Οι δυο πλατείες σιγοπίνουν το πιοτό

(πηγή)

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο «Αντισώματα»

» Μπορεί αυτό το ξέσπασμα να ξεφουσκώσει σε λίγες μέρες, μπορεί όμως και να γραφτεί στην ιστορία σαν η εξέγερση που άλλαξε την ροή της ιστορίας στην Ελλάδα για πάντα. […] Ήμουν χθές στην πλατεία, και στην πάνω καί στην κάτω […]

Η κάτω πλατεία είναι η συνέχεια του Δεκέμβρη. Τον Δεκέμβρη στο κίνημα υπήρχαν δυό τάσεις. Η τάση της βίαιας σύγκρουσης με το κράτος σαν τον μοναδικό δρόμο αντίστασης, και η τάση της δημιουργικής ανασύνθεσης της πολιτικής μακρυά από τις παραδοσιακές μορφές της αντιπροσώπευσης. […]. Στην πορεία μετά τον Δεκέμβρη, οι αυταπάτες όσων πίστευαν πως οι δυό τάσεις μπορούν να συντεθούν διαλύθηκαν. Οι νεκροί της Μαρφιν έδειξαν πως ο δογματισμός της βίας ήταν τελικά εξουσιαστικός και καμμιά σχέση δεν είχε με την αναρχία και την αυτονομία. Η βία του Δεκέμβρη θα ήταν πιά ή αμυντική (να προστατέψει τις νέες πολιτικές δομές που γεννήθηκαν τον Δεκέμβρη), ή επιθετική και εξουσιαστική (να στρέφεται πιά κατά της κοινωνίας γενικά, αντί κατά του κράτους, σαν μιαν εκπλήρωση της εφηβικής παθολογίας του μίσους ορισμένων παιδιών που πίστεψαν οτι τον Δεκέμβρη θα άλλαζαν όλα με μιάς, και κατηγορούν όλους τους “νοικοκυραίους”-γονείς τους, που αυτό δεν έγινε). […]

Αυτό που έχει ασύγκριτα μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως, είναι η σύνθεση και η δυναμική της πάνω πλατείας. Στην πάνω πλατεία, αυτοί που κρατάνε τις Ελληνικές σημαίες δεν είναι εθνικιστές, στην πλειοψηφία τους τουλάχιστον, είναι απλά τα παιδιά που οι μόνες παραστάσεις συλλογικότητας που έχουν, είναι από το γήπεδο, από τα παιχνίδια της Εθνικής Ελλάδος, και τα πανηγύρια στο χωριό τα καλοκαίρια, όπου και σηκώνονται και χορεύουν τα Δημοτικά, που τα έχουν μάθει από τις οικογένειές τους, με ευφορία και περηφάνεια και με την αίσθηση της κοινωνικής αναγνώρισης και της πολιτισμικής συνέχειας. Είναι αυτά τα συναισθήματα που τους κάνουν να φωνάζουν στα ΜΑΤ: ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΤΙΜΗ, ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΑΝΑΠΟΔΑ..ΑΝΑΠΟΔΑ ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΣΠΙΔΑ. Θεωρώ αυτό το συμβάν, δηλαδή ΑΥΤΑ τα παιδιά να φωνάζουν ΑΥΤΟ το σύνθημα, οιονεί επαναστατικό συμβάν, δηλαδή συμβάν που, όπως κι ο Δεκέμβρης ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ. Γι αυτά τα παιδιά , η ανεργία του Μνημονίου, δεν είναι μια στρατηγική των καπιταλιστών για να μειώσουν το κόστος της εργασίας, είναι απλά κάτι που τους κόβει το γήπεδο, τους κόβει το σκυλάδικο και το clubbing το σαββατοκύριακο, τους κόβει την χαρά και την υπερηφάνεια το καλοκαίρι στο χωριό, όπου το σόι θα ρωτάει, τι δουλειά κάνει ο γιός σου, ή η κόρη σου, και η μάνα θα ντρέπεται να πεί, είναι άνεργοι.

Η κάτω πλατεία είναι μια εξέγερση πολιτική με αμηχανία στις κοινωνικές αναφορές, η πάνω πλατεία μια εξέγερση κοινωνική χωρίς πολιτικό προσανατολισμό. Όσο όμως όλα τα παιδιά παραμένουν στην πλατεία, η σύνδεση της μιάς συνθήκης με την άλλη, και η ένωση των δυό πλατειών σε μία, θα παραμένει μια δυνατότητα. Όταν και αν αυτό συμβεί, ο κύκλος της μεταπολίτευσης θα έχει κλείσει οριστικά, και το πολιτικό σύστημα θα έχει πολύ, πολύ, πολύ μεγάλο πρόβλημα. Ωστόσο, ακόμα κι αν αυτό δεν συμβεί, οι συνειδήσεις έχουν αλλάξει ήδη καί στις δύο πλατείες. Γιατί είναι η πρώτη φορά μέσα σε 40 χρόνια που οι δυό πλατείες είναι τόσο κοντά η μιά με την άλλη». Γιάννης Κ.

[via axinosp]

Advertisements

19 thoughts on “Οι δυο πλατείες σιγοπίνουν το πιοτό

  1. φοβάμαι ότι η σύνδεση αυτή παραμένει αδύνατη, γιατί καθεμία από τις δυο πλατείες είναι στο δικό της κόσμο. της άρνησης του έθνους η μία και της απολίτικης διαμαρτυρίας ή της διαμαρτυρίας με minimum κοινωνικούς-πολιτικούς στόχους η άλλη.
    αυτά όμως είναι δευτερεύοντα για όσο διαρκεί όλο αυτό.

  2. Είναι πράγματι δευτερεύοντα τώρα. (ακαδημαϊκά τελείως: ποιος είναι πιο αγύριστο κεφάλι: οι πολιτικά αφελείς που θεωρούν εαυτούς πολιτικά μορφωμένους ή οι πολιτικά άμαθοι χωρίς παρόμοιες ψευδαισθήσεις; μιλάω για τις δύο πλατείες βέβαια)

  3. Έτσι περίπου είναι. Όχι ακριβώς. Περίπου.

    Είναι το ζητούμενο να ενώσουμε τις δυο πλατείες.
    Αυτό δεν θα γίνει από μόνο του.

    Θέλει δουλειά.

  4. Herr K. 1. Από που προκύπτουν οι «δύο πλατείες» (παρακαλώ, στοιχεία ρεπορτάζ..), 2. Γιατί αυτή η πιλάλα να «δικαιωθεί» εστώ και πλαγίως ο (καλός) Δεκέμβρης;, 3. H πάνω Πλατεία (αν υπάρχει ως τέτοια) έχει αγωνία μη χαθεί το «σκυλάδικο ή το κλάμπινγκ»; (τι είδους επαναστατικός ελιτισμός είναι αυτός;), 4. Ότι είναι α-πολιτίκ εννοιολογείται μόνο έτσι;, 5. Παρεμβάσεις τέτοιου είδους είναι τελικά ενωτικές;

  5. Μανώλη,

    αυτό το κείμενο είναι γραμμένο από την κάτω πλατεία και προσπαθεί να την πείσει να προσεγγίσει την άνω – νομίζω αυτό απαντά στα περισσότερα ερωτήματά σου.

    Για το 1: είναι εμφανές για όποιον παρακολουθεί το Σύνταγμα. Βλ. και http://tovytio.wordpress.com/2011/05/27/syntagma/#comments

    Για το 5: τι σε κάνει να πιστεύεις το αντίθετο;

  6. Herr K, Καλημέρα και καλό μήνα! Πέρασα λοιπόν χθές πάλι από το Σύνταγμα, να δώ την (so called) κάτω Πλατεία. Αφού λοιπόν διέσχισα μικροπωλητές και σουβλάκια, είδα τους 10-20 σκηνίτες και τα (περιβόητα) πηγαδάκια προβληματισμού: οι διαδικασίες, οι ενστάσεις, τί είπε ο Λένιν κ.α.
    Στην πάνω πλευρά, κόσμος πολύχρωμος, παιδάκια, χαρά, χαβαλές, εκτόνωση! μεταξύ των δύο εικόνων προτιμώ την «α-πολιτικ» της πάνω Πλατείας. Πρόκειται για διάθεση επανάκτησης του δημόσιου χώρου. Και μόνο που κατέβηκε τόσος κόσμος, που ασχολείται…έχει τεράστια σημασία. Οι της «κάτω» πλευράς μοιάζουν με τους ριζοσπάστες του Ντοστογιέφσκυ: στον αυτιστικό-ιδεοληπτικό κόσμο τους, ονειρώξεις άμεσης δημοκρατίας και τα συναφή.
    Τελικά, δεν τίθεται θέμα «σύγκλισης» δύο κόσμων, γιατί απλά ο ένας απ’ αυτούς υπάρχει μόνο σε 10 σκηνές και (υπερ-αντιπροσωπευτικά) στην μπλογκόσφαιρα.
    Καλημέρα!

  7. Πάντως στην ανοιχτή συνέλευση κάθε βράδυ δεν είναι 10-20 αλλά πολλές εκατοντάδες. Άλλωστε μεταδίδεται και διαδικτυακά και μπορεί κανείς να εκτιμήσει ο ίδιος την ποιότητα του προβληματισμού.

  8. 10-20 σκηνίτες;;; στο Σύνταγμα;;; από καρτ ποστάλ η ενημέρωση;
    κακόβουλο το βρίσκω!!!
    Υπάρχουν περισσότερες από 100 σκηνές.
    στην συνέλευση πάνω από 1.000 άτομα.
    και συνολικά στην κάτω πλατεία 10.000;;;;
    και άλλα τόσα στην πάνω, βέβαια.
    την Τετάρτη που πέρασε 50.000 είχαν οι «πλατείες».
    http://kanali.wordpress.com/2011/06/02/syntagma-01-06-2011/

    Την περασμένη Κυριακή περισσότερους από 100.000
    http://kanali.wordpress.com/2011/05/31/29-05-2001-synragma/

    Σήμερα Παρασκευή είχαμε ρεπό

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s