Επιστολή Σαββόπουλου για μετανάστες

Ο Δ. Σαββόπουλος έκανε προτάσεις για τους παράνομους μετανάστες. Προκάλεσαν έντονη δημόσια συζήτηση. Οχι για την ποιότητα των προτάσεών του, αλλά μάλλον για το γεγονός ότι πρότεινε κάτι. Επειδή οι περισσότεροι είτε εκφράζουμε οργή εναντίον των μεταναστών είτε γράφουμε εκθέσεις ιδεών για την αδελφοσύνη των λαών, μάλλον παραξενευόμαστε που ένα δημόσιο πρόσωπο λέει κάτι συγκεκριμένο – μάς ξεβολεύει διότι μάς καλεί να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα ως πρόβλημα. 

Ο Δ. Σαββόπουλος έστειλε χτες την εξής διευκρινιστική επιστολή στην Ελευθεροτυπία:

«Για να προλάβω περαιτέρω παρεξηγήσεις, επαναλαμβάνω ό,τι είπα στον ραδιοφωνικό μαραθώνιο της Τετάρτης, κάπως πιο συμπυκνωμένα εδώ.

Να κηρυχτεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, διότι το εφιαλτικό πρόβλημά μας τώρα, χειρότερο απ’ την οικονομική κρίση και την αβεβαιότητα, είναι ο τρόμος των πολιτών. Οπου και να διαμένουμε, διασχίζουμε την Αθήνα δύο φορές τη μέρα για δουλειές, μετά φόβου Θεού και με κλειστά τα τζάμια. Προχθές μαχαίρωσαν τον βοηθό μου.

Μία λύση θα ήταν να μεταφερθούν οι παράνομοι μετανάστες σε μισοαφημένα νησιά ή χωριά, για να καλλιεργήσουν τη γη και να ζήσουν με τη βοήθεια του ΟΗΕ, γιατί μόνοι μας δεν μπορούμε. Κι όταν επιτέλους δεήσει η Ευρώπη να σχεδιάσει κοινή πολιτική για τους μετανάστες και φύγουν οι άνθρωποι, τότε οι ιδιοκτήτες των εγκαταλελειμμένων σπιτιών σε χωριά και νησιά μας, θα ‘χουν το σπιτάκι τους συντηρημένο κι απ’ έξω κανένα αμπέλι ή χωράφι καλλιεργημένο.

Τα εξαρτημένα άτομα είναι άλλο. Πρέπει να φύγουν απ’ το κέντρο και να φιλοξενηθούν σε κέντρα απεξάρτησης -χρειαζόμαστε επειγόντως περισσότερα- μακριά απ’ τις πιάτσες, όπου να μην είναι τόσο εύκολη η πρόσβαση των εμπόρων ναρκωτικών. Διότι πρέπει να αστυνομεύονται οι έμποροι και όχι οι εξαρτημένοι, για τους οποίους πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους ότι είναι δικά μας παιδιά.

Να καθαριστεί το Ιστορικό Κέντρο, που δεν είναι μόνο δικό μας, αλλά όλης της Ευρώπης. Εδώ γεννήθηκε η Δημοκρατία, το Θέατρο, η Φιλοσοφία και η ίδια η Ευρώπη. Και τώρα είναι ανθρώπινη χωματερή, κρανίου τόπος, έτσι θα το αφήσουμε; Περιμένοντας την Ευρώπη; Να καθαριστεί λοιπόν και τότε πια να κατοικηθεί με χαμηλό επιδοτούμενο ενοίκιο από νέα ζευγάρια, να ζωντανέψουμε.

Πιθανόν υπάρχουν κι άλλες, καλύτερες λύσεις απ’ αυτές που ανέφερα. Θα μ’ ενδιέφερε πολύ να τις ακούσω.

Αντ’ αυτού, ακούω έναν αντίλογο από τα blogs και από μερίδα των Μέσων Ενημέρωσης, που δεν δείχνει να ενδιαφέρεται τόσο για μια λύση, να γίνει ένας διάλογος, να βγάλουμε ένα συμπέρασμα, αλλά ενδιαφέρεται μάλλον να στήσει ένα θέαμα καβγατζίδικο, με ειρωνείες, εξυπνάδες και διαστρεβλώσεις. Πότε είπα εγώ για ξερονήσια και εξορίες; Ξερονήσι είναι τώρα το κέντρο της Αθήνας. Σε άθλια γκέτο, στοιβαγμένοι ζουν αυτοί οι δυστυχείς.

Το σχέδιο της κυβέρνησης να τους πάει σε περιφραγμένα στρατόπεδα τούς φαίνεται καλύτερο;

Μου κάνει εντύπωση αυτή η καινούργια λογοκρισία διά της διαστρεβλώσεως, γιατί είναι πολύ πιο εφιαλτική και περίπλοκη απ’ αυτές που ζήσαμε στο παρελθόν. Στοχοποιούνται πλέον άνθρωποι. Από πού προέρχεται άραγε αυτό; Προέρχεται πάλι από τον πανικό και τον φόβο αρκετών ανθρώπων δίπλα μας, που ταυτοχρόνως, όμως, δεν θέλουν να χάσουν τις ψευδαισθήσεις τους και μες στη βαθιά απογοήτευσή τους κατασκευάζουν εχθρούς.

Κι ύστερα πάλι αυτοί οι ίδιοι αναρωτιούνται: «Μα γιατί σιωπούν οι διανοούμενοι;»».

Advertisements

35 thoughts on “Επιστολή Σαββόπουλου για μετανάστες

  1. Herr K.
    νομίζω πως εύκολα αφορίζετε τους πάντες, εκτός από το… Σαββόπουλο!
    Εξηγούμαι: Ο Σαββόπουλος δεν έκανε προτάσεις, ψέλλισε αμήχανος μία απάντηση σε μία ερώτηση. Οι «συζητήσεις» ή ας πούμε καλύτερα η πολεμική που δέχθηκε ήταν και για το περιεχόμενο των δηλώσεών του και για το ότι τις έκανε αυτός που έχει γράψει τραγούδια άλλης ευαισθησίας για τον αδύναμο και τον ξένο. Δεν ξέρω ποιοι γράφουν εκθέσεις ιδεών για την αδελφοσύνη των λαών, μπορείτε να μου υποδείξετε κάποια/ες (αλήθεια το ζητώ); Το πρόβλημα ως πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε όλοι όσοι μένουμε στην Αθήνα και όχι μόνο, δεν περιμέναμε μια αμήχανη δήλωση να μας ξεβολέψει για να το αντιμετωπίσουμε.

    Τώρα, για τη δήλωση: υπερβολική. Άκου εκεί λογοκρισία. Όποιος διαφωνεί με όσα είπε, τον λογοκρίνει; Έντάξει. Νομίζω πως θα αρκούσε ένα «συγγνώμη, μου ξέφυγε»…

    Καλή σας μέρα

    • Ε, τους αλήτες λέει ότι μάζεψε. Θα προτιμουσες να τους αφήσει επειδή η αλητεία έχει ταξικά αίτια;

  2. Χαίρομαι πολύ με τις «προτάσεις» Σαββόπουλου. Χαίρομαι …ηδονικά. Αυτή η ηδονή της γυμνιας. Την ξεσκισμένης πορνο γυμνιας. Ορθολογισμό το λέει ο γητευτής των ονείρων μας. Μα τι σας φαινεται περιεργο λέει ο …καλλιτεχνης; Να διαχωριστουμε… ρε αδερφέ. Να διαχωριστεί η ήρα απο το σταρι. Καθαρές λυσεις. Καθαρά χερια. Οι έχοντες να περιχαρακωθούν απο τους απελπισμένους. Η απογνωση χαλάει το …mood. Το λένε κι …γιατροι. Μικρές εικόνες. Τα puzzle με 5 κομματια. Max. Τα υπολοιπα …βάσανο. Βασανο της λογικής και πάνω απο όλα της αισθητικής μας.
    Μόνο που ξεχνάει ο …ποιητής κάποιους αιώνες. Αιωνες που αποδεχτηκαμε ότι δημοκρατικά δικαιωματα που αποκλειουν τα ανθρωπινα δικαιωματα, χαρακτηριζονται αλλιώς. Χαιρομαι λοιπόν που ο Σαββοπουλος επιβεβαιώνει τον Μπους. Την αναγκη του Γκουανταναμο που εξασφαλιζει την ασφαλεια των Αμερικανών πολιτών.
    Χαιρομαι γιατί ο κάθε Σαββοπουλος φορώντας τη made in Afganistan σινιέ πασμίνα του, μας πετροβολάει καταφατσα σπάζοντας, συνθλιβοντας ,πολτοποιώντας τις μαλακίες που φωναξαμε στους δρόμους, αποφευγοντας να τις ψιθυρισουμε στους εαυτους μας «ειναι πολύ ακριβή, ειναι ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ μάγκες μου το ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ δικαιωμα». Μας λεει ο ποιητής…μακρυά απο το κωλο μας κι όπου θέλει ας ειναι. Και τι…ομορφιά. Ολοκληρωμενη λυση. Ολιστική…απαντηση. Να πάνε να καλλιεργουν… Να παραγουμε…
    Ας μου επιτραπει εμένα η ντροπή της υψιστης πολυτελειας. Θα μεινω εκει. Να υπέρασπιστώ το …λάθος μου. Το ανθρωπινο δικαιωμα. Την υψιστη,ανυπερβλητη ΤΕΧΝΗ. Τον Ανθρωπο. Κάποιοι, μπορεί να υπερασπιζονται και την κοινωική …τεχνη του ψεγαδιου. «ήταν μια τρέλα νεανική που τωρα εχει περάσει» Οι αψεγαδιαστοι… ας χωθούν πισω απο τα …τειχη, με τροβαδουρο νεων …εθνικών ύμνων τον Νιονιο.

  3. @il trovatore …συνέχεια…

    …Από όλα τα τραγούδια
    αγαπούσα πιο πολύ τα λαϊκά
    η ζωή μου έχει αλλάξει
    κι έτσι τώρα δεν με ζαχαρώνουν πια…

    @HerK

    Γέρος λοιπόν για το ροκ εν ρολ

    Πάντοτε ακούνε τα «μπλε καστόρια»
    – τι τραγούδι
    απ’ τα ηχεία στην πισίνα.

    @Κατερίνα

    Δεν υπάρχει ελπίς
    στην Ελλάδα ζεις.

  4. Από «τ α blogs και από μ ε ρ ί δ α των Μέσων Ενημέρωσης[πρβλ. «ΜΜΕ»]»;

    Με την ευκαιρία, οι προτάσεις Καμίνη ποιος είναι; :) Καλησπέρα και καλό Σ/Κ…

  5. Τροβατόρε, Κατερίνα, Κανάλι,
    απορώ. Διαβάσαμε σίγουρα το ίδιο κείμενο;
    Αν δεν προτείνεις τίποτα, αφήνεις τη λύση σε αυτούς που έχουν να προτείνουν κάτι.

    Βιβλιοθηκάριε, όχι τους πάντες, τους «περισσότερους» είπα. «Ψέλλισε αμήχανα» αποδίδει καλύτερα την πραγματικότητα από «προτάσεις», δεν διαφωνώ. Εκθέσεις ιδεών για την αδελφοσύνη των λαών: δεν έχω κάτι πρόχειρο, παραπέμπω όμως στο δουλέμπορος τελεία κόμ.

    Καλησπέρα, Φιλαλήθη.
    [Υπογραμμίζοντας το «μερίδα», εννοείς ότι υπάρχει ομοφωνία εναντίον; ]
    Δηλώσεις Καμίνη; Εννοείς την περσινή «Αντιδρά ο τοπικός πληθυσμός.. Δεν μπορούμε να ζούμε όμως συνέχεια με την απειλή των τοπικών πληθυσμών…!!!» ή τη φετινή που λέει να τους απελάσουμε όλους;

  6. Το πρόβλημα δεν είναι οι μετανάστες για να βρεθεί μια κάποια λύσις , το προβλημα είμαστε εμείς .
    Επομένως το ερώτημα τιθεται ως εξής: ποιά λύσις υπάρχει δι υμάς;

  7. Α καλά ότι το κύριο πρόβλημα είμαστε εμείς, γι αυτό ουδεμία αμφιβολία, μέσα είσαι. Βεβαίως υπάρχει και αυτή η ρημάδα η πραγματικότητα, αλλά εμείς οι σολιψιστές ξεπερνάμε κάτι τέτοιες λεπτομέρειες.

    «Δι υμας»; Δι «ημας» εννοείς να υποθέσω;

  8. Σχετικά με τα περι σολοψισμού, τούτο έχω να πώ.
    Οι άνθρωποι αυτοί υπήρχαν και πρίν γίνουν μετανάστες. Απλώς εμείς δεν τους βλέπαμε η κάναμε ότι δεν τους βλέπουμε.

    • «υπήρχαν και πριν» Μάλιστα. Αρα, τι;
      Το ότι υπάρχει δυστυχία και ιμπεριαλισμός, σημαίνει ότι πρέπει να αφήσω τη δική μου κοινωνία να διαλυθεί ακόμα περισσότερο;

    • Κάτσε βρε Τροβατόρε να καταλάβω. Δηλαδή όσοι μιλάνε για το μεταναστευτικό είναι παρασυρμένοι από την καθεστωτική προπαγάνδα που τους καλλιεργεί ρατσισμό για να τους αποπροσανοτολίσει ;;;

  9. Κύριε Κάππα, όλο μισές δουλειές είστε!
    Έπρεπε να συνδυάσετε το ποστ αυτό με κάτι οικονομικής φύσεως! Αν θέλετε να χτυπήσουμε πειράκια με τις αναλύσεις κάποιων φίλων δηλαδής, να το κάνετε σωστά και μια κι έξω!

    Μόνο μη προτείνει ο Νιόνιος κανα Αγαθονήσι/Φαρμακονήσι ή θέλοντας να προτείνει μια έτσι αδελφική λύση ΚΑΙ στα ΕλληνοΚυπριακοΤουρκικά, μη μας πει να στείλουμε καμιά δεκαριά μυριάδες λαθρομετανάστες εις την Αμμόχωστον! Έρημη πόλις η καημένη, να τη ζωντανέψουμε ολίγον τι..

  10. Αντώνη, οι «προτάσεις» του ασφαλώς ελέγχονται. Το ότι είπε κάτι συγκεκριμένο είναι το θετικό.

    Οικονομικής φύσεως; Ταρίφες κυκλωμάτων πχ; Δεν τις γνωρίζω.

  11. Όλα δλδ για να μη λένε οτι οι ‘διανοούμενοι’ δε μιλούν πια!

    Όχι κ. Κάππα, ‘καρφάκι’ για τις οικονομικές αναλύσεις κάποιων φίλων που σχολιάζαμε σε προηγούμενο ποστ ήταν…
    Καί με τα οικονομικά καί με το μεταναστευτικό, τα πειράκια … χτυπούν ;–)

    Ταρίφες; Τάπαμε αυτά! Μια φορά αρκεί. Εξάλλου δεν μας απασχολεί το πόσα βγάζουν οι δουλέμποροι. Ξένοι είναι, δεν υπάρχει περίπτωση να τους φορολογήσουμε!

    • «για να μη λένε οτι οι ‘διανοούμενοι’ δε μιλούν πια!»
      Μετά την παρέμβασή σου αυτή, κανείς δεν θα τολμήσει να το ξαναπεί ;-)

      Αναφέρεσαι στους οικονομολόγους που διέπραξαν το λάθος να είναι αριστεροί; Ε, συμβαίνουν αυτά.

      Ξένοι, αλλά με υποκαταστήματα στην ημεδαπή.

  12. @Herr K.
    Εννοώ ότι δεν έχουν λάβει θέση και …όλα τα blogs, ούτε καν οι αναρτήσεις με την μεγαλύτερη «αναγνωσιμότητα»… Και είναι γραπτός λόγος, δυστυχώς……

    Όσον αφορά τον Καμίνη, εννοώ την δεύτερη, την πρόσφατη· αλλά μου φαίνεται στον κο Καμίνη -δεν λέω για τους τύπου LIFO, AthensVoice κττ, αυτοί είναι …εκτός συναγωνισμού- δεν είδα τόσο σκληρές εκφράσεις από μέρος, τουλάχιστον, της «ριζοσπαστική αριστεράς»… Γιατί έτσι άραγε..;
    Ευχαριστώ! :)

  13. Α, οκ. Είδα πάντως μία ανάρτηση στην Καλύβα, όπου και συζήτηση. Διαφωνεί με τον ΔΣ αλλά όχι από τη σκοπια ότι τάχα είναι ρατσιστής και πως τολμάει κτλ.

    Μία εξήγηση: ο Καμίνης είναι πολιτικό πρόσωπο (με την κακή έννοια) και δεν τους πειράζει και τόσο. Δηλαδή θεωρούν ότι οι προηγούμενες απόψεις του ήταν … αριστερές και τώρα που απέκτησε αξίωμα τα γύρισε. Οπότε δεν πολυασχολούνται.

    Ο Διονύσης από την άλλη είναι (ή υπήρξε, τελοσπάντων) ποιητής. Πώς μπορεί ένας ποιητής να κάνει συγκεκριμένες προτάσεις; (Διότι, άπαξ και βάλεις το ριζοσπάστη αριστερό ενώπιον κοινωνικού προβλήματος, πάει τον βραχυκύκλωσες).

    Εχει μιαν ωραία παρομοίωση ο Λεφτ εδώ για την οχια και το δηλητήριό της http://leftg700.blogspot.com/2011/05/knockout-round.html

  14. Χαχαχα. Από την αρχή ήθελα να σου πω πόσο ορεξάτο σε βλέπω.. σάν έφηβο.. έτσι μπράβο :–)

    Όχι βρε, πάλι με παρεξήγησες!! Αναφέρομαι στους αριστερούς που διέπραξαν λάθη οικονομολόγοι όντες.
    Δε πρέπει να συμβαίνουν αυτά.
    Εκτίθενται ανεπανόρθωτα. (Όχι στα μάτια μου, γνωρίζεις πώς τους βλέπω).

    Καλημέρα σας.

  15. Καταρχήν συγνώμη για την απουσία αλλά είμουν Απραό για καθιερωμένο κυριακάτικο μπανάκι με εμβολιασμένο πεπονάκι νομού Ηλείας και φραπεδιά.

    Συνεχίζω λοιπόν σκόρπια.
    Α.
    Οι Αριστεροί οικονομολόγοι προτείνουν επιστροφή στην δραχμή. Οι δεξιοί κοντεύουν να πουλήσουν και την Ακρόπολη.
    Β.
    Η μετανάστευση του Κεφαλαίου καθορίζεται απο την ανάγκη του προκειμένου να συγκρατήσει την πτωτική τάση του μέσου ποσοστού κέρδους .
    Αυτήν την μετανάστευση την έχει ορίσει ως νόμιμη και ουδείς διανοείται να αμφισβητήσει αυτό του το δικαίωμα.
    Η μετανάστευση των εργατών (όταν το Κεφάλαιο χρειάζεται φτηνούς δούλους) επιτρέπεται και ουδείς αισθάνεται να κινδυνεύουν ο πολιτισμός του η η ησυχία του.
    Η Μετανάστευση όταν δεν χρειάζονται φτηνούς δούλους είναι παράνομη ,διώκεται και όλοι οι φιλήσυχοι πολίτες νιώθουν να απειλούνται.

    Τίθεται το εξής ερώτημα Γιατί θα «διαλυθεί περισσότερο» μια κοινωνία εξαιτίας των μεταναστών;
    Η Ελληνική κοινωνία (όπως και σχεδόν όλες) είναι μια ατελείωτη πρόσμιξη λαών και πολιτισμών και δεν διαλύθηκε.
    Δεν γίνομαι πιό αναλυτικός γιατί θα πάει μακριά η συζήτηση (και δεν συμφέρει ορισμένους ακραιφνείς).

    Όταν διαλύοταν η χώρα του κάθε μετανάστη εξαιτίας οικονομικών συμφερόντων πολέμων και οικονομικών στραγγαλισμών , ΔΝΤ κλπ.(πράγμα που τον οδήγησε στην προσφυγιά) γιατί δεν είμαστε τόσο ευαίσθητοι.
    Προχτές 2 Αφγανοί μαχαίρωσαν έναν Έλληνα για μια βιντεοκάμερα που την πούλησαν 120 ευρώ.
    Τότε όλοι αναρωτηθήκαμε «μα τόσο φτηνή είναι η ανθρώπινη ζωή;».
    Απαντώ.
    Τόσο φτηνή ήταν και η ζωή του Αφγανού που έπεσε απο την σκαλωσιά καθαρίζοντας τζάμια για 20 ευρώ (χωρίς ασφάλιση). Και αυτός είχε οικογένεια.
    Τόσο φτηνή ήταν η ζωή και των πνιγμένων προχτές στην Νικόπολη.
    Τόσο φτηνή ήταν και των 650 Αλβανών που έχουν εκτελεσθεί μέχρι τώρα στην ελληνοαλβανική μεθόριο.
    Τόσο φτηνή ήταν και των πτωμάτων που ξέβρασε οι θάλασσα στην Κέρκυρα με μιά σφαίρα στο κούτελο.
    Τόσο φτηνή όσο και του Χασάν που πέθανε προχτές σε ένα ερειπωμένο εργοστάσιο στο λιμάνι απο φυματίωση (500 μέτρα απο το Νοσοκομείο).
    Τόσο φτηνή είναι η ζωή για τον διαδηλωτή της γενικής απεργίας.
    Ναι!
    Τόσο φτηνή είναι η ζωή.
    Και όμως δεν είδα και σε αυτές τις περιπτώσεις τόση ευαισθησία απο την Ελλάδα (των Ελλήνων Χριστιανών).

    Αδέλφια!
    Η Γή ανήκει σε όλους εξ αδιαιρέτου και καθε ένας έχει αναφαίρετο δικαίωμα να πηγαίνει όπου θέλει. Αν αυτό δεν συνάδει με τα συμφέροντα των πολυεθνικών τόσο το χειρότερο για αυτές.

    Και όπως λέει και ο φίλος μου ο Αλέκος
    «Εάν ο Σαββόπουλος θέλει να καλιεργεί ήσυχα ντομάτες σε ξερονήσια ας πάει αυτός».

  16. «Η Μετανάστευση όταν δεν χρειάζονται φτηνούς δούλους είναι παράνομη»
    Οι φτηνοί δούλοι είναι πάντα ευπρόσδεκτοι.
    Απλώς τώρα στην Ελλάδα το κόστος (κόστος καταστολής κοινωνικων αναταραχων) υπερβαίνει το όφελος (φτηνο εργατικό κόστος)

    Η συνειδητοποίηση λοιπόν του προβλήματος της χωματερής ανθρώπων που αποτελεί το κέντρο της Αθήνας – συνειδητοποίηση που μεγάλο μέρος της ριζοσπαστικής αριστεράς ονομάζει ρατσισμό – δεν οφείλεται στην προπαγάνδα του κεφαλαίου. Οφείλεται πολύ απλά στο ότι υπάρχει πρόβλημα.

    «Η Γή ανήκει σε όλους εξ αδιαιρέτου.» Ολοι οι καλοί χωράνε, ως γνωστόν, είπε ο δουλέμπορος και στρογγυλοκάθησε στο σαλόνι.

  17. @Herr K.
    Καλησπέρα…! Ευχαριστώ πολύ για την εξήγηση, βαρύτιμη… Πάντως, ναι, «αρχή άνδρα δείκνυσι», εν τινί μέτρω έστω, έτσι δεν είναι…;

    Κατά τα άλλα, βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και αξιολογότατες τις θέσεις που λαμβάνεις. Εγώ τα είχα γράψει επί τροχάδην και στο Twitter στις 2 του Μάη:
    «1.Κάποιος άνεργος 45άρης πατέρας δύο τέκνων μας λέει εδώ για το ότι δεν προσλαμβάνεται πουθενά.Πήγε και στην οικοδομή,θα δούλευε για 20 ευρώ;![σ.φ.: έκπληξη]
    2.Γτ,λέει,τόσα παίρνουν οι αλλοδαποί-εξ Αλβανίας οι άνθρωποι-π οι εργοδότες παίρνουν κ τους απολύουν.Είν’ άραγε’αντιδραστική’η μετανάστευση;:)
    3.Πάντως,θα σύστηνα να διαβάσουν πολλοί «μαρξιστές» περισσότερο τον Μαρξ/Ένγκελς.Δείτε λ.χ. τα παραθέματα στου Ζιάκα «Εθνισμός και Αριστερά»..
    4.Αν κ εγώ,λ.χ.,θα ήθελα να είναι «ο ρατσισμός π ρίχνει τα μεροκάματα»,οι εν λόγω δν σκέπτονταν «αφηρημένα ουμανιστικά»..αλλά σχεδόν κυνικά..
    5.Εν κατακλείδι,μετανάστευση από μετανάστευση διαφέρει.:-)Αλλά όσο η «Αριστερά» αλληθωρίζει,η Χ.Α. θα πιάσει πάνω από 1,5% που έχει τώρα..:-(»

    Για να πω και κάτι συμπληρωματικό, ο εν λόγω άνεργος μας, ευγενέστατος, μου είπε ότι πήγε ο ίδιος να κάνει τον Αλβανό στην οικοδομή, διότι κατά κανόνα έδιναν στους Έλληνες(&ενσωματωμένους; ) 40 ευρώ και στους Αλβανούς 20 ευρώ, και να πάρει έτσι 20 τουλάχιστο· αλλά γελούσαν, λέει, μόλις τον είδαν. :D Αυτό είναι μεν δειγματοληπτικό, αλλά περιγράφει πάρα πολλές άλλες καταστάσεις σε διαφορετικούς τομείς. Και μου φαίνεται αρκετά εξωφρενικό το πώς μια ορισμένη υπαρκτή ‘Αριστερά’ αρνήθηκε -και ακόμη αρνείται- καν να το συζητήσει, σε ένα επίπεδο κοινού οφέλους της σύγχρονης εργατικής τάξης έστω.
    Ευχαριστώ και συγγνώμη για το ζάλισμα… :D Καλή συνέχεια…

  18. «Η Μετανάστευση όταν δεν χρειάζονται φτηνούς δούλους είναι παράνομη ,διώκεται και όλοι οι φιλήσυχοι πολίτες νιώθουν να απειλούνται.»

    ποιοι δεν χρειάζονται φθηνούς δούλους ακόμη και τώρα; το κεφάλαιο; δε το νομίζω.

    εγώ απλώς βλέπω μια ταύτιση απόψεων στο θέμα μεταξύ κεφαλαίου και αριστερών που θέλουν τους μετανάστες (*), για διαφορετικούς λόγους. με τους δεύτερους να νομίζουν ότι θα πετύχουν άλλους στόχους (**) ενώ στην πραγματικότητα, ως η πλέον αδύναμη μεριά, απλώς υποβοηθούν τους στόχους των πρώτων, τους φθηνούς δούλους και την κατάργηση κάθε είδους δικαιωμάτων σχετικά με την εργασία.

    «Η Ελληνική κοινωνία (όπως και σχεδόν όλες) είναι μια ατελείωτη πρόσμιξη λαών και πολιτισμών και δεν διαλύθηκε.»

    μόνο που αυτή η πρόσμιξη πραγματοποιήθηκε σε βάθος πολλών αιώνων ή τουλάχιστον αιώνα, όπως συνέβη λ.χ. με τους αρβανίτες. και αφορούσε «ποσότητες» πεπερασμένες.

    (*)
    1. αυτό το «θέλουν τους μετανάστες» είναι στο περίπου, ασφαλώς. η κεντρική δημόσια διαφορά δεν έγκειται -όπως υποστηρίζει η αριστερά που υποστηρίζει την νομιμοποίηση των πάντων στο διηνεκές- μεταξύ αυτών που δεν τους θέλουν καθόλου, κανέναν και αυτών που τους θέλουν πάντα και για πάντα σε όποια ποσότητα και είδος. αλλά στο αν α) έχει δικαίωμα ο λαός της χώρας αυτής να έχει άποψη για την είσοδο και παραμονή στη χώρα αλλοδαπών πέρα από ένα όριο β) αν υπάρχει όριο, ποσοτικό και ποιοτικό (πολιτισμικό) στην παρουσία τους.
    2. η έμφαση στην απουσία κόμματος στο «..αριστερών που θέλουν τους μετανάστες»

    (**)
    λ.χ. ότι θα συνειδητοποιηθούν οι μετανάστες και θα γίνουν το προλεταριάτο που θα κάνει την επανάσταση, μια και το ελληνικό αντίστοιχο ψηφίζει τα γνωστά. ή ότι θα φέρουν εκείνη την πολυπολιτισμική άνοιξη και ποικιλία απόψεων, ηθών και θα σπάσει επιτέλους το μονοπώλιο κάθε παπά.

  19. Αν αναλύσει κανείς καλύτερα την εποχή που διανύουμε θα βγάλει το συμπέρασμα ότι ολοένα και περισσότερο χρειάζονται , λίγοι φτηνοί δούλοι η ακόμα και καθόλου δούλοι.
    Εκτός αν κάποιος απο εσάς μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα : «Πως γίνεται να υπάρχει επαρκής παραγωγή ακόμα η και κυρίως ίσως , προιόντων άχρηστων .
    Να έχουν την μικρότερη δυνατή ημερομηνία λήξεως.
    Να αλλάζει η μόδα τέσσερις φορές το χρόνο.
    Να αυτοκαταστρέφονται συσκευές στην προκαθορισμένη στιγμή.
    Ενω την ίδια στιγμή η μισή ανθρωπότητα είναι άνεργη.»
    Εάν έτσι είναι τα πράγματα ,τότε η θα πρέπει να ανακαλύψουμε έναν άλλο τρόπο για να ζήσουμε (χωρίς αφεντικά), η θα ξεσπάσει ένας πόλεμος ανάμεσα σε φτηνούς δούλους και σε καθόλου δούλους, που θα ονειρεύονται να γίνουν φτηνοί δούλοι στη θέση των φτηνών δούλων.

    Η Θάλασσα είναι αρκούντως δροσερή και αναζωογονητική .
    Δεν μασάμε με τίποτα.

  20. «Όσον αφορά εμένα, δεν είμαι Μαρξιστής»
    Karl Marx

    «Μετά τον (πολύτιμο απο όλες τις απόψεις) πρόγονό μας (ευτυχώς) γεννήθηκαν και άλλοι άνθρωποι στον πλανήτη.»
    il trovatore

  21. Καλημέρα, Herr K! Χαθήκαμε!
    Επί του ποστακίου: Ο Σαββόπουλος μπορεί να κατηγορηθεί για πολλά. Σαφώς και οι απόψεις του δεν είναι επιστημονικές. Όμως εγώ κρατώ πιο πολύ τις αντιδράσεις ημών των ακροατών. Για εκθέσεις ιδεών περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων λές, και έχεις δίκαιο. Τί συναντάς; Ή μία «αριστερά των δικαιωμάτων» και του ηθικολογίου (τύφλα να’ χει δηλαδή η Εκκλησία) ή εξίσου αφελείς ακρο-δεξιές βλακείες. Το ότι υπάρχει κράτος, εθνική ασφάλεια, γεωπολιτικές ισορροπίες, παγκόσμιες μεταμορφώσεις της εργασίας- σε συνδυασμό ακριβώς με τα μεταναστευτικά ρεύματα, πολιτική ρύθμιση του «ζωτικού χώρου»…αυτά όλα δεν πάιζουν σήμερα. «Έπαιζαν» και πολύ όμως στην παλιά Αριστερά. Αυτή την τελευταία προτιμώ.
    Χαίρε!!!

  22. @Herr K.
    Βρίσκω εξόχως ανησυχητικό ότι πολλοί κονδυλοφόροι, και από τους δικούς μου αγαπημένους και πολυαγαπημένους, στήριζαν από τα γραφεία τους ένα αμβλύωπα, τουλάχιστον, υποτιθέμενο αντιρατσισμό, χωρίς να βλέπουν τα ζέοντα προβλήματα της καθημερινότητας και των «απλών ανθρώπων» και τις προφανείς και διαχρονικές ευθύνες κάποιων μεταναστών, όπως εδώ φαίνονται ανάγλυφα.

    Άρα, η υψηλά αφαιρετική σκέψη είναι καλή, αρκεί να μην είναι …υπερβολικά αφηρημένη. :)

    Καλή σου συμμετοχή στους Indignados εύχομαι, HerrK! :)

  23. Οι Ελληνες αγανακτισμένοι είναι – στο Σύνταγμα τουλάχιστον – κάτι πολύ ευχάριστο κοινωνικά. (Πάνω τι γίνεται, Φιλαλήθη; )
    Υπάρχει παλμός και συνέχεια. Βέβαια, ιδεολογικά, το βλέπω να εξελίσσεται σε κάτι σαν δεκεμβριανά πλην τα μπάχαλα και τους προβοκάτορες, δηλαδή σε τίποτα.

  24. @Herr K.
    Καλησπέρα…! Μπορώ να πω ότι συμφωνώ σε αδρές γραμμές με την ανάλυση, από ό,τι έχω μάθει ως τώρα. Θα έλεγα ότι δεν νομίζω ότι εισκομίζεται και τίποτα ιδιαίτερα νέο ή ιδιαίτερα αποτελεσματικό, παρά το ότι υπάρχει και δυνατότητα του καθένα να πάρει το λόγο, αυστηρά ακομμάτιστα… Απλώς, κάποιοι άνθρωποι, που συχνά δεν ασχολούνται και τόσο με τα κοινά ή/και ψήφισαν ΠΑΣΟΚ, βρίσκονται μαζί -στην ύστερη μεταπολίτευση μαζί; κι όμως-, κάνουν βόλτες και δείχνουν μια κάποια διάθεση αντίστασης με δεδομένο τον ωμό εκβιασμό των κυβερνώντων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s