Ο λόγος του Γ. Παπανδρέου

Μια χώρα αδύναμη, χωρίς βούληση για αλλαγές […] πρέπει να αλλάξουμε τα δεδομένα […] ξέρουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε και την ιστορία, και τα δεδομένα, ακόμα και την Ευρώπη […] Ήταν στο χέρι μας να αλλάξουμε τα πράγματα […] χτίσαμε μια άλλη εικόνα της Ελλάδας που, παρά τις δυσκολίες, θέλει να αλλάξει […] να αλλάξει πορεία η χώρα μας […] εμείς πρώτοι θέλουμε τις αλλαγές. Εμείς θέλουμε τις αλλαγές στη χώρα […] το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα πραγματοποιήσουμε αυτές τις αλλαγές […] με ιστορικές θεσμικές αλλαγές […] να κάνουμε και τις απαραίτητες αλλαγές […] αναζητούν κάποιο άλλοθι ώστε να μην αλλάξει τίποτα […] Εμείς αλλάξαμε και αλλάζουμε αυτή την κακή συνήθεια, αυτή την παθογένεια της πολιτικής […] να αλλάξουμε την πατρίδα […] ριζικής αλλαγής που ζητά ο τόπος […] έχασε μια μοναδική ευκαιρία να δείξει ότι έχει αλλάξει […] οι καιροί έχουν αλλάξει και καλώς έχουν αλλάξει […] των μεγάλων αλλαγών […] για να φέρουμε σε πέρας μεγάλες αλλαγές […] η ιστορική αποστολή του Κινήματός μας, να είναι πρωτοπόρα δύναμη αλλαγών […] μας υποχρεώνουν να προχωρήσουμε σε μεγάλες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις […] επιθυμία να αλλάξουμε την πατρίδα μας […] Πράγματι, αλλαγές παντού: με τις αλλαγές στο δημόσιο τομέα […] εκ βάθρων αλλαγή του φορολογικού […] δεν θα διστάσουμε να αλλάξουμε και ρυθμίσεις, που κάποτε εμείς καθιερώσαμε […] αλλαγή του εκλογικού νόμου […] Η Ελλάδα, κάθε μέρα που περνάει, αλλάζει […] κάνει και πόλεμο χαρακωμάτων, για να μην αλλάξει τίποτα στη χώρα μας […] για μεγάλες αλλαγές […] περίοδο των πιο μεγάλων προοδευτικών αλλαγών […] Αλλαγές, που θα αφήσουν το θετικό σημάδι τους στη χώρα […] δικαιοσύνης και θεσμικών αλλαγών […] και αλλάζουμε την Ελλάδα […] είμαστε συνεχώς στην πρωτοπορία της προσπάθειας να αλλάξουμε την πατρίδα μας […] Έτσι θα συνεχίσουμε, αλλάζοντας την Ελλάδα.

Ολα τα παραπάνω είναι αποσπάσματα ενός και μόνου λόγου (27.07.2011) του Γ. Παπανδρέου. Η «αλλαγή» είναι η πιο συχνά εμφανιζόμενη έννοια. Η δεύτερη είναι η «Ελλάδα». Ακολουθούν καμία δεκαριά άλλες λέξεις-κλειδιά.

Συνέκρινα το λόγο αυτό με έναν από τους πρώτους λόγους του μετά τις εκλογές (14.10.2009). Και εκεί είχαμε αρκετές έννοιες-κλειδιά. Ηταν όμως περισσότερες η δε συχνότητα εμφάνισής τους ήταν κάπως χαμηλότερη.

Συμπέρασμα: ο λόγος του 2011 είναι πιο φτωχός σε σχέση με το λόγο του 2009.

Υποθέσεις:

ι. η επικοινωνία με τον πολίτη γίνεται πιο επιθετική προσεγγίζοντας την πλύση εγκεφάλου της διαφήμισης (απλά και επαναλαμβανόμενα μέχρι κορεσμού μηνύματα)

ιι. (πιθανότερο:) ο λογογράφος του Γ. Παπανδρέου βαριέται (ή δεν αμείβεται επαρκώς) και «ξεπετάει» τους λόγους του.

Λύση: ο Γ. Παπανδρέου πρέπει να φροντίσει να δημιουργήσει ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον για το σταφ του. Κάτι τέτοιο οδηγεί στην αύξηση της ικανοποίησης του προσωπικού με παράλληλη αύξηση της αποδοτικότητάς του. Ερχονται δύσκολες μέρες, εξάλλου.

Advertisements

14 thoughts on “Ο λόγος του Γ. Παπανδρέου

  1. Herr K βρήκα εκείνο που σου έλεγα, το άρθρο με την πλήρη λεξικογραφική, εννοιολογική και στατιστική ανάλυση του λόγου του ΓΑΠ (συγκριτική και με τον προηγούμενο λόγο του στην ίδια έκθεση πέρυσι).

    http://baas.gr/2011/09/11/mind-gap-series-text-analytics-76deth/

    Βρήκα και μια πιο περιορισμένης έκτασης, αλλά επίσης ενδιαφέρουσα ανάρτηση, με ανάλυση συχνότητας λέξεων σε γράφημα + κριτικό σχολιασμό, καθώς και ένα συναρπαστικό βίντεο επίδειξης του «έξυπνου λογισμικού» Leximancer (=googable term). Αλλά… αυτά θα τα βάλω στο επόμενο σχόλιο, με ΕΝΑ μόνο σύνδεσμο σε ομάδα συνδέσμων που φτιάχνω στο delicious.

  2. Καλημέρα και απο την BaaS (.gr) Ευχαριστούμε τον Omadeon για το link. Ελπίζουμε να συνεισφέρουμε και εμείς αναλύοντας τον συνήθως άδειο πολιτικό λόγο της Ελλάδας. Στο site μας http://baas.gr και ειδικά στο blog Θα δείτε και άλλες αναλύσεις κειμένων με το εκπληκτικό εργαλείο leximancer.
    Επίσης δείτε και την νέα ερευνα μας για το συναίσθημα σχετικά με την ΔΕΘ
    http://baas.gr/2011/09/12/mind-gap-series-smm-deth/

    Τέλος αν χρειαστεί κάποια ανάλυση, αν δεν την έχουμε κάνει ήδη εμείς στείλτε μας ενα email στο social@baas.gr
    Ευχαριστούμε ! συνεχίστε Herr K

  3. Παράθεμα: Κράξιμο του ΓΑΠ (Video of George Papandreou booed in Salonica #deth, Virtual Actors and… GAP NewSpeak Analysis with LexiMancer software) « Omadeon's Meta-Blog

  4. Αγαπητέ Herr K… τελικά με παρακίνησες κι έκανα ολόκληρο νέο ποστ,
    αλλά στο «meta-blog» (σου ήρθε pingback από εκεί)
    http://metaomadeon.wordpress.com/2011/09/13/mind-the-gap-newspeak/

    @BaaS
    Ευχαριστώ θερμά για την άκρως φιλική αντίδρασή σας, στο μπλογκ σας (όπου συνιστώ σε οποιονδήποτε… να διαβαστεί το ΔΙΚΟ σας σχόλιο στο τέλος, που δίνει και σημαντική πληροφορία, δηλαδή ένα περίπου ίδιο λογισμικό με το Leximancer που είναι δωρεάν και open source, το «Gephi»).

    • Ωραία, Ομαδεών. Οπως σου είπα και το ΣΚ στην πισίνα του Χίλτον όπου απολαμβάναμε τα κοκτέιλ μας μαζί με τα μπαλέτα Μπολσόι, αν ποτέ θες συνεργασία για ανάλυση λόγου πες μου.

  5. Πιο γελοία είναι η χρήση ποιμενικών λέξεων που εδώ και δυο γενιές δεν χρησιμοποιούνται, όπου λες: Καλά αυτός, αλλά ούτε οι λογογράφοι του δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα (ή επαφή με την καθομιλουμένη);

  6. Επίσης ( πηγή: http://molisxypnisa.wordpress.com/2011/09/13/60/ ):

    Ο Χωμενίδης, ο οποίος στηρίζει τις επιλογές της κυβέρνησης γιατί προφανώς δεν τον αγγίζουν οι συνέπειές τους, έχει δηλώσει ήδη σε συνέντευξή του στη Lifo πως εργάστηκε για τον Γιωργάκη Παπανδρέου στην ομάδα που του ετοίμαζαν τα κείμενα ως “άμισθος συνεργάτης. Τον συμπαθώ πολύ – έχει μια εναλλακτική, προχωρημένη πλευρά και μια φυσική ευγένεια.”

    • Κάποτε είχα πιάσει στα χέρια μου κάτι βιβλία του Χωμενίδη, σε φιλικό σπίτι. Διάβασα αρκετές δεκάδες σελίδες, τα βρήκα βαρετά και επιτηδευμένα κι αναρωτήθηκα ΠΩΣ είναι τόσο ξακουστός λογοτέχνης. Τελικά πιστεύω ότι ΕΙΝΑΙ σοβαρός λογοτέχνης με ταλέντο, αλλά αυτό δεν εμπόδισε ποτέ κανένα ταλαντούχο νάναι… ΚΑΙ καθίκι ΚΑΙ πολλά άλλα…

      π.χ.
      http://molisxypnisa.wordpress.com/2011/09/13/60/
      («Πόσο σιχαμένα εμετικός μπορεί να γίνει ένας χωμενίδης»)

      ΣΚΕΤΗ λογοτεχνία ΔΕΝ φτάνει λοιπόν για να κριθεί ο… λογοτέχνης. Αν ήταν έτσι θάχαμε δοξάσει και τον Εζρα Πάουντ.

  7. Δεν πειράζει, επαναληψις μήτηρ μαθήσεως.
    Μου αρέσουν πολύ τα βιβλία του Χωμενίδη (αλλά και, αντικειμενικά, νομίζω ότι είναι μάστορας στην πλοκή, μεταξύ άλλων) αλλά βέβαια δεν είναι αυτό το θέμα.
    Και τελικά κάπου αυτονομείται το έργο από το δημιουργό: δεν βλέπω πχ με καθόλου άλλο μάτι τα τραγούδια του Σαββόπουλου παρόλο που ο ίδιος μεταλλάχθηκε πλήρως.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s