ΚΚΕ: ένα θερινό παραμύθι

“Ενα θα σου πω: αυτή η εξώπορτα που έχεις δεν είναι καθόλου τρέντι. Εχουν πεταχτεί έξω τα καρφιά και μπορεί να κοπεί κανείς. Το ξέρεις ότι ο κυρ-Σήφης που στην έφτιαξε έχει σκοτώσει άνθρωπο; Βγάλτη τελείως να ησυχάσεις. Ετσι κι αλλιώς, 90 χρονών πόρτα, τι να κρατήσει;” είπε ο διαρρήκτης

Ο αφελής πίστεψε τα αγαθά κίνητρα του διαρρήκτη.

Σχετικά:

Η θλιβερή αριστερά

Πάσχειν

ΣΚΑΪ: Ο θεματοφύλακας της νομιμότητας…

[Το ίδιο ποστ το είχα βάλει προ διετίας. Καλά, εγώ δεν έχω φαντασία και επαναλαμβάνομαι – ορισμένοι δημοσιογράφοι όμως;]

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

Οι μεγάλοι

Advertisements

17 thoughts on “ΚΚΕ: ένα θερινό παραμύθι

  1. Λακωνικό, στιλάτο, καλογραμμένο.

    Μόνο που ο μαστροΣήφης όχι απλώς σκότωσε άνθρωπο, αλλά σκότωσε όλους τους μαστόρους που φτιάξαν, όλοι μαζί, την πόρτα και το κάστρο. Οπότε, αν έμμεσα μας λες να διαλέξουμε ή τον μαστροΣήφη ή τον διαρρήκτη, πολλοί θα διαφωνήσουμε.

  2. Με ποια έννοια το λές, Γκρίνιααα;
    Αν εννοείς ότι η σταλινική θεολογία του κκε και όχι η δράση του είναι το ουσιώδες, διαφωνώ

    Δύτη και Sarant, ευχαριστώ !

  3. Όντως, η σκουριασμένη πόρτα σταματάει το διαρρήκτη, σίγουρα όμως όχι για πάντα (οι διαρρήκτες έχουν την τάση να εξελίσσουν τις τεχνολογίες τους και να παρακάμπτουν τα εμπόδια που βάζουν οι κάθε λογής νοικοκυραίοι). Ο τρόπος λοιπόν που τίθεται το δίλλημα δε με αφορά εφόσον ο στόχος μου είναι να φτιάξω μια κοινωνία χωρίς διαρρήκτες αφού σ’ αυτή ο καθένας θα αμοίβεται με βάση τις ανάγκες του και θα παράγει σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Επίσης το βασικό μου πρόβλημα με την πόρτα δεν είναι ούτε η αισθητική της ούτε η σκουριά της, ούτε ακόμη το οτι την έφτιαξε ο μαστρο-Σήφης, αλλά το γεγονός ότι εκτός από το να εμποδίζει την είσοδο, εμποδίζει και την έξοδο (μπορεί πολλές φορές να σε εμποδίζει να δεις τι γίνεται παραέξω, να έρθεις σε επαφή με πράγματα έξω από «τα του οίκου σου» και επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να σε εμποδίσει να βγεις στο δρόμο).

  4. .
    Το πρόβλημα, Herr K., δεν είναι το «σταλινική» (αυτό δίνει εύκολα άλλοθι τόσο στους μέσα όσο και στους έξω από την πόρτα). Το πραγματικό πρόβλημα είναι η θεολογία. Μια θεολογία προϋποθέτει Μεσσία, Βασιλεία των Ουρανών, αιώνια τιμωρία και, το σημαντικότερο, μηχανισμό διαμεσολάβησης ο οποίος, προϊόντος του χρόνου, απορροφά το μήνυμα, γίνεται ο ίδιος μήνυμα – αυτοσκοπός και τρέφεται από την εξουσιοδότηση του πιστού.
    ¨Δεν έχει το Θεό πατέρα όποιος δεν έχει την Εκλησία μητέρα» έγραψε ένας έξυπνος παπάς έξω από το μαγαζί του. Δε θα μπορούσε, βέβαια, να γράψει «Κ.Κ.Ε ισχυρό στη Βουλή (πρωτίστως) και στο Λαό (κατά συνέπεια)».
    Ο πιστός, με τη σειρά του, φορτώνεται ο ίδιος την ενοχή να υπερπηδήσει τα χαντάκια που βάζει ο διάβολος και να φτάσει στην πόρτα για να καταθέσει την εξουσιοδότηση. (Τα χαντάκια είναι πολλά, είπε η σ. Αλέκα, αιτιολογώντας το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα)
    Μετά από αυτό, ο πιστός, με μόνο όπλο του την πίστη στο μηχανισμό, οφείλει να συμμετέχει στο προδιαγεγραμμένο τελετουργικό.

    Στο άνυδρο τοπίο της ελληνικής αριστεράς δεν είμαι καθόλου βέβαιος, Herr K., πως οι λιτανείες των πιστών μπορούν να φέρουν τη βροχή της λαϊκής έγερσης που έχει ανάγκη η συνέχεια αυτού του τόπου. Αλλά και πάλι, ποτέ δεν ξέρεις. Εξάλλου, και το θαύμα εμπεριέχεται στη θεολογία.

    Ελπίζω να υπήρξα κατά τι σαφέστερος.
    .

  5. Η θέση του ποστ ήταν: Τα «καθεστωτικά» μέσα ενημέρωσης που επιτίθενται στο κκε, ασφαλώς έχουν πονηρούς σκοπούς. Κάτι που μάς οδηγεί στο ερώτημα: Το ίδιο το κκε – που αποτελεί την πιο οργανωμένη δύναμη εντός της ελληνικής κοινωνίας – θέλει και μπορεί να έχει αγαθούς σκοπούς;

    Το κκε είχε θετικό θεσμικό ρόλο στο κεϋνσιανικό καθεστώς που μάλλον κλείνει οριστικά φέτος τον κύκλο του στην Ελλάδα. Αγνοώ αν ο ρόλος του θα συνεχίσει να είναι θετικός: Νομίζω ότι σε λίγες μέρες / εβδομάδες, όσο η κρίση θα βαθαίνει, θα ξέρουμε την οριστική απάντηση.

    Και κάτι λιγότερο ουσιώδες:

    Η κομμουνιστική εσχατολογία – όπως και η εθνικιστική – προσωπικά δεν με αφορά. Νομίζω κανείς δεν την παίρνει και στα σοβαρά πλην των ακροδεξιών και των απολίτικων.

    Ενδέχεται να είναι αντιπαραγωγική, επειδή σπρώχνει στη μοιρολατρεία – όπως φαίνεται να εννοεί ο Γκρίνιαα!! – ή αποτελεί άλλοθι αδράνειας – όπως ερμηνεύω ότι λέει ο Υ.

    Ενδέχεται να λειτουργεί θετικά – «ετερογονία των σκοπών» – όπως φαίνεται να πιστεύουν ο Φώτης κι ο Μάνος

    Νομίζω ότι το ουσιαστικό μειονέκτημά της είναι ότι εμποδίζει τη δημιουργία ενός πανελλαδικού μετώπου. Δεν είναι όμως η «ιδεολογία» που φράζει την έξοδο. Αντίθετα, η απόφαση να φράξεις ή όχι την έξοδο είναι αυτή που διαμορφώνει την «ιδεολογία». Κι αυτό ισχύει και για το κκε και για άλλους πολιτικούς χώρους.

  6. Μα και βέβαια μια σκουριασμένη πόρτα σταματάει τον διαρρήκτη, γιατι ξέρει ότι πίσω της δεν θα βρει καμμία περιουσία…….

    Κάποτε ξεχάσαμε ένα πορτοφόλι που συμτωματικά είχε πολλά λεφτά (τουλάχιστον 2 φορές την αξία ενός καινούργιου αυτοκινήτου) σε ένα σαραβαλο αυτοκίνητο, που δεν κλειδώνει εδω και 10 χρόνια.

    Πήγαμε διακοπές και γυρίσαμε μετά απο μια βδομάδα.

    Κατάλαβες βέβαια ότι το πορτοφόλι ήταν εκεί ανέγγιχτο!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s