Νέο προπαγανδιστικό δόγμα

Το νέο επικοινωνιακό δόγμα της ελληνικής κυβέρνησης αποκαλύπτει το Ποντίκι. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η νέα τακτική ακολουθείται «μετά τις παροτρύνσεις των Αμε­ρικανών συμβούλων του πρωθυπουργού, με στόχο τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώ­μης από τις εξελίξεις στην οικονομία και το νέο πακέτο μέτρων που θα κληθούμε να πληρώσουμε μέσα στην άνοιξη… Η επιχείρηση λέγεται «Ύπνος και Δέος» («Sleep and Awe») και αφορά την επικέντρωση της ειδη­σεογραφίας και των κυβερνητικών διαρροών σε θέματα «πιασάρικα», που μπορούν να δώσουν μια αίσθηση δικαίωσης στην κοινή γνώμη». Τα πέντε μέτωπα είναι:

«1. Η «ξαφνική» και βεβαίως όχι ουσιαστική σκλήρυνση της στάσης του πρωθυπουργού απέναντι στην Τουρκία […]

2. «Υπάρχει ορυκτός πλούτος στο Αιγαίο και προχωρούμε τις διαδικασίες εξόρυξής του». […] Βεβαίως επί της ουσίας η κυβέρνηση δεν έχει προ­χωρήσει στον ορισμό της Αποκλειστικής Οικονομι­κής Ζώνης, παρά τις πιέσεις των Κυπρίων και των Ισραηλινών, για να μη δυσαρεστήσει την Τουρκία.

3. Η επιθετική πολιτική στην πάταξη της φορο­διαφυγής πιασάρικων ονομάτων, τραγουδι­στών, καλλιτεχνών, πολιτικών προσώπων, το κλεί­σιμο καταστημάτων και νυχτερινών κέντρων που δίνουν την αίσθηση ότι την πληρώνουν και οι «με­γάλοι» […] Τα κέ­ντρα διασκέδασης που πιάστηκαν να μην κόβουν εισιτήρια, έκλεισαν μόλις για 48 ώρες, Δευτέρα και Τρίτη, τις ημέρες δηλαδή που έτσι και αλλιώς είναι κλειστά! […]

4. Το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων για τα θύματα της σφαγής του Διστόμου. […] Οι πληροφορίες από το κυβερνών κόμμα ανα­φέρουν ότι ο πρωθυπουργός δεν είναι πραγματι­κά διατεθειμένος να κοντραριστεί με τη Γερμανία και ότι αυτό θα είναι άλλο ένα θέμα που θα σέρνε­ται γραφειοκρατικά και επικοινωνιακά.

5. Το νούμερο ένα πρόβλημα στη δυσαρέσκεια των πολιτών ήταν αυτό της λαθρομετανάστευ­σης αλλά και της ραγδαίας αύξησης των μετανα­στών που έχουν καταλάβει ολόκληρες πλέον περι­οχές τις Αθήνας και της επαρχίας. Γι’ αυτό και ξαφ­νικά η κυβέρνηση ξύπνησε και μας σερβίρισε την ιδέα να υψωθεί φράχτης στον Έβρο […] Επί της ουσίας όμως δεν υπάρχει υγιής και αποτελεσματικός σχεδιασμός»

Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν κάτι που έγινε σαφές αρκετά νωρίς. Οτι δηλαδή το κύριο έργο που επιτελεί αυτή η κυβερνηση – πέραν των εντολών που εκτελεί – είναι η επικοινωνία. Και το φέρνει εις πέρας πολύ καλά, περνώντας με ευκολία από ρεπερτόριο Βασιλάκη Καϊλα, σε παράσταση υπευθυνότητας και καταλήγοντας σε πιρουέτες πατριωτισμού. Ακόμα και αν το σενάριο έχει γραφεί από ξένους συμβούλους, η εκτέλεση οφείλει πολλά στο δημιουργικό αυτοσχεδιασμό

Η προπαγάνδα είναι μεν σύμφυτη με την αντιπροσωπευτική δημοκρατία μετά την καθιέρωση της καθολικής ψηφοφορίας, εδώ όμως μάλλον έχουμε υπερβεί τα εσκαμμένα. Πρόκειται για ένα μοντέλο προπαγάνδας που φέρνει στο νου το αγγλοσαξωνικό. (Λέγεται ότι η πρώτη πράξη του Τόνι Μπλέρ όταν είχε εκλεγεί πρωθυπουργός ήταν να συγκαλέσει σύσκεψη με σκοπό να οργανώσει την, μετά τετραετία, επανεκλογή του). Η ιδιαιτερότητα της παρούσας κυβέρνησης είναι ότι η «επικοινωνία» δεν συνοδεύεται από πολιτική, πλην της πολιτικής της καταστροφής.

Με άλλα λόγια, μια συμμορία λεηλατεί το ένα χωριό μετά το άλλο (τη μία κοινωνικο-επαγγελματική κατηγορία μετά την άλλη), καίγοντας τη γη πίσω της (διαλύοντας την οικονομία και την κοινωνία) ενώ παράλληλα διαδίδει φήμες για την εγκληματικότητα των κατοίκων των χωριών που έχει λεηλατήσει και σηκώνει σύννεφα προπαγάνδας που κρύβουν την καμμένη γη. Για πόσο ακόμα; Πιθανόν για όσο το όφελος από τη λεηλασία θα υπερβαίνει το κόστος προπαγάνδας και καταστολής. Η για όσο διαρκεί η ενότητα της συμμορίας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s