21η Απριλίου: η επανάστασις συνεχίζεται

Οι δηλώσεις για την επέτειο, όπως τις κατέγραψε ο Κ.

“46 χρόνια μετά την Επανάσταση, η Δημοκρατία στην Ελλάδα είναι ισχυρότερη από ποτέ”
[Υπουργός Δημόσιας Τάξης, Μ.Βορίδης, στην ομιλία του κατά την ημερίδα για τον πολιτικό διάλογο που οργάνωσε το ίδρυμα Ν.Μιχαλιολάκου.]

“Η Ελλάδα είναι υπέρ μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης στο Θρακικό”
[Υπ. Εξωτερικών, Α.Σαμαράς, μετά τη συνάντησή του με τον Υπατο Αρμοστή της Θράκης, κ. Αχτισαάρι.]

“Τιμώ και σέβομαι το έργο του κ. Γεωργαλά”
[Ο νέος Υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Παπαδόπουλος, για τον προκάτοχό του στο Υπουργείο Παιδείας».]

“Αν ήταν πιο έξυπνη, σήμερα θα μπορούσε να είχε κάνει καριέρα στην πολιτική”
[Υπ. Δικαιοσύνης, Α. Μικρούτσικος, σε ερώτηση δημοσιογράφου του Mega Channel σχετικά με την αποφυλάκιση της πολιτικής κρατουμένου Μ. Δαμανάκη]

“Οι Ελληνες αγρότες μάς είναι ευγνώμονες”
[Υπ. Γεωργίας, κ. Ηλείας Μανωλάδας*, στην εκπομπή «Χέρι – Χέρι» του Γ. Καρατζαφέρη.]

“Και σε καλή μεριά!”
[Ο Υπουργός Τύπου, Ν. Μαστοράκης, κατά την απονομή του βραβείου χρησιμότερης τηλεοπτικής εκπομπής στους συντελεστές του «Αδύναμου Κρίκου».]**

(αυτό το κείμενο επιστημονικής φαντασίας πρωτοδημοσιεύθηκε την 21.4.2008 – αλλαξα μόνο λίγα ονόματα. Τότε ήταν προφητικό [δεν ήταν δα και δύσκολο] και μπορούσε κανείς να το εκλάβει ως χιουμοριστικό. Σήμερα είναι πραγματικότητα και δεν γελάμε πια. Ο «αδύναμος κρίκος» ήμασταν εμείς).

* Γράφει ο Γ.Μακριδάκης: Σε κάνα δυο χρόνια που στη θέση των εργατών από το Μπαγκλαντές θα είναι Έλληνες και στη θέση των επιστατών οι σεκιουριτάδες της κάθε πολυεθνικής, όχι μόνο στη Μανωλάδα αλλά σε όλη την ξεπουλημένη Ελλάδα, θα καταλάβουν οι νοικοκυραίοι πως κανένας τελικά δεν θα σωνόταν και πως γεννούσανε και μεγαλώνανε δούλους τόσα χρόνια.

**Ο δε Δ. Σεβαστάκης θυμίζει στη σημερινή «Αυγή»: «το αντιδικατορικό αίσθημα ήταν ισχυρό στους κύκλους της διανόησης, στην Αριστερά και σε ελάχιστες ακόμα ποιοτικές νησίδες του κοινωνικού σώματος. Οχι στον λαό. Ο κόσμος, αδιάφορος, σήκωνε διώροφα, έβλεπε ματς και τα ‘Δίχτυα της Αράχνης’, ποσπαθούσε να τά ‘χει καλά με τους χωροφύλακες και τους αστυνομικούς». Και αναφερόμενος στη αντιστασιακή αριστερά εξηγεί: «η ηγεμονία χάθηκε γιατί δεν υπάρχουν αποδέκτες αυτού του ηθικού υποδείγματος» 

Advertisements

12 thoughts on “21η Απριλίου: η επανάστασις συνεχίζεται

  1. Ξέχασα την ηθικολογική πλευρά της ιστορίας. Αυτή που «σκηνοθετεί» και ωραιοποιεί τη στάση των μαζών και που δεν θέλει να δει, ότι η ηγεμονία δεν χάθηκε επειδή πολλά στελέχη του αντιδικτατορικού αγώνα χώθηκαν στο σύστημα, ή γιατί χάθηκε η βαθιά επαφή με την κοινωνία ή γιατί απαλλοτρίωσε η Αριστερά το ηθικό της απόθεμα. Η ηγεμονία χάθηκε γιατί δεν υπάρχουν αποδέκτες αυτού του ηθικού υποδείγματος, γιατί δεν υπάρχουν οι ψυχικές και ηθικές διαθεσιμότητες για την παραλαβή και ανάπτυξη του περιορισμένου, αλλά λαμπρού αντιδικτατορικού αισθήματος. Και αυτή η ματαίωση είναι συγχρόνως και το βαρύ χρέος, γιατί η ανάταξη των ηθικών όρων είναι η μόνη πολιτική, κομματική και εντέλει κυβερνητική δυνατότητα για την Αριστερά. Την σύμπασα και μόνη…

    Εδώ κάπου χάνει: «Είμασταν/Κάποιοι ήταν σπουδαίοι άνθρωποι, αλλά δεν μας καταλάβαινε κανείς», γράφει. Είναι ηθικό και ωραίο να είσαι ταπεινός και τίμιος δίχως να επηρεάζεις κανέναν, δεν είναι όμως πολιτικά είναι ανεπαρκές και ελάττωμα, γιατί κάπου κάτι, ένα πολιτικό προσόν (η ικανότητα να πείθεις ή να εμπνέεις; ), σου λείπει.

    Και σίγουρα, η άρνηση του γεγονότος ότι το ηθικό απόθεμα της Αριστεράς κατασπαταλήθηκε ή ακυρώθηκε, δεν είναι ό,τι καλύτερο ως προϋπόθεση για τη σχετική έρευνα.

  2. Τώρα που το ξαναδιαβάζω το απόσπασμα φωτισμένο από το δικό σου σχόλιο, Γιάννη, ανακαλύπτω ότι μάλλον «μαζί τα φάγαμε» θυμίζει ως επιχείρημα. Δηλαδή, «εσείς ήσασταν εκμαυλισμένοι, η ηγεσία της αριστεράς πώς να είναι διαφορετική;»
    Βέβαια άλλο είναι το οργανώνω το φαγοπότι, άλλο το συμμετεχω, άλλο το ψιλοσυμμετεχω και άλλο το κοιτάω απαθής.
    Πολιτική ανεπάρκεια; Ισως, αλλά μάλλον – στο βάθος – αδιαφορία για την πολιτική εκ μέρους των επαγγελματιων της πολιτικής

    • Ποιον θεωρείς ενοχικό; τον Σεβαστάκη, τον Γιάννη, όλους μας; …
      Τι έγινε με τον Ιωβ, αγνοώ ( πού κολλάει όμως; )

  3. Κι αυτό ενδέχεται, να είναι μια εκδοχή του «μαζί τα φάγαμε»: «Ήμασταν εκμαυλισμένοι, αλλά φταίτε εσείς γιατί αν δεν ήσασταν δεν θα ήμασταν κι εμείς».

    Πάντως, το επόμενο πράγμα για το οποίο θα έπρεπε να αναρωτηθεί είναι για ποιο λόγο εντός της αριστεράς επικράτησαν όσοι «έμοιαζαν με τον αδιάφορο όχλο» κι όχι όσοι ήταν ηθικοί και άμεμπτοι – μη δίνοντας ως απάντηση τις μεταφυσικές αποφάνσεις τύπου «η πολιτική είναι βρόμικη».

    • Αυτήν την εκδοχή εννοούσα.
      Αλλά γιατί είναι μεταφυσική απόφανση και όχι απλώς κοινός τόπος το ότι η λεγόμενη «αντιπροσωπευτική δημοκρατία‘ είναι βρώμικη; Θυμίσου την απαξία που της προσέδιδε ο Βέμπερ.

  4. Επειδή δεν μπορεί να εξηγήσει για ποιο λόγο ο ένας πολιτικός ή κυβέρνηση είναι (περισσότερο) διεφθαρμένος ενώ ένας άλλος πολιτικός/μια άλλη κυβέρνηση όχι (ή λιγότερο διεφθαρμένος/η), άρα χρειάζεται πιο συγκεκριμένη ή πολύπλοκη εξηγητική αρχή.

    • Μμ, μεγάλο δρόμο ανοίγεις. Ελπίζω να έχεις έτοιμες κάποιες απαντήσεις να μην χαθούμε :-) Πχ:
      Ισχυε ότι παλιότερα η διαφθορά ήταν μικρότερη – εχουμε στοιχεια;
      Γιατί οι σοσιαλιστές είναι παραδοσιακά πιο διεφθαρμένοι;
      Ποια είναι σήμερα στην Ελλάδα τα κίνητρα ενασχόλησης με την πολιτική; Μπορεί κάποιος να έχει άλλα κίνητρα;
      κοκ

  5. Έκανα ίσως (αποτυχημένο) χιούμορ. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι η Κρίση μας έβαλε όλους μας σε μία ιουδαίζουσα φάση αναζήτησης της ενοχής (εμένα, του λαού, της δημοκρατίας κλπ).
    Ελα ντε, και όμως ο Ιώβ κολλάει. Αφού το’ ρίξαμε στις ενοχές. Ο Ιώβ δεν ήταν ένοχος, αλλά πλήρωνε το θεϊκό πόκερ….Παίζει και αυτό….

    • Ναι πράγματι είμαστε στα ιουδαιοχριστιανικά μας που λένε κι οι Φράγκοι. Βέβαια, εγώ προσωπικά την ενοχή των άλλων τονίζω :-). Οχι όμως για να αποσείσω ευθύνες αλλά για να πειστώ ότι έχω ευθύνη

  6. μεγάλο δρόμο ανοίγεις. Ελπίζω να έχεις έτοιμες κάποιες απαντήσεις να μην χαθούμε

    ἐγὼ ἁπλῶς ἔδειξα τὸ δρόμο. Κοινωνιολόγους καὶ ἄλλους ἔχουμε καὶ παραέχουμε :)

    Τώρα, π.χ. ἂν κάποιος ἦταν τίμιος καὶ ἠθικός (κι «ἀγωνιστὴς κατὰ τῆς δικτατορίας») ἀλλὰ ἄφησε νὰ τὸν φᾶνε οἱ κακοὶ ὁμοϊδεάτες του, αὐτὸ δὲν ἀποδεικνύει ἀπαραίτητα ὅτι «ἡ πολιτικὴ εἶναι βρόμικη», ἀλλὰ θὰ μποροῦσε τὸ τελευταῖο νὰ ἀποτελεῖ ἕνα καλὸ ἄλοθι γιὰ τὸν τίμιο καὶ ἠθικό νὰ ἀποσυρθεῖ στὸν κῆπο (ἐννοεῖται μὴ χρησιοποιῶντας τὸ πολιτικὸ ταλέντο του).

    • «να αποσυρθεί στο κήπο» – πράγμα που έκαναν αρκετοί. Φαντάζομαι ότι σε καθε Δαμανακη στατιστικά θα αντιστοιχούν αρκετοί που καλλιεργησαν τον κήπο τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s