Βάζω φωτιά στου γείτονα και εισπράττω και την ασφάλεια. Γίνεται;

Πώς δε γίνεται! Αφού για χρόνια δάνειζαν τις ελληνικές κυβερνήσεις, υποδεικνύοντάς τους ταυτόχρονα τις στατιστικές λαθροχειρίες για να περάσει απαρατήρητη η υπερβολική διόγκωση του ελλείμματος  (φωτιά στου γείτονα), οι μεγάλες επενδυτικές τράπεζες κερδοσκοπούν τώρα πάνω στην υπερχρέωση του ελληνικού κράτους (εισπράττουν την ασφάλεια).

Χρέος: το οξυγόνο των τραπεζών. Χρέη ιδιωτών (γράφτηκε στον τύπο ότι μία ευρωπαϊκήτράπεζα είχε αποφασίσει να μην ανανεώσει τις πιστωτικές κάρτες των καλοπληρωτών πελατών της !) , χρέη κυβερνήσεων… Τα δεύτερα είναι εξίσου συμφέροντα και για έναν επιπλέον λόγο: οι κυβερνήσεις έχουν το μονοπώλιο επιβολής φόρων, άρα μπορούν να ξεχρεώσουν και να ξαναδανειστούν ευκολότερα, αλλά και το μονοπώλιο της βίας, αν οι ιθαγενείς δεν πείθονται εύκολα να συνδράμουν στην επίλυση των προβλημάτων που δημιούργησαν.

Διότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, σε τελευταία ανάλυση, η ελληνική κοινωνία ανέχτηκε τη δημιουργία των προβλημάτων: Αν τα μεγάλες τράπεζες του εξωτερικού είναι ο ηθικός αυτουργός, οι ελληνικές κυβερνήσεις είναι ο φυσικός αυτουργός. Και ποιος είπαμε ότι εμπιστευόταν όλα αυτά τα χρόνια το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ;  Και γιατί παραμένει τραγικά επίκαιρο το πρόβλημα της ελληνικής ανεξαρτησίας, δύο αιώνες μετά την Επανάσταση;

[ Πηγές: άρθρα Cui bono? στη συντηρητική φλαμανδική εφημερίδα  De Standaard,  20.02.10 και Im Griff der Bankster εδώ) στην αριστερή γερμανική εφημερίδα Der Freitag  18.02.10. Στο ίδιο φύλλο της Freitag, (βλ. προηγούμενο άρθρο στα ελληνικά εδώ) προβλέπεται ότι τα μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης δεν θα αποδώσουν, ότι το γεγονός αυτό θα δημιουργήσει εντός ενός έτους σοβαρά πολιτικά προβλήματα στη χώρα και αναφέρεται ως λύση η δημιουργία ενός νοτιοευρωπαϊκού ευρώ το οποίο, υποτιμούμενο, θα γονατίσει την ανταγωνιστικότητα της Γερμανίας. ]

Advertisements

38 thoughts on “Βάζω φωτιά στου γείτονα και εισπράττω και την ασφάλεια. Γίνεται;

  1. Σχετικά με το πρόβλημα της ελληνικής ανεξαρτησίας δυο αιώνες μετά την Επανάσταση, θα θέσω ένα ενοχλητικό ερώτημα: μήπως το πρόβλημα είναι ότι εμείς οι Έλληνες αδυνατούμε εντελώς να συγκροτήσουμε έθνος-κράτος;

    Για δείτε την ιστορία του έθνους μας. Στην αρχαία Ελλάδα ήμασταν χωρισμένοι σε πολλές πόλεις, που πολεμούσαν αδιάκοπα μεταξύ τους και που ενώθηκαν πρόσκαιρα μόνο με τις περσικές εισβολές. Έπειτα ήρθε ο Αλέξανδρος, που κατάργησε τις ανεξάρτητες δημοκρατικές πόλεις, όχι όμως για να φτιαχτεί ένα έθνος-κράτος αλλά μια πολυεθνική αυτοκρατορία με κυρίαρχο το ελληνικό στοιχείο. Μετά πάλι διχόνοια. Ήρθαν στη συνέχεια οι Ρωμαίοι. Υποδούλωση και σιγά-σιγά πολιτισμική – αλλά όχι πολιτική – κυριαρχία των Ελλήνων, πάλι στα πλαίσια μιας αυτοκρατορίας. Στο πολυεθνικό «Βυζάντιο» τα πάμε μια χαρά. Πολιτισμική κυριαρχία με σχετική πολιτική κυριαρχία, αλλά και πάλι όχι σε πλαίσια εθνοκρατικά. Έρχεται η Τουρκοκρατία. Ακόμα κι εκεί στεκόμαστε όρθιοι. Και μετά η Επανάσταση και η προσπάθεια δημιουργίας έθνους-κράτος, όπως τα ευρωπαϊκά έθνη. Και την πατήσαμε! Μας έφαγε η φαγωμάρα, μας φόρεσαν ξένο βασιλιά, τελοσπάντων πραγματικά ανεξάρτητο έθνος-κράτος φτιάξαμε για ένα πολύ-πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ας πούμε στις αρχές του 20ού αιώνα και μέχρι το τέλος των Βαλκανικών πολέμων, άντε μέχρι το 1922 το πολύ. Ζήτημα 2 δεκαετίες δηλαδή! Κι έκτοτε, ένα στριμωγμένο προτεκτοράτο, που διαρκώς συρρικνώνεται. Χωρίς ουσιαστική πολιτική ισχύ και κυρίως με μηδαμινή πολιτισμική ισχύ.

    Μήπως λοιπόν το έθνος-κράτος είναι μια φόρμα που μας βάζει τα δυο πόδια σ’ ένα παπούτσι; Δεν λέω να το απεμπολήσουμε. Λέω να σκεφτούμε πλατύτερα τον ελληνισμό.

  2. Εκτός από τα προνόμια που αναφέρετε (φορολογία και βία), οι κυβερν.ησεις θα χρεωθούν, λογικά, για πολύ μεγαλύτερα (και συμφερότερα) ποσά από τους ιδιώτες, σωστά; Είναι γενικώς ένας ιδανικός πελάτης.

    Ανεξαρτησία ή Ελευθερία, αυτό που περιγράφετε δεν αποτελεί καμιά σπουδαία ιδιαιτερότητα των Ελλήνων: όλες οι ευρωπαϊκές χώρες λίγο πολύ παρόμοια ιστορία έχουν. Η Ιταλία πχ, συγκροτήθηκε σε κράτος πολυ αργότερα από την Ελλάδα, κι όσο για εθνική συνείδηση, των Ιταλών είναι μάλλον πιο αδύναμη από τη δική μας.

    Γενικά πάντως το έθνος κράτος δεν είναι και πολύ σπουδαίος σχηματισμός. Μάλλον ατσούμπαλος και ψιλο-δυσκίνητος. Αλλά αυτό βόλευε την αστική τάξη 200 χρόνια πριν, αυτό κατασκεύασε. Άμα πάψει να τη βολεύει, θα φτιάξει κάτι άλλο (ήδη προσπαθεί να το κάνει, εδώ που τα λέμε).

    Καλημέρα σας!

  3. @ Ανεξαρτησία
    Το εθνοκράτος είναι μία κατάκτηση. Αν ο προβληματισμός που αναφέρεις, είχε νόημα για τους Ελληνες έως την εποχή του Δραγούμη, σήμερα, με ό,τι έχει μεσολαβήσει, δεν ξέρω κατά πόσον μπορεί να βγάλει κάπου.

    @Krot
    Ναι, σωστά. Είναι ιδανικός και για αυτά που λες και επειδή μπορεί να ξαναδειστεί
    «Ολες οι ευρωπαϊκές χώρες λίγο πολύ παρόμοια ιστορία έχουν» !!!

  4. Φίλε Herr K.,

    Η μεγάλη και καυτή πατάτα για την Αριστερά στο ευρύτερο πρόβλημα που θίγει το ποστ (της παραπομπής στον Δ. Κωνσταντακόπουλο συμπεριλαμβανομένης), είναι το τι στο διάολο θα κάνει, ποιά στρατηγική να ακολουθήσει δηλαδή, σε σχέση με το έθνος-κράτος η Αριστερά (η Кроткая, σαν έξυπνο κορίτσι που είναι, «το πιάνει»).

    Όπως είμαστε σίγουροι ότι γνωρίζεις, η πατάτα αυτή είναι πολυκαιρινή και κοντεύει να μουχλιάσει!

    Εσχάτως, η εκτός ΚΚΕ Αριστερά κάπως αρχίζει να ξυπνάει,όχι χωρίς εξαιρέσεις (παπαριές). Τι θα γίνει και που θα «σκάσει» ο Ασος, δεν ξέρουμε.

    Το μόνο που ξέρουμε είναι αυτό που είπε -με άλλα λόγια και πιο «χοντρά»- στον «Δρόμο της Αριστεράς», τη νέα εβδομαδιαία εφημερίδα, ο Βεργόπουλος:

    Αν παραιτηθούμε από το έθνος-κράτος, επάνω στο οποίο πάτησε ο καπιταλισμός, όπως θυμίζει (αλλά και κάπου «ξεχνά»…) η Кроткая , πού στο διάβολο θα ανοίξουμε θεμέλια για να στήσουμε το τσαρδί μας;

    Μαλάκας ήταν ο Αρχιμήδης τελικά; («Δος μοι πα στω και ταν γαν κινάσω»;).

    Τα λέμε.

    Кроткая

  5. Herr K, αυτό που λέω μπορεί, ίσως, να βγάλει σε μια διαφορετική αντίληψη της εθνικής στρατηγικής μέσα από την ανάδειξη (και εκμετάλλευση) του ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΥ «χαρτιού» του ελληνικού έθνους. Επαναλαμβάνω, δεν λέω να απεμπολήσουμε το έθνος-κράτος. Αλλά ποιο είναι το δυνατότερο «χαρτί» μας; Είναι ότι ο ελληνισμός δεν έχει μόνο εθνική διάσταση αλλά και διάσταση ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ. Η αρχαιοελληνική κληρονομιά μας έχει γίνει «κληρονομιά» όλης της Δύσης. Η ορθόδοξη χριστιανική, όλης της ενδιάμεσης περιοχής μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Αυτά τα χαρτιά μας δεν τα έχουμε ούτε αναδείξει ούτε και εκμεταλλευτεί. Κανονικά θα έπρεπε το ελληνικό έθνος-κράτος να είναι κάτι σαν αμφικτυονικό «μαντείο των Δελφών» για τη Δύση και «οικουμενικό πατριαρχείο» για την ενδιάμεση περιοχή. «Οφθαλμός» του πολιτισμένου κόσμου. Έχουμε ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ στενέψει υπερβολικά τους ορίζοντες, τις φιλοδοξίες μας και τις απαιτήσεις μας. Το έθνος-κράτος είναι πολύ στενό παπούτσι για εμάς.

  6. Ναι, πιο σαφές. Βέβαια χωρίς εθνοκράτος που να σέβεται τον εαυτό του αυτά τα «χαρτιά» που αναφέρεις είναι κουρελόχαρτα και φολκλόρ για τους τουρίστες, έτσι δεν είναι;

    [ Η «ενδιάμεση περιοχή» σηκώνει πολλή συζήτηση ]

    » Έχουμε ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ στενέψει υπερβολικά τους ορίζοντες, τις φιλοδοξίες μας και τις απαιτήσεις μας. » Ετσι είναι, συμφωνώ απολύτως.

  7. Εγώ πιστεύω ότι ηθικός αυτουργός είναι η ελληνική κοινωνία και φυσικοί αυτουργοί οι ελληνικές κυβερνήσεις με τις ξένες τράπεζες.
    Οι κυβερνήσεις έκαναν ό,τι έπρεπε για να ικανοποιούν τις ορέξεις των ψηφοφόρων-πελατών τους. Το αν στην πορεία κάποιοι κονόμησαν λιγότερα και κάποιοι (πολύ) περισσότερα, μικρή σημασία έχει όταν όλοι κονόμησαν παραπάνω από αυτά που άξιζαν βάσει της παραγωγικότητάς τους. Η κρίση απλά επιδείνωσε στο έπακρο τις ήδη υπάρχουσες δομικές αδυναμίες της ελληνικής οικονομίας.

  8. Herr K, πολύ πρόχειρα χρησιμοποίησα τον όρο «ενδιάμεση περιοχή». Εννοώ αυτό που άλλοι λένε «καθ’ημάς Ανατολή». Δηλαδή το χώρο της χριστιανικής ορθοδοξίας. Ολόκληρη η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι ένα «μαντείο Δελφών» κι ένα «Άγιον Όρος» μαζί! Ειδικά σήμερα, την εποχή της Πληροφορίας, θα είχαμε μια ξεχωριστή θέση μέσα στον πολιτισμένο κόσμο.

    Και πρόσεξε: πάνω σε ποιον τόπο; Σ’ ένα τόπο που στην αρχαιότητα σταμάτησε τον ανατολικό δεσποτισμό, που στο μεσαίωνα σταμάτησε τις βόρειες βαρβαρικές ορδές και που στη σύγχρονη εποχή σταμάτησε τον εκ Δυσμών ναζισμό και φασισμό!

    Αυτός ο τόπος δεν θα έπρεπε να είναι, από κάθε άποψη, προσκύνημα για όλο τον πολιτισμένο κόσμο;

    Τι έχουμε κάνει οι ηλίθιοι!!! Και μετά μάς φταίνε οι άλλοι…

  9. «Ολόκληρη η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι ένα “μαντείο Δελφών” κι ένα “Άγιον Όρος” μαζί!»

    Αριστούργημα! (με το συμπάθιο και με το αζημίωτο του γέλιου)

    γενικά συμφωνώ με την Кроткая

  10. mister fountoulis, προς τι το γέλιο; Στη ζωή, εσείς, δεν τα βγάζετε πέρα εκμεταλλευόμενος τα ισχυρότερα χαρτιά σας; Το ίδιο και οι λαοί. Ποια είναι τα ισχυρότερα χαρτιά του ελληνικού λαού; Είμαστε ένας λαός εμπόρων, ναυτικών, γεωργών, φιλοσόφων και ελεύθερων πνευμάτων. Εξαιρετικά εξατομικευμένος μάλιστα. Βιομηχανία δεν καταφέραμε να φτιάξουμε, ούτε και θα καταφέρουμε ποτέ. Δεν είμαστε σε αυτό δυνατοί. Η βιομηχανία θέλει μηχανική αντίληψη των πραγμάτων κι εμείς είμαστε κατά βάση περιπετειώδεις ιδιοσυγκρασίες. Ούτε καλό είναι αυτό ούτε κακό. Αυτοί είμαστε και δεν μπορούμε ν’ αλλάξουμε. Πόσοι ακόμα αιώνες θα πρέπει να περάσουν για να το καταλάβουμε; Ποια είναι λοιπόν τα δυνατά χαρτιά μας; Αν εσείς έχετε υπόψη σας άλλα από εκείνα που προτείνω, ευχαρίστως να τα ακούσω. Πιθανόν τότε να σας ευχαριστήσω με τη σειρά μου για το αζημίωτο του γέλιου μου.

  11. Ignatius,
    Ας πούμε για συνέργεια για να μη διαφωνήσουμε στα σημεία – εφόσον μάλιστα συμφωνούμε επί της ουσίας.

    Ανεξαρτησία,
    Δικαιολογώ το Σ. Φουντούλη. Η φράση σου ξεκομμένη χωρίς τη μετέπειτα επεξήγησή σου ακούγεται όντως παρεξηγήσιμη.
    Επιμένω πάντως: «χαρτιά» δεν μπορεί να παίξει ο – ηθικά και οικονομικά – μπατίρης

  12. Herr K, εντάξει. Αλλά δεν την ξέκοψα εγώ τη φράση μου από το συνολικότερο σκεπτικό μου. Τελοσπάντων, πραγματικά με ενδιαφέρει τι έχει να καταθέσει ο καθένας πάνω στο ποια θεωρεί τα δυνατά χαρτιά του ελληνικού έθνους – αν θεωρεί ότι υπάρχουν και αν θεωρεί ότι υπάρχει κι ελληνικό έθνος φυσικά.

    Ο μπατίρης βεβαια έχει μόνο την απελπισία του. Αυτή δεν είναι χαρτί, σίγουρα. Αλλά αν είμαστε ΜΟΝΟ μπατίρια, τότε δεν υπάρχει κάτι να συζητήσουμε. Σκύβουμε το κεφάλι κι ελπίζουμε στο έλεος του δυνάστη μας.

    Είναι σίγουρο όμως ότι είμαστε μπατίρια; Γιατί, κοίταξε, φτωχός είναι καμιά φορά εκείνος που ορίζει τον εαυτό του με βάση τον πλούσιο. Αν πλούσιο θεωρούμε τον γιάνκη, τότε είμαστε σίγουρα φτωχοί. Ένας διαφορετικός προσδιορισμός του «πλούσιου», ίσως αλλάξει τα δεδομένα. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη μοιρολατρεία.

    Θα μου πεις, στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα…

  13. Φίλε Ανεξαρτησία ή…

    «προς τι το γέλιο;»
    με το γέλιο αντικαθιστώ 3000 λέξεις που πρέπει να γράψω για να αντικρούσω τη λογική σας, μου έρχεται κι οικονομικότερα…

    «Είμαστε ένας λαός εμπόρων, ναυτικών, γεωργών, φιλοσόφων και ελεύθερων πνευμάτων.»

    Αλήθεια;

    – Έχετε υπόψη σας π.χ. ότι και μόνο ο εκσυγχρονισμός, της διαχείρισης των σκουπιδιών, και άρα η κατάργηση των +/- 2000 χωματερών (παγκόσμια «πολιτιστική» πρωτιά) εξασφαλίζει στη χώρα (μόνιμα) μερικές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας;

    – Έχετε υπόψη σας π.χ. ότι μας περισσεύει ο άνεμος κι η ηλιοφάνεια (η χώρα κατ’ εξοχήν του ήλιου) και ταυτόχρονα η κατάταξή μας στην εκμετάλευσή τους προς παραγωγή καθαρής ενέργειας βρίσκεται στις χαμηλότερες της Ε.Ε.; ξέρετε πόσες επίσης, δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας μπορούν μονίμως να εξασφαλιστούν, και που τώρα χάνονται;

    – Έχετε υπόψη σας π.χ. τι ποσοστό από τον κρατικό μας προϋπολογισμό διαθέτουμε στην έρευνα;

    – Έχετε υπόψη σας π.χ. ότι λόγω της κατακερματισμένης μας γεωγραφικής επιφάνειας (νησιά, νησάκια κ.α. που τα ονομάζουμε «άγονες γραμμές») μας προσφέρονται αντικειμενικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη e-τεχνολογίας λόγω του νερού (θάλασσα, αφαλάτωση κλπ.), υπήρξε (ίσως υπάρχει ακόμη) μελέτη της Ε.Ε.)+ χρηματοδότηση_ που το στηρίζει, καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν ξεκίνησε καν να το σκεφτεί…

    – Έχετε υπόψη σας π.χ. ότι αγνοούμε συστηματικά κοινοτικές οδηγίες για τον εξορθολογισμό της γεωργικής παραγωγής, με στοχευμένη ανάπτυξη συγκεκριμένων προϊόντων και εμποδίζεται κυρίως λόγω της πατροπαράδοτης κομματικής πελατείας;

    Αγαπητέ,
    θα μπορούσα να συνεχίσω για έναν ολόκληρο μήνα ακόμη γράφοντας για εγκλήματα που συμβαίνουν σε αυτή τη χώρα και που θέλουν τα βαριά χαρτιά της να εξακολουθούν να είναι τζατζίκι, σουβλάκι, συρτάκι και ολίγον… αρχαιολογία.

    Μιας και ανέφερα «αρχαιολογία», έχετε μήπως υπόψη σας την κατάσταση της πλειονότητας των αρχαιολογικών χώρων ή των μουσείων που παρουσιάζουν τα ευρήματά τους;

    Το γέλιο μου αγαπητέ, είναι η ορθότερη απάντηση στους αμέτρητους ελλαδέμπορους πατριώτες αυτής της χώρας. Εάν ο αριθμός τους ελαττωνόταν στο ελάχιστο, ίσως να βλέπαμε προκοπή.

    Εώς τότε…
    …και προς το παρόν, ας απολαύσουμε τους επί γονάτων προσκυνούντες την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Τήνου, και τα ευσεβή ιερά τεκταινόμενα ενός Εφραίμ μιας Μεγίστης Μονής.

    Ευχαριστώ.

  14. Fountoulis, δεν διαφωνώ σε τίποτα από όσα γράφετε! Γιατί ισχύουν όλα! Μόνο που δεν έρχονται κατ’ ανάγκην σε αντίφαση με αυτά που υποστήριξα για τα δυνατά χαρτιά μας. Ούτε το ένα αποκλείει το άλλο. Δεν πρεσβεύω καμιά αρχαιολατρεία ή ορθοδοξολατρεία. Αν ίσως μου κάνατε τη χάρη να μου πείτε, ποια θεωρείτε σεις τα δυνατά χαρτιά μας;

  15. δεν έχουμε κανένα δυνατό χαρτί, δεν τίθεται καν το θέμα όσο δεν αξιοποιούνται οι δυνατότητες της χώρας. Όταν αυτό συμβεί, η νέα πραγματικότητα που τυχόν αναδυθεί ίσως μας το αναδείξει.

    π.χ ο Τουρισμός προσφέρει πολλά στον κρατικό και κοινωνικό τομέα, εκ πρώτης φαίνεται δυνατό αυτό το χαρτί… Παρατηρείστε προσεκτικά και θα δείτε τα λεπτά ξύλινα ποδάρια του, δεν υπάρχουν υποδομές να το στηρίξουν, όχι μόνο τουριστικές υποδομές γιατί αυτές από μόνες τους δεν επαρκούν, αν δεν αναπτυχθούν κι οι άλλες στους υπόλοιπους τομείς. Υποδομές μόνο μπορούν να στηρίξουν υποδομές, έμψυχες ή υλικές.

  16. .
    1. Μπατίρης είπατε Herr K.;
    Διαψεύστε μου, παρακαλώ, τα παρακάτω κείμενα:

    http://indy.gr/analysis/eksairetiko-arthro-ekpaideytikoy-oikonomologoy-me-stoi3c7eia-gia-tin-antithesi-ton-dyo-kosmon

    http://indy.gr/other-press/nata-ta-lefta-parte-ta

    2. Αχ αυτή η πράσινη ανάπτυξη! Τι εργασιακό παράδεισο θα φέρει! (Εκτός των άλλων …)

    3. Λύστε μου τό δίλλημα, παρακαλώ, ώστε να μπορώ να παρακολουθώ απερίσπαστος. Τελικά Ανεξαρτησία ή Ελευθερία; Οέο;
    .

  17. Τροβατόρε ευχαριστώ για τη συμπαράσταση

    Γκρίνιααα, πολύ καλές οι παραπάνω παρπομπές σου. Βέβαια «μπατίρικο» το δημόσιο ταμείο παραμένει ανεξάρτητα από τις αιτίες. Στο δίλημμά σου απαντώ: Ανεξαρτησία (η ελευθερία δεν είναι ετούτου του κόσμου)

  18. στ. φουντούλη,

    θα μπορούσα να διαφωνήσω με ορισμένα από τα «έχετε υπόψη», όσον αφορά την αγροτική πολιτική της ε.ε. και την υπερεκτίμηση της πράσινης ενέργειας.

    το πρόβλημα είναι πολιτικό και όχι ηθικό (όσο κι αν με τα χρόνια έχει διαφθαρεί κ η κουτσή μαρία της κάτω ραχούλας) ούτε οικονομικό. υπάρχει κάποια άλλη χώρα εντός του παλιού πυρήνα της ε.ε. των 15 με τόσο ολιγαρχικό στην ουσία του καθεστώς;

  19. Fountoulis, όταν λέτε για αξιοποίηση των δυνατοτήτων της χώρας, εννοείτε των φυσικών δυνατοτήτων της; Δηλαδή των δυνατοτήτων που προκύπτουν από τη γεωγραφική δομή και τον φυσικό πλούτο της; Όμως, τις δυνατότητες αυτές τις αξιοποιούν ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Ποιοι άνθρωποι θα τις αξιοποιήσουν; Προφανώς άνθρωποι που πιστεύουν στις ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ δυνατότητες, ικανότητες και δυνάμεις. Άνθρωποι που δεν έχουν σκύψει το κεφάλι αλλά πιστεύουν πως έχουν κάποια δυνατά χαρτιά. Γιατί οι άνθρωποι, πάντοτε, αξιοποιώντας τις δικές τους δυνατότητες, αξιοποιούν και τις φυσικές δυνατότητες του τόπου τους.

    Επιπλέον: Αν κάτι το κάνει ένας άλλος καλύτερα από εμένα, προφανώς αργά ή γρήγορα θα πάρει αυτός τη θέση μου και θα με θέσει υπό κηδεμονία, εποπτεία, κλπ. Κι αν κάτι το κάνω το ίδιο καλά με κάποιον άλλον, τότε είμαι αντικαταστάσιμος ανά πάσα στιγμή. Πρέπει λοιπόν να βρω τι μπορώ να κάνω καλύτερα από άλλους.

    Επομένως ερχόμαστε στην ίδια ερώτηση: ποια είναι τα δυνατά χαρτιά μας;

    Να σας δώσω ένα πολύ πρακτικό παράδειγμα σε σχέση π.χ. με τον Τουρισμό, που αναφέρατε. Πολύ σωστά λέτε για τα ξύλινα ποδαράκια του και συμφωνώ. Δεν θα πω το κλασικό, για τις τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες που υπάρχουν πανομοιότυπες παντού στον κόσμο και επομένως δεν προσφέρουν στον τουρίστα την αίσθηση της μοναδικότητας του τόπου που επισκέπτεται, με φυσικό αποτέλεσμα να εξετάζει ΜΟΝΟ το οικονομικό κόστος και να επιλέγει το φτηνότερο. Θα σας αναφέρω κάτι που μου είναι πιο οικείο. Χιλιάδες σπουδαστές του αρχαίου ελληνικού και του βυζαντινού πολιτισμού στο εξωτερικό έχουν εκφράσει κατά καιρούς την επιθυμία τους να τους δινόταν η δυνατότητα να κάνουν ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ τις μεταπτυχιακές εργασίες του ή και μέρος των σπουδών τους. Αυτό θα ήταν πανεύκολο, εάν είχαμε μεριμνήσει να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες υποδομές φιλοξενίας τους εδώ. Όχι μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ούτε καν πρωτίστως εκεί, αλλά σε πλήθος επαρχιακών τόπων που με κάποιον τρόπο συνδέονται με το αντικείμενο των σπουδών τους. Φιλοξενία τους, όχι απλά τουριστικής (ρουμς, τζατζίκι και μουζάκα) αλλά πολιτισμικής. Σε ένα πλαίσιο πανεπιστημιακό. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο. Αυτές οι σκέψεις αποτελούν ένα μικρό κομμάτι εκείνου που έλεγα «μαντείο των Δελφών και Άγιον Όρος μαζί» (και που όντως έτσι ξεκομμένο ακούγεται αστείο στα ασυνήθιστα αυτιά).

  20. Συμφέρον της Γερμανίας – άρα και του μέινστριμ τύπου της,, όπως το Φόκους – είναι να μην βοηθήσει την Ελλάδα στην οικονομική κρίση που περνάει. Το Φόκους προπαγανδίζει την απόφαση της κυβέρνησης στο γερμανικό πόπολο με γλώσσα που αυτό καταλαβαίνει (ρατσιστική). Συμβαίνουν και στις καλύτερες χώρες.

  21. Φίλε Herr K.,

    Καμιά φορά η απρόσεκτη διαδικτυακή γραφή μπορεί να δημιουργεί προβλήματα.

    Γράφεις: «Το Φόκους προπαγανδίζει την απόφαση της κυβέρνησης στο γερμανικό πόπολο με γλώσσα που αυτό καταλαβαίνει (ρατσιστική)».

    Δύο ενστάσεις (ισχυρές): Το εξώφυλλο του Φόκους δεν δίνει δικαίωμα σε κάποιον να ισχυριστεί ότι υπονοεί πως όλοι οι έλληνες, ο ελληνικός λαός στο σύνολό του είναι απατεώνες. (Παράδειγμα: Αν εμείς σε κάποιο ποστ βάλουμε τον αμερικάνικο αητό να βομβαρδίζει εν είδει Στελθ, δεν σημαίνει πως θεωρούμε όλους τους αμερικανούς δολοφόνους).

    Η δεύτερη ένσταση -σε συνδυασμό με την προηγούμενη: Δεν ισχύει στην περίπτωση που θα κάναμε λόγο για την (μοναδική) αποστολή στην οποία το «αμερικανικό πόπολο» διαπρέπει.

    Στο πολιτικό μπλόγκινγκ ιδιαίτερα είναι που πρέπει «σαν πρόκες να καρφώνονται οι λέξεις».

    Με προσοχή όμως. Να μην καρφώνονται σε λάθος τοίχο!…

    Τα λέμε.

  22. Φίλε Herr K.,

    Το κείμενο δεν το διαβάσαμε και νομίζουμε ότι δεν περίμενε να το διαβάσει και κανένας πριν «τα πάρει» με την εικόνα.

    Η δεύτερη ένστασή μας αναφέρεται στη διατύπωσή σου για το γερμανικό πόπολο που καταλαβαίνει (μόνο) τη ρατσιστική γλώσσα.

    Αν δεν κάνουμε λάθος και οι Σπαρτακιστές γερμανικό πόπολο ήταν. Ή όχι;

    Η κριτική μας περιορίζεται αυστηρά και μόνο στην ανάγκη για προσεκτικές διατυπώσεις. Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για θέματα που κάνουν «τζιζ» και καίνε (ή και έχουν κάψει) την Αριστερά. Τίποτα περισσότερο (για να μην υπάρχουν και παρεξηγήσεις το διευκρινίζουμε).

    Τα λέμε. :-)

  23. 1. Η Ισλανδία αρνείται να πληρώσει χρέη.
    2. Η Αργεντινή δεν πλήρωσε.
    (κυβερνήσεις συντηρητικές)
    3. Στις δανειακές συμβάσεις συμμετέχουν δύο. Όταν οι συνθήκες αλλάζουν βίαια, -και μάλιστα με υπαιτιότητα των τραπεζών-, γιατί να πληρώσει ο δανειζόμενος;
    4. Τίνος είναι το χρήμα; Το παίρνουν οι τραπεζίτες με 1% και μας το δίνουν με 7%. why?
    5.Η αριστερά στην Ελλάδα είναι κολήμενη στη δίκαιη φορολόγηση, αποσιωπώντας ό,τι «δίκαιη φορολόγηση» στα πλαίσια του κράτους – έθνους δεν μπορεί να υπάρξει.
    6. Στάση εμπορίου, με την ευθύνη των τραπεζών;
    Στάση πληρωμών εμείς.
    7. Όσο για τις ευθύνες των ελλήνων πολιτικών, υπάρχουν, αλλά από το 1913, από το 1945 (Breton Woods) και σε άλλες χρονικές στιγμές, οι πολιτικοί όλου του κόσμου έχουν εκχωρήσει το χρήμα στους τραπεζίτες.
    Ας τελειώσει το παραμύθι:
    Κίνημα για τη διαγραφή του χρέους- ιδιωτικού και δημόσιου- προς τις τράπεζες.
    Στην Ελλάδα και παντού.
    Γιατί το χρέος είναι προϊόν απάτης. Είναι κλοπιμαία και οι τραπεζίτες κλεπταποδόχοι. Οι πολιτικοί πήραν ένα δημόσιο αγαθό, το έκαναν εμπόρευμα και το έδωσαν στους τραπεζίτες να το διαχειριστούν, ωσάν να ήταν ιδιοκτησία τους.
    ΠΟΛΕΜΟΣ.

  24. Οι Σπαρτακιστές διαβάζανε Bild , Λεφτ;
    Χρησιμοποιώ τον όρο πόπολο εν πλήρη συνειδήσει. Πρόκειται για έναν υποτιμητικό όρο που δηλώνει το λαό. Οταν θέλεις να αναφερθείς στις θετικές ιδιότητες ενός λαού τον αποκαλείς λαό, όταν θέλεις να τονίσεις την αγελαία του συμπεριφορά ή την αμορφωσιά του τον αποκαλείς πόπολο. Μπορεί μάλιστα οι ίδιοι άνθρωποι άλλοτε να συμπεριφερόμαστε ως λαός και άλλοτε ως πόπολο.

  25. καλησπέρα σας, είπα να πω και γω το κατιτίς μου.

    ο τουρισμός καταστρέφει τη χώρα και τους ανθρώπους της. η πράσινη ανάπτυξη είναι ανάπτυξη, άρα δεν είναι πράσινη. το πολιτισμικό μας κεφάλαιο συνίσταται πλέον σε μετρίου επιπέδου μεταφράσεις ξένων θεωριών-προτύπων-απόψεων-ρευμάτων κλπ. άρα διαφωνώ με τους προλαλισάμενους. πιστεύω ότι το δυνατό μας χαρτί είναι το εξής. Είμαστε καθυστερημένοι. Σαν λαός, σαν κοινωνία, είμαστε 50 χρόνια πίσω από τους Ευρωπαίους και τους Αμερικάνους. Αυτή η καθυστέρηση (προιόν επαρχιωτισμού, κομπλεξισμού και στενοκεφαλιάς – μεγάλα προτερήματα για την εποχή μας) μας προσφέρει δύο πλεονεκτήματα
    α) ότι σκεφτόμαστε (βλέπε αντιγράφουμε) να κάνουμε σαν άτομα, κοινωνία και κράτος, έχει ήδη γίνει στη Δύση, οπότε μπορούμε να δούμε τα αποτελέσματα που είχε και να παραδειγματιστούμε
    β) καθότι ο πεπολιτισμένος κόσμος (βεβαίως βεβαίως) πάει κατά διαόλου, ίσως εμείς που τρέχουμε ξωπίσω του ασθμαίνοντας, να τη γλιτώσουμε στη στροφή και να προλάβουμε να φρενάρουμε λίγο πριν το γκρεμό.
    για’αυτό σιγά σιγά παιδιά. με ρέγουλο. μη βιάζεσθε!

  26. Φίλε Herr K.,

    ΟΚ, να κλείσουμε από τη μεριά μας ως εξής:

    Όλα αυτά σωστά, μα ισχύουν για όλους. Και για την Αριστερά, για τις Αριστερές όλου του κόσμου που θέλουν να ενώσουν τους λαούς όλου του κόσμου, δεν νομίζουμε ότι είναι και πολύ σοφό, να ξεχωρίζουν από τους λαούς υποτιμώντας τους και υποβαθμίζοντάς τους σε «πόπολα».

    Τα λέμε (λόγω της ώρας, λέμε και καλημέρα!).

  27. Πέστα, Νικόλα (καλωσήρθες). Η «καθυστέρηση» είναι το δυνατό μας χαρτί !
    Ακου παράδειγμα: Στις Βαλεαρίδες κατά τον ισπανικό εμφύλιο, η μεν Μαγιόρκα πήγε με τον Φράνκο η δε Μινόρκα με τους Δημοκρατικούς. Οταν τελείωσε ο εμφύλιος ο Φράνκο τιμώρησε τη Μινόρκα μην επιτρέποντάς της τουριστική ανάπτυξη και ευνόησε το άλλο νησί. Σήμερα η «ευνοημένη» Μαγιόρκα είναι παραμορφωμένη από τόνους μπετόν η δε «τιμωρημένη» Μινόρκα είναι κάτι σαν οικολογικός παράδεισος.

    Λεφτ, τώρα που ξαναδιαβάζω τη φράση μου καταλαβαίνω ότι μπορεί να παρερμηνευτεί, οπότε δικαιολογημένα ενίστασαι. Ορίστε λοιπόν η απάντηση: Δεν είχε καμία αιχμή κατά των Γερμανών ειδικά, ούτε υπαινίσσεται ότι οι Γερμανοί είναι πιο ρατσιστές από άλλους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s