμένος.

    η άλλη, της άλλης, την άλληνα, ω άλλη. ΄Ολοι οι φιλόλογοι που είναι της γραμμής «άμα το λέει ο λαός [δηλ. ο λαζόπουλος κι ο τράγκας] δεν είναι πλέον λάθος», πρέπει να το χειροκροτήσουν

  5. Ισως φταίει που εμένα μου λέει. Αλλά, ασφαλώς, δεν είναι λογοτεχνικό το ζήτημα.
    Κι εγώ περίπου αυτής της γραμμης είμαι, γι’αυτό το επικρότησα!

    • Οι ποιητές (άρα και οι ποιήτριες) δεν έχουν καμία υποχρέωση να τοιχοκολλούν σε περίοπτες θέσεις της δημόσιας ζωής ευαισθησίες του συρμού, προκειμένου να δικαιώνουν την μικροαστική ιδεολογία περί πνευματικών ανθρώπων ως ανθρώπων με ιδιαίτερες μεν, κοινά αποδεκτές, δε, πνευματικές ευαισθησίες….

      σωστή εδώ η δρομαία αριστερά
      Αλλά όταν αφηγείται τις αναμνήσεις μιάς μεσοαστικά τρυφερής και οριστικά χαμένης κυψελιώτικης μεταπολεμικής ζωής, παίρνει την ευθύνη της προσωπικής της αφήγησης, της προσωπικής της μνήμης, της προσωπικής της σχέσης με την ύλη και την υφή του κάθε παγκακιού, της κάθε πλάκας του κάθε πεζοδρομίου, της κάθε λάμπας του κάθε φανοστάτη. Παίρνει, με τη γενναιότητα της ποιήτριας και την τιμιότητα του ανθρώπου που παλεύει με τις λέξεις και τα τραύματα, την ευθύνη των ανθρώπινων αντιφάσεων οι οποίες (οφείλουν να) αποτελούν το ίδιον των ζωντανών ανθρώπων.

      εδώ, όμως, η εξύμνηση του βιώματος κάπου…εντάξει

  6. Στο «Δρομο της Αριστερας» αν δεν κανω λαθος γραφει και ο Στ.Ελληνιαδης υποψηφιος Α΄Αθηνων Συριζα , προσεξτε που περπατατε γιατι και οι τοιχοι τωρα πια δεν ακουν καλα.Οι δρομοι απο την αλλη δεν πια λαικοι μονο κοινοβουλετικοι και ξεχασαν την δικη τους ιστορια , αφηστε τους νεκρους στην νεκροφανεια τους … η ζωη προχωρα ακαθεκτη και απο την Θεμοστοκλεους φτιαχνει στεκια στη Φιλλεληνων , τι παραδοξα φαινομενα τωρα που οι πλατειες πεθαναν πηραν οι παραδρομοι αξια .

    • Καλημέρα.
      «υποψήφιος Α Αθηνών Σύριζα»; Αρα τι;
      «αφηστε τους νεκρους στην νεκροφανεια τους». Τους πειράζω;
      «στέκια στη Φιλελλήνων…παράδρομοι άξια». Α, η Φιλελλήνων πάντα είχε αξία. Μήπως όμως εννοείτε Ξενοφώντος;

  7. Παει να πει οτι ο επιχορηγουμενος πολλαπλως απο το καθεστως Ελληνιαδης συνευρισκεται με τον επιχορηγουμενο επαναστατη Ρουντι , αρα ποια η αξια της φυλλαδας ονοματι δρομος της αριστερας; Οτι και να γραψουν τους αξιζει η αδιαφορια μας. Αν βεβαια μπορουμε να την ασκησουμε ..και οχι να τους εμφανιζουμε δημοσιως.

    Ειμαστε στις αρχες του 2009 παλια Βουλη , περι του κυπριακου συζητηση , απο τον τεως κεντρικο τραπεζιτη της κυπρου.Πρωτο στασιδι ευρισκεται ο Σαρτζετακης και παραδιπλα στα αριστερα της αιθουσας στη πρωτη σειρα των εδρανων καθημενος ο Ακης , παραδιπλα ο καραμπελιας , Κωνσταντακοπουλος κλαιων και οδυρομενος για το επερχομενο μνημονιο και ουδεις ειπε τιποτε για τον Ακη … γυρναω και λεω στο φιλο «Αυτον πρεπει να τον πεταξουν εξω ..απαντα , ας το κανουν αυτοι , δικο τους ειναι το μαγαζι » και φυσικα κανεις δεν εκανε τιποτε εξαλλου ενδιαφερονται για τα εθνικα θεματα που να ασχολουνται με τα φραγκα …

    Αληθεια στο κυλικειο εκδιδονται αποδειξεις ;

    και μια απορια , ο Παναγιωτης ο Κονδυλης θα επινε καφε εκει;

    Η ζωη θα εχει πολλες εκπληξεις μπροστα μας … με τα εθνικα θεματα πολλοι ασχοληθκαν , αδολως ομως ποσοι;;;

    με Φιλελληνες εχω να κανω οχι με Ξενοφωντιανους, ξερω τι λεω και ελπιζω να κατανοεις και εσυ … μην την παθεις παλι οπως με την Σπιθα ..

  8. – Οπως λεω και στην ανάρτηση, «Το ζήτημα αναλύουν κι άλλες στηλες του ίδου φύλλου – οι οποίες το θεωρούν εσφαλμένα ή από φιλοδημαρισμό ως “υπόθεση Δημουλά”. » Ο Ελληνιάδης είναι μία από αυτές τις στήλες.
    – Είναι καλό φύλλο ο Δρόμος, κι ας έχει επιδοτούμενους. Αλλά και να μην ήταν, αν μού άρεσε κάτι θα το αναδημοσίευα.
    – Σωστά απάντησε ο φίλος, όχι;
    – Θα έπρεπε να κόβει.
    – Όσο περισσότερο αποφεύγεις τη λέξη «εθνικό», τόσο περισσότερο αυξάνεται η πιθανότητα ανιδιοτέλειας.
    – Αν δεν πάθεις πώς θα μάθεις;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s