Ασύλληπτο (διαρκώς)

Στην ταινία «Ενα ασύλληπτο κορόιδο» (1969)* οι Γερμανοί ξανάρχονται, με τη βοήθεια των συνεργατών τους από τη γειτονιά, ως τουρίστες-επενδυτές στην 2 επί 2 αυλή του Θανάση, που όμως κρύβει έναν αμύθητο θησαυρό.

«Εμείς εδώ ήρθαμε σα φίλοι σου, ήρθαμε να σε βοηθήσουμε», του λέει ο Γερμανός, ενώ ο Θανάσης, στριμωγμένος σε δύο μπράβους, απαντά: «Ε, δεν το βλέπω!».

Από την άλλη, η σύμπτωση του θανάτου του ηθοποιού Βέγγου και του αντιστασιακού Σάντα γεννά αναπόφευκτα συνειρμούς. Ο Ν. Δημητριάδης αποπειράται να τους διαλευκάνει:

«Δεν ξέρω αν είχαν συναντηθεί ποτέ οι δυο τους, ο Βέγγος με τον Σάντα […] Η συνάντησή τους θα θυμίζει ένα αντίστοιχο περιστατικό από τοθέατρο σκιών. Είναι η στιγμή […] που ο απλός λαϊκός άνθρωπος, ο Καραγκιόζης,  συναντά για πρώτη φορά τον ήρωα, τον Μέγα Αλέξανδρο. Παραξενεμένος από το εντυπωσιακό παραστατικό, τον ερωτά: ΄Ποιος είσαι εσύ;΄ για να πάρει την απάντηση του ήρωα: ΄Μα δεν με αναγνωρίζεις; Εχουμε συναντηθεί πολλές φορές. Εγώ είμαι … εσύ΄. Ο Καραγκιόζης κάνει πώς δεν καταλαβαίνει, αλλά οι θεατές από κάτω έχουν καταλάβει πολλά…»**

 * Μας τη θυμίζει και την αναλύει ο Κ. Μπλάθρας στην εφημερίδα «Ρήξη» (7 Μαϊου)
** «Ηρωες και άνθρωποι» στο ίδιο φύλλο της Ρήξης.
20 thoughts on “Ασύλληπτο (διαρκώς)

  1. Προσωποποιούσε ο Βέγγος εκείνο το «Η Ελλάδα που αντιστέκεται, η Ελλάδα που επιμένει». Τα κεφάλια είναι σκυφτά τώρα κι όχι από ταπείνωση ή από περίσκεψη μόνο…

  2. Δε πρόλαβα να σχολιάσω στο προηγούμενό σου ποστ και το κάνω τώρα.
    Πάλι καλά δε πήγες κι ας σε περίμενε το @Κανάλι!!
    Μα είναι δυνατόν να πηγαίνει κάποιος σε τέτοιες συγκεντρώσεις (ΕΛΕ. Υποτίθεται διεθνές συνέδριο) και να ακούει τέτοια πράγματα;;
    Δες εδώ την ομιλία του κ. Βατικιώτη:

    http://leonidasvatikiotis.wordpress.com/2011/05/08/%ce%bf%ce%b9-%ce%b1%ce%b9%cf%84%ce%af%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%83%ce%b9%ce%bf%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%ba/

    Σου την έχει λινκάρει και το @Κανάλι στο προηγούμενο ποστ, αναδημοσιευμένη στο μπλογκ του! Δεν έκανε καλά βεβαίως το @Κανάλι που δεν είχε και τον Πίνακα1 ώστε να μπορεί κάποιος να καταλάβει τα λάθη που κάνει ο κ. Βατικιώτης!

    Πρόσεξε, λοιπόν, τον Πίνακα1. Όλα σωστά μας τα λέει, από επίσημη ιστοσελίδα. Αλλά γιατί κάνει το λάθος να προσθέσει όλα τα χρεολύσια στο τέλος;; Μεγάλο λάθος, τεράστιο ποσό: 314,511 δις. ΕΥΡΩ. Και φυσικά ακόμη πιο μεγάλο λάθος το συμπέρασμα ότι στα 20 χρόνια δώσαμε 513 δις.ΕΥΡΩ.
    Δλδ αν πάρουμε σήμερα δάνειο 300 δις ΕΥΡΩ και αναχρηματοδοτήσουμε όλα τα υπάρχοντα δάνεια ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ;;; Θα προσθέσει άλλα 300δισ. ευρώ ως χρεολύσια;; Και θα μας λέει, του χρόνου, ότι δώσαμε 513+300=813δις και θα φωνάζει ακόμη περισσότερο;; Κι αν στην πενταετία π.χ. που θα λήξει το νέο δάνειο των 300δισ, πάρουμε άλλα 300δις για να τα δώσουμε (αφού λήγουν) ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ;; Οτι στα 25 χρόνια δώσαμε 513+300+300=1,13τρισ;!!!!
    Απίστευτα πράγματα..
    Ασύλληπτα.
    Βεβαίως θα μου πεις γιατί τους τη λέω! Μα όταν στηρίζονται σε λάθος συμπεράσματα και φωνάζουν συνεχώς πώς μετά και σε τί να τους έχεις εμπιστοσύνη;;
    Να μείνεις σπίτι, να μείνεις σπίτι! Να μη πας πουθενά κι άφησέ τους να σου βάζουν απουσίες!
    Μα γιατί όλοι τους τα μαγειρεύουν;; Για να παραμυθιάζουν τους αναγνώστες τους;;
    Κάποιος πρέπει να τους πει ότι κάποια στιγμή δε θα τους ακούει κανένας!

    • Δεν σε πιάνω, Αντώνη (είσαι ασύλληπτος διαρκώς). Τα χρεολύσια που έχουν καταβληθεί προστίθενται και βγαίνει η σούμα. Πού είναι το λάθος;

  3. Κάππα, σε συλλαμβάνω, π ά λ ι, απρόσεκτο.
    Χάθηκε και το @Κανάλι, ίσως το κατάλαβε και βοηθούσε !
    Αν κάθεσαι και πείθεσαι από τον καθένα ό,τι κι αν σου λέει, τι να σου κάνω εγω;;
    Ελπίζω να μη έμειναν ασύλληπτα και τα άλλα λάθη του άλλου φίλου σου, που ‘πιάσαμε’ τις προάλλες: https://herrkstories.wordpress.com/2011/03/27/xamilapioxamila/#comment-5339

    Δε χρειάζεται να είσαι ντόκτορας στα οικονομικά για να συλλάβεις τέτοιες ανακρίβειες.
    Στο παράδειγμα, που σου είπα, με το δάνειο των 300δις που χάριν κατανοήσεως το βάζουμε να λήγει κάθε 5 χρόνια αφού δε θα μπορούμε να το ξεχρεώσουμε, κάθε 5 χρόνια θα δανειζόμαστε ξανά και ξανά 300δις και θα το αναχρηματοδοτούμε. Αυτό όμως ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ μετά π.χ. 5 πενταετίες (5 Χ 300δις = 1,5 τρις) το κράτος θα έχει ΠΛΗΡΩΣΕΙ, ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΑΠΑΝΗΣΕΙ (όπως λέει ο δόκτωρ του Παντείου) 1,5 τρις ευρώ. Γιαυτό εξάλλου μιλάμε για ΑΝΑΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΑΝΕΙΟΥ και όχι για ΕΞΟΦΛΗΣΗ.. ή αν θες, όταν η εξόφληση ενός δανείου γίνεται με τη βοήθεια άλλου δανείου είναι ασύλληπτα περίεργο να μιλάμε για δαπάνες εξυπηρέτησης χρέους, καταστροφικές πληρωμές χρέους κτλ κτλ
    Οι ταλαίπωροι εμείς, 20 χρόνια τώρα, μόνο τόκους μπορούμε και πληρώνουμε (περί των 196δις στην 20ετία δλδ περίπου 10δις άνά έτος) και κάθε λίγο και λιγάκι παίρνουμε άλλα δάνεια για να αναχρηματοδοτήσουμε αυτά που λήγουν …
    Βοήθησα περισσότερο ή παραμένω ασύλληπτος;

    Αν κάνουν τέτοια λάθη τότε τι να λέμε για το αν πρέπει να τους ακούμε!
    Αν εξεπίτηδες λένε ‘παχιά’ λόγια περί ασύλληπτων ποσών που ΤΑΧΑ έχουμε πληρώσει έως τώρα τότε δε κάνουν καλά(κοροϊδεύουν τους ακροατές) αλλά και η πλειοψηφία των ακροατών στα συνέδρια της ΕΛΕ και όχι μόνο είναι ασύλληπτα ανενημέρωτοι για να μη πω τπτ άλλο!

    Πρόσεξε το τελευταίο μου: Οι πλειοψηφία, λοιπόν, των αριστερών και λοιπών ‘προοδευτικών’ δυνάμεων ΟΥΤΕ με τα οικονομικά τα πάει καλά..
    Πώς λέει το άλλο;: ‘δεν έχετε ομάδα δεν έχετε λαό…’
    Τελικά μόνο στη φασαρία είναι πρώτοι…

    Καλημέρα σας κ. Κ.

  4. Με όλο το σεβασμό στην άγνοιά σου, Αντώνη, νομίζω ότι λές ό,τι θές. Τι σημασία έχει πόσες αναχρηματοδοτήσεις έχουν γίνει; Το θέμα είναι ότι έχουν καταβληθεί ως χρεολύσια.

    Ορίστε τα ίδια στοιχεία από έναν Βλάχο, μήπως σε πείσει περισσότερο:

    http://www.dimitris-stergiou.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=284:——-4805——&catid=34:2010-05-31-20-48-22&Itemid=53

  5. Εγώ ξέρω άλλον Στεργίου που τα λέει γενικώς…καλύτερα!
    Καλά, το παίρνω πίσω το ότι μόνο οι ‘Αριστεροί’ δε τα πάνε καλά με τα οικονομικά…

    Λοιπόν, ασύλληπτε Κάππα, δε μας είπες και τπτ νέο. Αυτά που λέει ο Βατικιώτης ταλέει κι ο Βλάχος. Και τι μαυτό; Δε μου εξηγείς που έχω λάθος σε αντίθεση με εμένα που, όπως πάντα, δείχνω πολύ καλή διάθεση και προσπαθώ να σε κάνω να καταλάβεις..
    Ουαν μορ ταϊμ:
    Ας πούμε, λοιπόν, ένα παραμυθάκι.
    Παλιά έπαιζα πόκα. Επειδή δεν είχα ρευστό παρακάλεσα το φίλο μου τον Ιωάννη και μούδωσε 100χιλιάρικα ευρώ με την προϋπόθεση μετά από 5 μέρες να του δώσω τα μισά(50χιλ. – χρεολύσιο) και τη δέκατη μέρα τα άλλα μισά συν τον τόκο!
    Εγώ έπαιξα-έχασα στη πόκα, μερικά τα έριξα στο ΧΑΑ κι άλλα στη μπίλια και σε άλλα γούστα και την πέμπτη μέρα μη έχοντας να του δώσω τα 50 βρήκα τη φίλη μου τη Ζαχαρούλα και δανείστηκα άλλα 100χιλιάρικα με τους ίδιους όρους.
    Δίνω, λοιπόν, στον Ιωάννη, τα πρώτα 50 και συνεχίζω τα παιχνίδια μου στα οποία είμαι στη χασούρα!!

    Μετά από άλλες 5 ημέρες θα έπρεπε να δώσω στον Ιωάννη τα τελευταία 50+τόκους και στη Ζαχαρούλα τα πρώτα 50χιλιάρικα(όρος δανείου-χρεολύσιο). Επειδή δεν έχω βρίσκω το φίλο Κάππα και μου δανείζει άλλα 100χιλιάρικα με ακριβώς τους ίδιους όρους.
    Λοιπόν, δίνω τα τελευταία 50χιλ. στον Ιωάννη +(τους τόκους) και ξεμπερδεύω αξιοπρεπέστατα μαζί του ΚΑΙ ακόμη δίνω τα πρώτα 50χιλ στη φίλη Ζαχαρούλα και συνεχίζω τα παίγνια που μόνο χασούρα μου φέρνουν!

    Λοιπόν για να μη σε μπερδέψω άλλο λέγοντάς σου ότι συνεχίζει το πράμα στο ίδιο μοτίβο δλδ δανείζομαι κι από τον Α, τον Β, τον Γ κτλ κτλ σταματώ εδώ για να βγάλουμε το συμπέρασμα!!:
    Πόσα χρεολύσια έδωσα το πρώτο 10ήμερο; 100χιλ στον Ιωάννη κι άλλα 50χιλ στη Ζαχαρούλα = 150χιλιάρικα.

    Θεωρείς αυτά τα 150χιλ. δαπάνη δική μου ώστε να θεωρηθεί από κάποιον ότι πλήρωσα με δικό μου κόπο αυτά τα χρήματα; Φυσικά και όχι !
    Και οτι ΤΑΧΑ πληρώνω τα δάνειά μου σπαταλώντας τα έσοδά μου(ποια έσοδα;;) μόνο γιαυτό το σκοπό;
    Όχι, φίλε μου! Δε είναι έτσι το πράμα όσο κι αν προσπαθείς να το δεις έτσι!
    Εγώ δεν ίδρωσα καθόλου και δεν έδωσα ούτε σεντσ από τα δικά μου για τα χρεολύσια. Νάναι καλά οι φίλοι μου!!
    Ευχαριστώ που σέβεσαι την άγνοιά μου αλλά δε μπορώ να κάνω κάτι παραπάνω για να σε πείσω!

    ***Δε μου είπες. Το άλλο με τον γρεεκΡιδερ εξιχνιάστηκε;

  6. Συγγνώμη, φίλε Κάππα, αλλά θα ήθελα να προσθέσω κάτι ακόμη στο παραμυθάκι. Εξάλλου οι δυο μας μείναμε και δε σου διώχνω τους πελάτες.

    Λοιπόν, η πλάκα ποια είναι; Αν με κανα μεροκάματο στα χωράφια καταφέρνω και καλύπτω τα ψιλοέξοδά μου, έξοδα κίνησης, διατροφής κτλ ΚΑΙ τους τόκους ώστε να δανείζομαι σταθερά ΚΑΘΕ 5 μέρες από 100χιλιάρικα, στο μήνα πάνω τι θα φαίνεται;;
    Ότι στον τελευταίο μου πιστωτή χρωστάω 100χιλ., στον πρότελευταίο 50χιλ. + τόκους ΚΑΙ ΟΤΙ έχω δαπανήσει σε χρεολύσια, σε ένα μήνα μέσα, άκουσον άκουσον: Σύνολο 450χιλιάρικα!
    Δλδ 3 φορές πάνω από το χρέος μου, όπως λένε οι οικονομολόγοι που διαβάζεις!!!
    Δε ξέρω για σένα αλλά εμένα δε με πείθουν… και όχι μόνο!

  7. πλάκα πλάκα χρωστάω περί τα 50 χιλιάρικα.
    Αν μου δώσεις 100 όχι μόνο σταματώ να σου κάνω τη ζωή δύσκολη αλλά προσλαμβάνω κι έναν, που έχει ίδιες ιδέες με τους Βατικιώτη, Καζάκη, Στεργίου, να σου στέλνει σχόλια που θα σε χαλαρώνουν…
    Τί φίλοι είμαστε ;–)

  8. Στον Κάππα μας, που «δε θέλει να δουλεύω να βασανίζομαι παρά να τρώω, να πίνω και να στολίζομαι» και που με σχωρνάει όταν λέω τα δικά μου, γιατί κάτι με πιάνει και σειούνται όλα γύρω μου όταν ακούω οικονομικές αναλύσεις εξ ευωνύμων :

    • Τώρα μιλάς σωστά !

      Οσο για την οικονομική σου ανάλυση παραπάνω, νομίζω ότι μπορώ να διακρίνω ένα πόιντ, αρκετά ασαφώς διατυπωμένο. Δεν αμφισβητείς τα στοιχεία αλλά κάτι άλλο. Τι ακριβώς;

  9. Χριστός Ανέστη, Κάππα.
    Κοίταξε, επειδή είναι βασανιστικό να χρονίζει κάποιος σε μη υγιή κατάσταση, ας τελειώνουμε με αυτό το θέμα το οποίο είναι απλούστατο.
    (Το μάτι σου τα βλέπει ‘ασαφή’ και ‘ασύλληπτα’ αυτά που λέω, αν και διαβλέπω μια αχτίδα εις το νου σου. Ας ‘παίξουμε’ λίγο ακόμη , λοιπόν!)

    Ας θυμηθούμε πρώτα πως το κράτος μας έχει έσοδα περί των 55δις και έξοδα για μισθούς-συντάξεις-ταμεία-άμυνα-παιδεία-υγεία στα ίδια περίπου! Καταλαβαίνει κανείς ότι με το ζόρι θα δίνει κάτι λίγα για τόκους.
    Άρα το κράτος δε δίνει σεντς για χρεολύσια από τα έσοδά του..
    Είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που ήμουν εγώ στο παραμυθάκι που σου είπα, αφού εγώ έδινα όλους τους τόκους!!
    Τα χρεολύσια λοιπόν ‘ανακυκλώνονται’! Δλδ έχουμε αναχρηματοδοτήσεις δανείων κι αυτό είνόλο!
    Όταν λοιπόν το κράτος έχει έσοδα ΜΟΝΟ για να συντηρεί μισθούς, ταμεία, παιδεία, υγεία, άμυνα ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ να λέει πως τα τελευταία 20 χρόνια έχει πληρώσει σε τόκους και ‘χρεολύσια’, ΣΥΝΟΛΟ: 480δις.

    Στα αλήθεια αν είχα πτυχίο στα Οικονομικά και έλεγα τέτοια πράγματα, που λένε κάποιοι, και κάποιος μου ‘άνοιγε’ τα μάτια, ουδε την άλλη μέρα θα σταματούσα να μιλώ για οικονομικά!!

    Συμπέρασμα: Αν το κράτος περιορίσει τα έξοδά του, θα καταφέρνει να πληρώνει τους τόκους και λίγο λίγο και τα χρεολύσια.. όλα τάλλα είναι περίεργα!

    Πάλι για σένα, μια έκδοση πιο κοντά στα παιδικά μου χρόνια αφού έχει χάλκινα και ‘σγουρά’ μαλλιά (όχι ξανθά):
    http://wn.com/%CE%96%CE%B1%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B1!

Σχολιάστε

