Σιγά, η Αριστερά κοιμάται

Οταν το ελλαδικό καθεστώς πριν από χρόνια ξεκίνησε την αθρόα εισαγωγή μεταναστών (με τη μέθοδο της λαθρομετανάστευσης) είχε ασφαλώς υπόψη του τα οικονομικό και πολιτικό όφελος, την εξασφάλιση δηλαδή φτηνού και πειθηνιου (λογω επισφαλούς θέσης των μεταναστών) εργατικού δυναμικού. Στόχος ήταν να είναι η θέση τους όσο γίνεται πιο επισφαλής. Σε αυτό βοήθησαν τα ΜΜΕ και η Αστυνομία. Τα μεν μέσα μαζικής επιρροής, εκφράζοντας τόσο την άρχουσα τάξη όσο και το πλήθος των Ελλήνων μικροεργοδοτών που είχαν κάθε συμφέρον να κατηγορούν όσους εκμεταλλέυονταν (όποιος θέλει να ξεφορτωθεί το σκύλο του, λέει ότι είναι λυσσασμένος), καλλιέργησαν επιτήδεια τη σύγχυση μεταξύ – υπαρκτής – εισαγόμενης εγκληματικότητας  και αλλοδαπών εργαζομένων, η δε Αστυνομία ανέλαβε το έργο της τρομοκράτησης δικαίων και αδίκων – με ιδιαίτερη προτίμηση πρός τους δίκαιους – φτάνοντας ενίοτε στο φόνο.

Τι έκανε η Αριστερά* για όλα αυτά; Κατήγγειλε – πολύ σωστά – τους συνεργούς (ΜΜΕ, Αστυνομία), όχι όμως τους ηθικούς αυτουργούς. Σιώπησε αμήχανα μπροστά στο φαινόμενο της εγκληματικότητας, λες και η προστασία της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας είναι ένα αντιδραστικό, μικροαστικό αίτημα.  Εχασε έτσι την ευκαιρία να  διαστείλει  μετανάστες και παραβατικότητα. [ Η εισαγόμενη εγκληματικότητα ασφαλώς και είναι, εν μέρει τουλάχιστον, παρεπόμενο της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης, αλλά βέβαια την ευθύνη για την εισαγωγή της δεν την έχουν οι μετανάστες αλλά η ελληνική πολιτική ηγεσία που προτίμησε την ανεξέλεγκτη από την ελεγχόμενη μετανάστευση. ]

Επέρριψε ευθύνες στον (έμφυτο μήπως;) ρατσισμό των Ελλήνων. Ο οποίος όντως υπάρχει. Απ’ όσο ξέραμε, όμως, η Αριστερά, τουλάχιστον η μαρξιστικών καταβολών, αναζητά τα αίτια των κοινωνικών φαινομένων και όχι μεταφυσικές εξηγήσεις. [Εσχάτως δε, η λύση που προτείνει στο ζήτημα της λαθρομετανάστευσης είναι να μην χρησιμοποιείται ο απαξιωτικός όρος «λαθρομετανάστης»…]

Πιο σοβαρό ακόμη: η καταγγελία του ρατσισμού έγινε στο όνομα της αρχής της πολυπολιτισμικότητας και όχι βάσει των υπαρκτών ζητημάτων που θέτει η μαζική μετανάστευση σε μία κοινωνία. Κι ας είναι γνωστό από την εποχή του Αριστοτέλη ότι όταν η εθνική σύνθεση μιας πόλης αλλάζει απότομα, το γεγονός αυτό καθ’ αυτό αρκεί για να πυροδοτήσει ταραχές («Στασιωτικον και το μη ομοφυλον, εως αν συμπνευση» Πολιτικά, 1303). Και Αριστοτέλη να μην έχεις διαβάσει, το καταλαβαίνεις, αρκεί να διαθέτεις κοινό νου, κάτι που στην Αριστερά παιδιόθεν σπανίζει.

Η ελληνική αριστερά λοιπόν δεν έκανε τίποτα άλλο παρά να ακολουθήσει το ευρωπαϊκό μοντέλο της κεντροαριστεράς, «η οποία, την προηγούμενη εποχή της οικονομικής ανόδου, αναδείχθηκε στην κατ’ εξοχήν παράταξη της παγκοσμιοποίησης και των δογμάτων της – ελεύθερες αγορές, αέναη διεύρυνση της Ένωσης, υπέρβαση των κάθε είδους συνόρων. Το αποτέλεσμα είναι να εμφανίζεται σήμερα ως ο τυπικός εκπρόσωπος εκείνου ακριβώς του μοντέλου που καταρρέει, ενώ η Κεντροδεξιά καταφέρνει να κρατάει μια επαφή με τα λαϊκά στρώματα, ποντάροντας στα προσφιλή της θέματα της ασφάλειας, της δημόσιας τάξης και της πατρίδας.» **

Ποιος είναι λοιπόν σήμερα υπεύθυνος, στα μάτια της ελληνικής κοινής γώμης για την κατάσταση αυτή; Οσοι την επεδίωξαν, δηλαδή οι ελληνικές οικονομικές ελίτ; Μα τι σχέση να έχουν αυτοί; Μήπως όσοι υλοποίησαν την πολιτική που οδήγησε ως εδώ, δηλαδή οι κυβερνώντες της Ελληνικής Δημοκρατίας; Μα τι να σού κάνουν κι αυτοί οι κακόμοιροι / ανίκανοι (διαγράψτε τη λέξη που δεν σάς ταιριάζει); Ε, τότε ποιός φταίει; Μα φυσικά η Αριστερά των πολυπολιτισμικών ιδεολογημάτων, η οποία αποτελεί τα ξερά που μαζί της καίγονται και τα χλωρά του όποιου πολιτικού φιλελευθερισμού εκπροσωπεί.

Μήπως μίλησε κανείς για αυταρχισμό; Αν είναι να τον αναλύουν όσοι είναι συνεργοί στην άνοδό του, ευχαριστώ δεν θα πάρω.

* Βασικά ο Σύριζα, ο οποίος γενικά φταίει, είτε όταν έχει λάθος πολιτική (το συνηθέστερο) είτε όχι …  – ** Πηγή του παραθέματος: εδώ .  Επιπλέον: ενδιαφέρουσες συζητήσεις: Ε-κυνική, εδώ και Μανιτάρι, εδώ.
Advertisements

56 thoughts on “Σιγά, η Αριστερά κοιμάται

  1. «…αρκεί να διαθέτεις κοινό νου, κάτι που στην Αριστερά παιδιόθεν σπανίζει…»
    Η έλλειψη κοινού νου μπορούμε να πούμε πως είναι ίδιον γνώρισμα, αν δε κάνω λάθος, και των ηλιθίων … να προσέχετε τι λέτε και εδώ και αλλού, αγαπητέ, μη κατηγορώντας άλλους βρεθείτε εσείς υπόλογος για το αυτό!….

  2. Υπάρχουν πολλοί προορισμοί/χώρες για πολλών ειδών τριπ, μικρέ σοφέ..
    Θέλεις να έρθεις να κανουμε ένα τριπ μαζί, κάποια στιγμή? για να μη σου μένουν απορίες? για το πότε πήγα πότε ήρθα??

    Αλλά άλλο είναι το θέμα μου… σιγά-σιγά αλλά σταθερά γίνεται η αγουρίδα μέλι… αν θέλει…ενίοτε, θέλει δε θέλει.

  3. Ο καθείς εις τον κόσμο του, herrK.. είτε είναι μικρόκοσμος είτε κοσμάρα … τα προβλήματα ξεκινούν όταν 2 κόσμοι έρχονται σε επαφή!
    Αλλά άσε τα περι κόσμων και κάνε μου λιανά τα λόγια σου τα σκληρά για το σπάνιο της υπάρξεως κοινού νου στους αγαπημένους αριστερούς, μη φωνάξω καμιά αγριεμένη αριστερή και σου κάνει κανα μπάνιο στο ίδιο σου το σπίτι!

  4. Η Αριστερά και το εργατικό κίνημα δεν μπορεί να αρνείται την είσοδο στη χώρα (λαθρο-)μεταναστών. Μπορεί να πιέσει την αστική τάξη να υποχωρήσει από τα κέρδη της, να δώσει δουλειές και συνθήκες διαβίωσης στους ταλαίπωρους αυτούς ανθρώπους. Διαφωνούμε;

  5. ‘ελεγχόμενη μετανάστευση’, κάτι σαν το 184, παιδί μου, παίρνεις τηλ. και κλείνεις ημέρα και ώρα εισόδου στη χώρα.. Newsphone παιδί μου και … όλοι ευχαριστημένοι.

    Όταν η αριστερά γνωρίζει πολύ καλά τι ποιεί η δεξιά και την ακολουθεί χωρίς 2η κουβέντα, δεν είναι η αριστερά των εργατών και μάλλον πρέπει να ξανασκεφτεί τον λόγο που υπάρχει και λόγοι ανθρωπιάς κι άλλα τέτοια …’βρωμάνε’…

    Δεν πρέπει να βλέπει πως θα ‘καθαρίσει’ τις βρωμιές της ‘δεξιάς’ αλλά πώς να καθαρίσει την ίδια τη ‘δεξιά’..

  6. Υπάρχει ένα θέμα, εδώ, γνωστό από την εποχή του Μάρξ. Τα ογκούμενα κύματα μετανάστευσης δημιουργούν συνθήκες μόνιμου πλεονάζοντος εργατικού δυναμικού, γεγονός που με τη σειρά του παροξύνει τις συνθήκες της εκμετάλλευσης. Άλλο που δεν θέλει το κεφάλαιο. Όποιος αριστερός δεν το βλέπει αυτό πρέπει να φορέσει ξανά τα ταξικά γυαλιά του.

  7. Φυσικά διαφωνούμε, Μάνο. Κάθε κοινωνία έχει το δικαίωμα να αυτο-οριοθετείται.

    Ιδιώτα, όντως «μάλλον πρέπει να ξανασκεφτεί τον λόγο που υπάρχει»
    Επίσης ποιος θα διαφωνούσε με το: «Δεν πρέπει να βλέπει πως θα ‘καθαρίσει’ τις βρωμιές της ‘δεξιάς’ αλλά πώς να καθαρίσει την ίδια τη ‘δεξιά’..»

    Τροβατόρε, ένα θα σου πω: 0,43

  8. Προφανώς, όχι μόνο «άλλο που δεν θέλει», δηλαδή το αποδέχεται ευχαρίστως, αλλά το προκαλεί κιόλας, Σκαντζ.

    Στα καθεστώτα μας (δυτικού τύπου) υπάρχει ένα όριο κάτω από το οποίο δεν πρέπει να πέσει η ανεργία. Αν τείνει να πέσει κάτω από αυτό το όριο, η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για να το αυξήσει.

  9. Αγαπητέ φίλε(ντροπή μου που ως τώρα απολησμονησα την προσθήκη του ιστολογίου σου και αιτούμαι συγγνώμην :-) ) herrk,

    ως γνωστόν η καθυστερημένη στο κοσμοθεωρητικό επίπεδο επίσημη ελληνική Αριστερά κάνει ό,τι μπορεί, προκειμένου να μείνη περί το 7-8% και σε πλειοψηφία διεσταλμένο πολιτικοιδεολογικά από τους γραφειοκράτες κομμισάριους.

    Επίσης, η μαρξιστική επικάλυψη του κοινωνικού ηθικισμού, του ιδεαλισμού και του μεσσιανισμού με «επιστημονικό» αφαιρετικό καταπέτασμα ποτέ δεν έπεισε πολλούς… Βέβαια είναι και τα εκ προ Μεταπολίτευσης απωθημένα αυτού που παρουσιαζόταν ως καταπιεστικά εθνοτικά χαρακτηριστικά που ,έτσι, με τις καταγγελίες περί ρατσισμού των χωρικών κτλ…. «υποβαθμίζονται»…

    Τι να πούμε… Προσπαθώ να μην θυμώσω υπερβολικά πολύ, βασικά, με τις ηλιθιότητες- των μεν νεοσταλινικών και των δε μπουρζουάδων multi-culti… :-)

    Τους χαιρετισμούς μου(διότι με περιμένει επείγουσα ‘μελέτη’ για την εξεταστική….) πάσι και στο επανιδείν………! :-)

  10. Μου φαίνεται λάθος και το υπογραμμισμένο : «στα μάτια της ελληνικής κοινής γώμης». Αγαπητέ, η κοινή γνώμη δεν θεωρεί τους αριστερούς υπεύθυνους αφού ξέρει πως είναι ανίκανοι να αποτρέψουν, και να το ήθελαν, το κύμα μετανάστευσης! Τιμωρεί όμως (και θα τιμωρεί και πολύ καλά κάνει) τους παιδιόθεν μη έχοντας κοινό νου και φυσικά μετά στρέφει αλλού το πρόσωπό της! Μη θεωρείτε τον κόσμο τόσο χαζό!

    Όπως μου φαίνεται λάθος και το ότι όλα γίνονται για το ποσοστό της .. ανεργίας!

    Έχει πάψει ο καιρός της αυτό-οριοθέτησης, αγαπητέ. Αγρίεψαν τα πράγματα.

  11. Μέχρις ότου ο ρυθμός δημιουργίας νεων θεσεων εργασιας που θα προκυπτουν από την επανεπένδυση των κερδων των επιχειρηματιων, αρχίσει να συμβαδιζει με το ρυθμό εισροής μεταναστων, νομιζω ότι θα μεσολβησει ενα αρκούντως μεγαλο χρονικο διαστημα, τοσο ώστε πολλοί απο μας και από τους μεταναστες να μην βρισκονται πλεον εν ζωη.

  12. Σπαρτιάτες και τροβαδούροι της αγάπης;; Πακέτο?
    Χλωμό σε βλέπω!
    Αυτοπροσδιορισμό χρειάζεσαι και του λόγου σου…

  13. Φιλαλήθη, σ’ευχαριστώ για τη ευμενή σου διάθεση
    Οντως υπάρχουν κάποια απωθημένα – και απόλυτα δικαιολογημένα εδώ που τα λέμε. Οι νεο-σταλινικοί, αν εννοείς το κκε, είναι πιο πραγματιστές εν προκειμένω.

    Ιδιώτη, η ανεργία είναι μία χειροπιαστή εξήγηση. Με άλλες εξηγήσεις (εικασίες) μπορείς να ολισθήσεις πολύ εύκολα σε συνωμοσιολογία.

    Τροβατόρε, θα σου εξηγήσω από κοντά …

    Κυνική, έχεις πρόχειρο τον τύπο; ;-)

    Σκληρέ, γιατί πειράζεις τα άλλα παιδιά;

  14. Το να συνδέσεις τα χαλαρά μέτρα κατά του κύματος μετανάστευσης με την προσπάθεια κάποιων να αλλοιώσουν τις οριοθετημένες, τρόπο τινά, κοινωνίες στον ευρωπαϊκό χώρο φαντάζει συνομωσιολογικό; αλλά να που γίνεται! Να που έγινε και στους πέρα από τον ατλαντικό! Να που λάβαρό της το έχει και η «Αριστερά των πολυπολιτισμικών ιδεολογημάτων»! Μήπως δεν έχει αρχίσει εδώ και καιρό αυτό το ανακάτεμα και τελευταία και στη χώρα μας;;;
    Τι είναι περισσότερο χειροπιαστό, λοιπόν, τα της ανεργίας που λέτε ή το ζευγάρι μετανάστευση-παγκοσμιοποίηση?? Και φυσικά, δρυός πεσούσης πας ανήρ-αφεντικό … εκμεταλλεύεται.
    Δε σε ενοχλεί αυτή η αλλοίωση ή την θέλεις? κάνεις την πάπια για το μεταναστευτικό! βάζοντας και μπόλικη ‘σάλτσα’ ανθρωπισμού κτλ κτλ
    Σε ενοχλεί αυτή η αλλοίωση? Φωνάζεις λίγο παραπάνω κι ό,τι γίνει! Όχι οτι θα γίνει τπτ..
    Ες αύριον.. αν δε φύγω ταξίδι ;)

  15. Εν τω μεταξύ παίρνω πίσω όλες τις αμφιβολίες μου περί οριοθέτησης της κοινωνίας .

    Μόλις διάβασα στις εφημερίδες ότι στην Νέα Μανωλάδα δύο γυιοί γεωκτημόνων συνέλαβαν δυό εργάτες γής απο το μπαγκλαντές.
    Τους βασάνιζαν επι δυό μερόνυχτα.
    Τους πήραν όλα τα προσωπικά αντικείμενα και τα κατέστρεψαν.
    Τους έδεσαν πίσω από τις μοτοσυκλέτες και τους έσυραν αιμόφυρτους στο χωριό για παραδειγματισμό.
    Αιτία;
    Είπαν ότι τους έκλεψαν μιά κατσίκα και την έφαγαν!
    Στην αστυνομία όμως δεν είχαν καταγγείλει κλοπή!
    Ο εισαγγελέας δεν ζήτησε ιατρική γνωμάτευση για τους εργάτες.
    Δεν τους πήγαν ούτε στο νοσοκομείο.
    Παραπέμπονται οι μέν εργάτες για κακούργημα!
    οι δέ γεωκτήμονες για πλημέλημα.
    Το τελευταίο δεν είναι σίγουρο.
    Άλλοι λένε ότι δεν διώκονται καθόλου.

    Η οριοθέτηση της κοινωνίας μας μόλις άρχισε.

  16. Παρακαλώ, στον τύπο της Cynical, να συνυπολογιστεί ότι η επανεπένδυση των επιχειρηματικών κερδών θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας που θα αναπληρώσουν αυτές που χάνονται τους τελευταίους μήνες και θα χαθούν του επόμενους. Άρα ακόμα χειρότερα ή αλλιώς κλαφ’τα Μοχάμεντ.

    Σχετικά με το «λαθραίος» τα τελευταία χρόνια έχουμε μάθει να ωραιοποιούμε τις πολιτικο-κοινωνικές καταστάσεις με κομψότερες λέξεις νομίζοντας ότι κάναμε την καλή πράξη της μέρας όντας πολιτικά ορθοί. Α μια στρουθοκάμηλος!

  17. Η οριοθέτηση της κοινωνίας μας μόλις άρχισε

    Διαφωνώ, προσωπικά δεν βλέπω τίποτα διαφορετικό σήμερα από ότι έβλεπα πριν μερικά χρόνια, (επέτρεψε για την φυσική εκτράχυνση ως μέρους της εξέλιξης της δυτικής κοινωνίας). Απλώς πριν δεν υπήρχε πρώτη ύλη για να εκφραστεί η κοινωνία, ώστε να το συνειδητοποιήσεις.

  18. Η διαφορά στην προσέγγιση έγκειται στο εάν θεωρείς τον μετανάστη θύτη ή θύμα. Η άκρα δεξιά των θεωρεί θύτη, μια άλλη προσέγγιση που θέλει να δει την πραγματικότητα αλλά και να διατηρήσει και τις αρχές της, τον θεωρεί θύμα της διαδικασίας του παγκόσμιου δουλεμπορίου που επέβαλε η παγκοσμιοποίηση.

    θεωρώ ότι το κείμενο του herrk κάνει την σωστή διάκριση όταν λέει ότι όλο αυτό που βιώνουμε σήμερα είναι έργο των αρχουσών τάξεων. Θύτης το κεφάλαιο, θύματα οι μετανάστες και τα ντόπια κατώτερα στρώματα.

    Από εκεί και πέρα, είναι σαφές πως ο μηχανισμός του παγκόσμιου δουλεμπορίου πρέπει να σταματήσει. Το ζήτημα είναι αν θα σταματήσει δια της πρόληψης ή δια της καταστολής.

    Στη Δύση επικρατεί κυρίως η λογική της καταστολής που τροφοδοτεί η άνοδος των ακροδεξιών ρευμάτων. Και τούτο είναι κατά κάποιο τρόπο, επόμενο. Διότι η Δύση είναι μητρόπολη του καπιταλισμού, και θέλει να ελέγξει την κρίση δίχως να μεταβάλει τις βασικές διαιρέσεις του παγκόσμιου συστήματος –γιατί από αυτές κερδίζει το παντεσπάνι της. Συνεπώς, τείνει να απορρίψει λογικές πρόληψης, γιατί αυτές απαιτούν την άρση του αναπτυξιακού χάσματος μεταξύ της μητρόπολης και της περιφέρειας. Άρα προτιμά συντηρητικές επιλογές, γιατί θέλει να συντηρήσει τα προνόμιά της…

    Εμείς δεν είμαστε ακριβώς Δύση, γι’ αυτό τα πράγματα περιπλέκονται πάρα πολύ. Αλλά αυτό είναι ένα θέμα μιας άλλης συζήτησης.

    Υ.Γ. Αν θέλει κανείς να κάνει μια προβολή στο μέλλον, μπορεί να διαβάσει το Πέρα από το Μπλέιντ Ράννερ, του Μάικ Ντέιβις, εκδόσεις Φουτούρα. Να δει πως οργανώνεται ο σιδερόφρακτος πολυπολιτισμός του μέλλοντός μας…

  19. Σκαντζ
    Δεν μπορείς να δεις το ότι η Δύση της καταστολής είναι το ίδιο ‘πρόσωπο’ με την παγκοσμιοποίηση της διαδικασίας του παγκόσμιου δουλεμπορίου?
    Αν το δεις αυτό τότε τα περί καταστολής και ό,τι άλλο φαντάζουν αστεία! …τερτίπια! Πώς είναι δυνατόν η Δύση να αναιρεί τον εαυτό της καταστέλλοντας, τάχα, αυτό που προωθεί!?? λίγο καρότο(εξ ευωνύμων)… λίγο μαστίγιο(εκ δεξιών και βάλε) και όλα μέλι-γάλα!
    Βεβαίως, για να το αγριέψουμε (πάλι) λίγο το πράγμα, κάπου χώθηκαν και οι παιδιόθεν μη έχοντας κοινό νου (πολύ μου άρεσε βρε κομαντάντε και το λέω συνεχώς)και την είδανε προστάτες των μεταναστών! Βούτυρο στο παντεσπάνι της Δύσης…γίνανε σύμμαχοι με τους οχτρούς… τι σύμμαχοι! Αδέλφια.. Τι να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους, άραγε, οι ευώνυμοι?? όταν κραυγάζουν τα πολυπολιτισμικά τους ιδεολογήματα;;

  20. Οι έμποροι εισάγουν λαθραία το εμπόρευμα (εργατική δύναμη) το οποίο προστίθεται στο απόθεμα του κεφαλαίου, για να κάνει παιχνίδι υποταγής και καταστολής η εξουσία του.
    Κλείνοντας την πόρτα στους μετανάστες, την πόρτα της υποδοχής, των δικαιωμάτων, της περίθαλψης, της κάρτας εργασίας, της ασφάλισης, παίζουμε το παιχνίδι των εκμεταλλευτών μας.
    Η Αριστερά σαφώς έχει ευθύνες, και πρέπει να παλεύει ρεαλιστικά – με επιδίωξη τη μείωση της εκμετάλλευσης όλων των εργαζομένων. Αυτό σημαίνει ένταξη της ξένης εργατικής δύναμης στο σώμα της εργατικής πλειοψηφίας, ηθικά και κυρίως πολιτικά.

  21. Μια διευκρίνιση: με τα περί συνωμοσιολογίας πριν, θέλησα να επισημάνω (στον εαυτό μου πρωτίστως) ότι όσο η σκέψη απομακρύνεται από την πεπατημένη, είναι πιο εύκολο και να απογειωθεί αλλά και να γλιστρήσει.

    Να απαντήσω στα πιο αδιαμφισβήτητα:

    Ιδιώτη,
    «Και την είδανε προστάτες των μεταναστών» Άλλο προσέχω ποιον βάζω σπίτι μου (ή ποιον αφήνω να μπει) κι άλλο επιτίθεμαι στους φιλοξενούμενούς μου.

    Σκαντζόχοιρε,
    Απλό και σαφές: «Η διαφορά στην προσέγγιση έγκειται στο εάν θεωρείς τον μετανάστη θύτη ή θύμα. Η άκρα δεξιά των θεωρεί θύτη»

    «Εμείς δεν είμαστε ακριβώς Δύση, γι’ αυτό τα πράγματα περιπλέκονται πάρα πολύ». Βέβαια. Αυτό είναι και το βασικό ζήτημα πολιτικής, νομίζω.

    Μάνο, συμφωνώ απόλυτα : «επιδίωξη τη μείωση της εκμετάλλευσης όλων των εργαζομένων. Αυτό σημαίνει ένταξη της ξένης εργατικής δύναμης στο σώμα της εργατικής πλειοψηφίας, ηθικά και κυρίως πολιτικά»

  22. «Καλά τους έκαναν έχουμε γεμίσει μ@@κες αλλοδαπούς που κλέβουν βιάζουν και σκοτώνουν εγώ μπορεί άμα τους έπιανα να τούς πέρναγα και ένα χέρι μπας και ασπρίσουν » (από φόρουμ συζήτησης).

    Χρήσιμοι όχι-ακριβώς-διορατικοί προφανώς δεν υπάρχουν μόνο ούτε κυρίως στην Αριστερά. Τείνουμε να το ξεχνάμε

    Επίσης: για Μανωλάδα πάλι http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=23.03.2009,id=2828580

  23. @Ιδιώτη
    Φαίνεται ακατανόητο διότι υπάρχει διαφορά φάσης. Εξαρχής, το παγκόσμιο κεφάλαιο έπαιξε την νεοφιλελεύθερη γραμμή διαχείρισης του εξαθλιωμένου εργατικού δυναμικού που κατέφθανε στην μητρόπολη του καπιταλισμού. Η Πολυπολιτισμικότητα και τα ανοιχτά σύνορα ήταν τα στοιχεία της κυρίαρχης ιδεολογίας, η λογική πως η αόρατη χείρα της αγοράς θα μεριμνήσει για την «ενσωμάτωση» των μεταναστών στους μηχανισμούς εκμετάλλευσης.

    Το τέλος αυτής της περιόδου ήρθε χονδρικά με τις «ταραχές των προαστίων», όταν οι ελίτ κατάλαβαν πως δεν μπορούν να διαλύουν την κοινωνική συνοχή για να κερδίζουν. Τότε είναι που μπαίνουμε στη φάση της καταστολής. Η καταστολή αποσκοπεί στο να «συντηρήσει» έναν μηχανισμό δια της απάλυνσης των συνέπειων που προκαλεί…

    κάπως έτσι χονδρικά λύνεται η (φαινομενική) «αντίφαση» κατά τη γνώμη μου…

  24. Σκαντζ,
    Αλήθεια, προσπάθησα να σε παρακολουθήσω αλλά δυσκολεύτηκα.. τι προσπάθησες να μου εξηγήσεις?

    HerrK,
    ο Μάνος τις είδε τις πόρτες αλλά μάλλον δεν κατάλαβε ότι μία είναι η βασική!
    Όταν η Δύση ανοίγει την εξώπορτα και οι ευώνυμοι παίζουν το ρόλο τους ε, φυσικά τότε ξεκινά το έργο! Καλό είναι να βλέπουμε το έργο από την αρχή! Είναι αστείο να μπαίνεις στην αίθουσα στη μέση του έργου, είναι απαράδεκτο να μη ψάχνεις από πού ξεκινά το κακό! Όποιος ανοίγει την εξώπορτα ή όποιος δε φωνάζει να μην ανοίξει, αυτός είναι που παίζει «το παιχνίδι των εκμεταλλευτών μας», αυτός είναι που πηγαίνει χέρι-χέρι μ’αυτούς! Από τη στιγμή που μπήκανε, ξεκινά άλλο έργο, φράουλες και αίμα και δεν το παρακολουθώ! Αυτοί που φωνασκούν για ανοιχτές εξώπορτες πρώτοι-πρώτοι πρέπει να πάνε να καθαρίσουν… (και πάλι θα παίξουν το παιχνίδι της Δύσης, καρότο-μαστίγιο… το είπαμε!). Ενός κακού.. μύρια έπονται! Βρείτε το ένα κακό κι αμέσως λύθηκαν όλα..
    (όλα αυτά βεβαίως γιατί δε μπορούμε να σταματήσουμε τα 2 κακά που προηγούνται!
    Α. τους πολέμους που είναι αιτία μαζικής μετακίνησης πληθυσμού
    Β. τη ραγδαία αύξηση του πληθυσμού σε χώρες πρωταγωνίστριες στο έργο ‘η μετανάστευση’.)
    Και μη ξεχνάς, να έχεις το νου σου να με πιάσεις αν γλιστρήσω!

  25. Ναι Ιδιώτη, η μετανάστευση δεν είναι πρόοδος. Να κλείσουμε τις πόρτες όμως στην πολιτική του πολέμου και της εκμετάλλευσης. Να ζουν οι άνθρωποι στον τόπο τους και να είναι καλά. Αυτό είναι προκοπή. Τα άλλα είναι μαλακίες για φιλοσόφους τύπου Νέγκρι.

  26. Ετσι νομίζω κι εγώ, Σκαντζ.
    Τη φράση:
    «όταν οι ελίτ κατάλαβαν πως δεν μπορούν να διαλύουν την κοινωνική συνοχή για να κερδίζουν»
    θα τη διατύπωνα έτσι:
    «όταν οι ελίτ κατάλαβαν πως δεν μπορούν να διαλύουν ΤΕΛΕΙΩΣ την κοινωνική συνοχή για να κερδίζουν ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΛΥΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ ΕΞΑΡΧΗΣ ΝΕΕΣ ΣΥΣΣΩΜΑΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ.

    Ιδιώτη, χαίρομαι που ξαναβρήκες το κέφι σου

    Μάνο (και Ιδιώτη), ναι μεν, το θέμα όμως δεν είναι μόνον η απόδοση ευθυνών ή η αναζήτηση της αρχικής αιτίας.

  27. Ούτε στο πιο κακό τους όνειρο, Μάνο μου, τ’αφεντικά δεν θα ήθελαν να δουν εμάς να κλείνουμε την εξώπορτα στα φτηνά τους εργατικά χέρια … Κι ό,τι φοβούνται τόσο νομίζω πως ‘διπλά’ και τρίδιπλα πρέπει να τους το δώσουμε. Αυτό θα πει πάω κόντρα στα αφεντικά!! Όχι σαν τους …παιδιόθεν…
    Πόρτες όπως του πολέμου και του υπερπληθυσμού δεν είναι εύκολο να κλείσουν! (δεν περνά κι από το χέρι μας). Αλλά το να μπούμε σαν το σκύλο στην εξώπορτά μας και εύκολο είναι και δουλειά θα γίνει! Και μη νομίσεις πως θέλει κόπο! Μια δυο ‘επιστροφές’ να γίνουν πέφτει σύρμα και δεν κάνουν τον κόπο οι επαγγελματίες δουλέμποροι να τους φέρουν από εδώ…
    Όποιος θέλει να το καταλάβει καλώς, οι υπόλοιποι ξοδέψτε μελάνι και φαιά να περιγράφετε τι έγινε στη Μανωλάδα.

    HerrK,
    αν δεν είναι το κλειδί η εύρεση της αρχής του κακού τότε τι λέμε και λέμε?
    Δλδ τώρα είμαστε μια κεφάτη παρέα? Μάνο, πιάσε τις μπύρες παιδί μου, ξέρεις εσύ.

  28. Πήγα από περιέργεια στη σελίδα του υπες να δω τι ψηφίζουν στο δήμο όπου ανήκει η Νέα Μανωλάδα. Δαγκωτό (ανω του 50%) ΠΑΣΟΚ. Τα άλλα πάνω κατω τα ίδια σε σχέση με τον υπόλοιπο νομό (Ακροδεξιά και ΚΚΕ κάπως πιο κάτω).

    Και μία διευκρίνιση σε σχέση με οσα ανέφερε ο Τροβατόρε παραπάνω. Από τον τοπικό τύπο: (http://www.patrisnews.gr/newsItem.php?id=515):
    «ο δικηγόρος των δύο αλλοδαπών κ. Μανώλης Μπιρμπίλης, ανέφερε: «Η πλευρά των αλλοδαπών είναι ικανοποιημένη με την απόφαση της Ανακρίτριας και της Εισαγγελέως και παρά το γεγονός ότι κατηγορούνται για κακούργημα, πείστηκαν και δεν επέβαλαν προσωρινή κράτηση αλλά μόνο περιοριστικούς όρους. Αν και κατηγορούνταν για σοβαρότερο αδίκημα, δέχτηκαν ουσιαστικά ότι αυτά ήταν τα θύματα της ιστορίας.»

    Δεν ξέρω αν κι οι άλλοι είναι κεφάτοι, Ιδιώτη. Για σενα μιλούσα!

    Γεια σου Θέκλα. Τι; Εχεις ακόμα αυτές τις ελιες από τη σχωρεμένη τη γιαγια σου!

  29. Έχετε δίκιο κ. Κ. Την τελευταία φορά που νόμιζα πως ήμασταν μια κεφάτη παρέα τελικά προέκυψαν ενδείξεις αυτοκτονικού ιδεασμού…
    Ναι, δεν ξέρεις τι γίνεται! Μάνο, μη φέρεις μπύρες, λεμονάδα καλύτερα και όχι κουβέντες για μανωλάδες και ζιμενς … βλάπτουν κι αυτές την ψυχική υγεία.. είναι κι αυτές η αρχή του κακού.. στοπ και σ’αυτές.

    Αλλά κ. Κ, ποιο άλλο θέμα έχουμε αν όντως: «το θέμα όμως δεν είναι μόνον η απόδοση ευθυνών ή η αναζήτηση της αρχικής αιτίας»…
    μας το κόψατε..

  30. herrK,
    χρειάζεται να σας πω πως θα χαρακτήριζα κάποιον που ενώ βλέπει διαμπερές τραύμα στο σώμα κάποιου δε κάνει τπτ γι’αυτό παρα μόνο καθαρίζει τα αίματα στο πάτωμα?
    Πρώτα κλείνουμε την πληγή και μετά καθαρίζουμε Κ μου. Τα άλλα είναι κομπογιαννίτικα.

    Μικρή, εγώ έχω, ΗerrK βοηθούντος, άλλη απορία: Ιδιωτεύουν οι ευώνυμοι?
    **Δεν πιστεύω να με στείλετε για μπάνιο, δεν έβαλα και το μαγιό μου…

  31. Βεβαίως ιδιωτεύουν, και αυτοί είναι άνθρωποι.
    Είπα «το θέμα δεν είναι ΜΟΝΟΝ η απόδοση ευθυνών» και όχι «το θέμα δεν είναι…»
    Καλημέρα

  32. «Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις»

    Ελλείψει μεταναστών δυσκολεύονται οι ευώνυμοι! Γι’αυτό πάση θυσία να μη σταματήσουν να έρχονται φτωχοί και ταλαιπωρημένοι πρόσφυγες για να μας βλέπουν όλοι πως τρέχουμε για το δίκιο του φτωχού!
    Ελλείψει μεταναστών και μανωλάδων πολλά ‘μαγαζάκια’ δεν θα είχανε ‘υλικό’ και θα χτυπούσανε φαλιμέντο. Δείτε το κι έτσι. Μου φάνηκε τρομερό!
    Γι’αυτό το πρβλ ξεκινά γι’αυτούς από τη στιγμή που εισέρχονται οι μετανάστες! Αφού η κακιά η Δύση τους αφήνει να μπαίνουν εμείς πρέπει να τους φροντίσουμε.
    Καλησπέρα σας

  33. Το ότι κάποιο κόμμα βάζει στην ατζέντα του κάποια προβλήματα – άσχετα για ποιούς λόγους το κάνει και πώς τα χειρίζεται – σημαίνει ότι αυτά τα προβλήματα είναι υπαρκτά. Δεν τα εφευρίσκει για να δικαιολογήσει την ύπαρξή του. Διαφωνούμε;

    Καλησπέρα κι από μενα

  34. Μα γι’αυτό βολεύονται όλοι, δεξιοί και ευώνυμοι! Αν δεν υπήρχαν ή αν σταματήσουν να υπάρχουν οι βάρβαροι οι πρώτοι χάνουν κέρδη, οι δε άλλοι, κάτι θα πρέπει να βρουν για να δείξουν τον ‘καλό’ τους αγώνα! Και γι’αυτό, νομίζω, δε τολμούν να βάλουν στο τραπέζι προτάσεις αυστηρότερων ελέγχων εισόδου προσφύγων! Φανταστείτε μια Ελλάδα χωρίς μετανάστες…… μηδέν ανεργία !
    Μεγαλώσαμε κάνοντας μεροκάματα τα καλοκαίρια στα χωράφια(που παραλίες, που φραπέδες!!) και τώρα τα τέκνα μας μεγαλώνουν στις παραλίες με φραπέδες! Τρομερή αλλοίωση, κοινωνική! Και φτάνουμε στο σημείο αν δε μπουν στη χώρα τα καλοκαίρια χιλιάδες λαθρομετανάστες να μη μπορούν να μαζέψουν τις σοδειές τους οι έλληνες αγρότες! Ποιοι φταίνε γι’αυτό? Μόνο τα αφεντικά? Δεν είναι απλό το θέμα μας Κ μου! Και οι μυωπικοί αριστεροί έχουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί! Δεν λέμε ότι φταίνε αυτοί, αν είναι δυνατόν, αλλά δεν έχουν σωστές προτάσεις! Τη μερίδα του λέοντος της ευθύνης ως συνήθως την έχουν τα αφεντικά. Συμφωνούμε?

    Αλλά ας μη πουμε άλλα και ξυπνήσουμε την Αριστερά που κοιμάται και αλλάξει ρότα και τριπλασιάσει το ποσοστό της και και θα μας ανέβουν στην πλάτη μετά και… μη χειρότερα!!!
    ;)

  35. η μετανάστευση προς τη δύση θα σταματούσε εάν οι συνθήκες ζωής στον μη δυτικό κόσμο καλυτέρευαν, όπως καλυτέρευσε η κατάσταση στην ελλάδα μετά το ’70.
    αλλά αυτό που καίει τη δύση είναι να μην χάσει την ηγεμονία της.
    οι λύσεις είναι οι εξής:
    1. διατήρηση της ηγεμονίας και καταστολή. μπορεί όμως αυτό να δημιουργήσει τέτοια έχθρα (ή να την αυξήσει τόσο) εναντίον της, ώστε σε στιγμή αδυναμίας της να την κατασπαράξουν οι λοιποί (που κάποτε θα έχουν πυρηνικά όλοι τους). συνεπώς η καταστολή πρέπει να συνοδευτεί από αγριότερη επιβεβαίωση της ηγεμονίας κοκ
    2. άρνηση της ηγεμονίας και χριστιανική ισότητα, οπότε μοιράζεται ο πλούτος και παύουν οι αιτίες που οδηγούν στη μετανάστευση. αλλά η δύση ξέρει -και έχει δίκαιο- ότι κάτι μουσουλμάνοι, κινέζοι κλπ στο επόμενο στάδιο θα ζητήσουν την ηγεμονία (λ.χ. όπως την διεκδίκησαν οι άραβες τον 7ο αι.) και δε θα αρκεστούν στην ισότητα και τα λουλούδια, αλλά θα επιδιώκουν είτε την κινεζική παγκόσμια κυριαρχία είτε τον εξισλαμισμό της γης.
    3. διάφορες ενδιάμεσες λύσεις τύπου μαγιστίου και καρότου (καταστολή και οικονομική ελεημοσύνη, καταστολή για τους πολλούς και ενσωμάτωση λίγων κλπ). μια από αυτές μπορεί να είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η ελλάδα: ναι μεν πλούτισε (με δανεικά και δίχως αυτά), αλλά όχι τόσο ώστε να αποτελεί κίνδυνο ή ενόχληση. βέβαια, το τεράστιο μέγεθος των χωρών/περιοχών προέλευσης των μεταναστών δυσκολεύει τα πράγματα.

  36. Ετσι φαίνεται να είναι, Γιάννη. Πρόβλημα κατανομής που λέει και ο θείος Τάκης

    Ναι, ιδιώτη, ακούς τα κωλόπαιδα να πίνουν φραπέδες! Τι φραπέδες, φρεντουτσίνους! Ενώ μ’ένα εσπρεσάκι στο Λιστόν, δεν σε πονάει και το στομάχι απ’ το νες – και άρα λύνεις ευκολότερα τα προβλήματα της ανθρωπότητας

  37. Συγγνωμη οταν λετε η αριστερα κοιμαται ή οτι εξαντλει τη δραση της στο να μην αναφερει τον ορο λαθρομεταναστη το λετε επειδη διαβασατε τις θεσεις του ΚΚΕ για τους μεταναστες και δε σας κανουν?

    http://www.kke.gr/anakoinoseis_grafeioy_typoy/oi_theseis_kai_tis_protaseis_toy_kke_gia_toys_metanastes_kai_th_barbarh_politikh_poy_katadiokei_ellhnes_kai_allodapoys_ergates

    Εκτος αν δεν εντασσεται στα αριστερα κομματα καθως εκει περιλαμβανεται το Πασοκ και ο ΣΥΝ οποτε συμφωνοι πρεπει να το ξεχωρισουμε και να το θεωρουμε ως κομμουνιστικο.
    Οταν καταλαβετε πως οι μεταναστες υπαρχουν λογω της ιμπεριαλιστικης πολιτικης και των πολεμων που γεννα αυτη τοτε μονο θα αντιλιφθειτε οτι για να λυθει το προβλημα πρεπει να χτυπηθει στη ριζα του, δηλαδη στην ανατροπη του κοινωνικοπολιτικου συστηματος. Οταν οι κυβερνησεις συμμετεχουν σε πολεμους (Ιρακ, Αφγανισταν κτλπ) ειναι λογικο να λενε πως θελουν να καταπολεμησουν το φαινομενο, αφου αυτοι ειναι η αιτια που ξεσπιτωνονται οι ανθρωποι. Εκτος αν νομιζεται οτι γουσταρουν να φευγουν απο την χωρα τους και να εγκαταλειπουν την οικογενεια τους οποτε παω πασο.

  38. Maverick, όπως λέω και παραπάνω, αναφέρομαι κυρίως στα ιδεολογήματα του χώρου γύρω από το Σύριζα. Γνωρίζουμε την θέση του κκε και Θυμόμαστε τη στάση του στη Μανωλάδα. Από την βασικά σωστή ανάλυση του κκε που παραθέτεις (συγκρατώ μεταξύ άλλων το διαχωρισμό πολιτικών και λοιπών μεταναστών) απουσιάζει πρόταση για τη φύλαξη των συνόρων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s