Διαφημίσεις τέλος;

 

Η Ισπανία προτίθεται να καταργήσει τις διαφημίσεις από την κρατική τηλεόραση.  Ανάλογο μέτρο εφαρμόζεται στη Γαλλία από το Γενάρη, μόνο όμως για τις ώρες υψηλής τηλεθέασης. Η ισπανική κυβέρνηση σκέπτεται να επιβάλλει φόρο 3% στα κέρδη των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών (υπέρ της κρατικής τηλεόρασης) ώστε να αντισταθμίσει τα διαφυγόντα κέρδη από τις διαφημίσεις.

Τα κίνητρα του μέτρου δεν είναι διαφανή: στη Γαλλία η κυβέρνηση κατηγορήθηκε ότι στοχεύει στην αποδυνάμωση της δημόσιας τηλεόρασης, ενώ στην Ισπανία συνδικάτα εργαζομένων εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην κατάργηση των διαφημίσεων. Εκ πρώτης όψεως πάντως το μέτρο είναι πλήγμα κατά της διαφημιστικής βίας.

8 thoughts on “Διαφημίσεις τέλος;

  1. Στη έχουν γίνει πολλές συζητήσεις για το θέμα. Εμπνευστής ήταν ο γνωστός Νικολά, και όντως εικάζεται πως θέλει να βουλιάξει την κρατική τηλεόραση, για να εξυπηρετήσει φίλους του χωμένους στα ιδιωτικά ΜΜΕ.
    Από την άλλη κάποιοι λένε πως θα προκαλέσει ανταγωνισμό, καθώς οι θεατές ενδέχεται να πρτιμήσουν τα pub-free κανάλια κι άρα να σπρωχτούν και οι υπόλοιποι προς αυτή την κατεύθυνση.

    Ένα ενδιαφέρον αρθράκι εδώ: http://www.lemonde.fr/actualite-medias/article/2009/01/03/television-sans-pub-le-choc-du-5-janvier_1137390_3236.html

  2. Μερσί Κροτ. Προς επίρρωση αυτού, η Λιμπερασιον (http://www.ecrans.fr/Tele-sans-pub-l-Espagne-itou,7016.html) τονίζει ότι το μέτρο αυτό στην Ισπανία το ζητούσαν τα ιδιωτικά κανάλια από το 2003! Από την άλλη, σύμφωνα με τη ΕλΠαϊς του Σαββάτου, στην Γαλλία τα ιδιωτικά κανάλια ΔΕΝ ωφελήθηκαν – οι διαφημίσεις που έφυγαν από τα δημόσια δεν πήγαν σε αυτούς.

  3. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι θα έπρεπε να απαγορευτούν εντελώς οι διαφημίσεις.

    Σαν πρώτο βήμα θα έπρεπε να απαγορευτούν οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά, οι διαφημίσεις των τραπεζών, οι διαφημίσεις μεγάλων αυτοκινήτων, οι διαφημίσεις εταιρειών που μολύνουν το περιβάλλον, οι διαφημίσεις …..καταλάβατε νομίζω το σκεπτικό μου.

    Όσο για τις διαφημίσεις σε σχέση με το κράτος το θέμα δεν είναι οι διαφημίσεις των ιδιωτών που μπαίνουν στην π.χ. κρατική τηλεόραση αλλά οι κρατικές διαφημίσεις που μπαίνουν στα ιδιωτικά μέσα. π.χ. του ΟΠΑΠ ή άλλων που το δημόσιο ελέγχει τις αποφάσεις πολύ έμμεσα μέσω των ασφαλιστικών ταμείων (π.χ. Εθνική) κτλ.

    Οι διαφημίσεις του ΟΠΑΠ και άλλων είναι ουσιαστικά ένας κομματικός εκβιασμός που γίνεται με κρατικά κονδύλια.

    Οι άλλες διαφημίσεις ιδιωτών προς ιδιώτες είναι εξίσου αντιδημοκρατικές εφόσον όταν μια εταιρεία π.χ. γάλατος βάζει διαφημίσεις σε ένα κανάλι τότε υπάρχει ποτέ περίπτωση αυτό το κανάλι να βγάλει στον αέρα ένα σκάνδαλο με αυτή την εταιρεία;; Ακόμη και αν κινδυνεύουν χιλιάδες ζωές, θα το κάνουν γαργάρα.

    Για όλους τους παραπάνω λόγους η καθολική απαγόρευση της διαφήμισης θα ενισχύσει τη δημοκρατία. Η διαφήμιση σήμερα αποτελεί έναν νόμιμο τρόπο «ξεπλύματος» του «μαύρου» χρηματισμού και επιβολής της βούλησης των ισχυρών που πληρώνουν και κάνουν ότι θέλουν.

    Κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει καθόλου τηλεόραση γιατί αυτό δεν επιτρέπει την ισηγορία που είναι βασική δημοκρατική προυπόθεση….

  4. Greek Rider, για μένα οι πιο υποκριτικές και απάραδεκτες διαφημίσεις είναι οι διαφημίσεις που διαφημίζουν το κράτος: αυτές του ΥΠΕΧΩΔΕ, του ΥΠΟΙΟ, του ΗΣΑΠ κοκ., με την έννοια πως το κράτος (και η ΕΕ που διαφημίζεται πολύ στην πόλη μου, αλλά και στην Ελλάδα από όσο ξέρω), διαφημίζονται για να μας πείσουν να κάνουμε τι;
    -να τα επιλέξουμε; σε σχέση με ποιον;
    -να μας πείσουν ότι δουλεύουν για καλό μας;

    Υποθέτω πως το σκεπτικό είναι το δεύτερο. Και δεδομένης της «μονοπωλιακής» αγοράς στην οποία παίζουν, σκέφτομαι πως
    -τα χρήματα που σπαταλάνε σε διαφήμιση, θα μπορούσαν να τα σπαταλάνε σε έργα που είναι η καλύτερη διαφήμιση (αφελές επιεχείρημα, πιασάρικο όμως -ποια έργα; για το καλό τίνος;)
    -για να σπατάλανε τόσα λεφτά σε διαφημίσεις, πάει να πει ότι μάλλον υποπτεύονται πως δεν πείθουν επαρκώς ότι δουλεύουν για το καλό μας.
    -τέτοιες διαφημίσεις είναι καθαρή και ξεδιάντροπη προπαγάνδα (όσο και τα τρισμεγέθη αγάλματα του Σαντάμ στη Βαγδάτη).

    Τουλάχιστον οι άλλοι διαφημίζονται για να σε πείσουν να τους αγοράσεις, με σκοπό να πολλαπλασιάσουν τα κέρδη τους: τους βρίσκω λίγο εντιμότερους (αλλά εξίσου ξεδιάντροπους).

  5. Εγώ θα ήθελα να καταργηθούν τελείως οι διαφημίσεις κ. Κ. μου, αν γίνεται. Από τους δρόμους, το μετρό, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το internet, παντού. Όχι μόνο επειδή είναι μηχανισμός βίας και προπαγάνδας, αλλά γιατί κουράζουν και πολύ. Πιστεύω ότι η μισή κούραση που νιώθει κανείς όταν γυρνάει σπίτι του το βράδι είναι από τις χιλιάδες διαφημίσεις που έχει φάει στη μάπα θέλει δε θέλει.

    Όσο για την ενημέρωση για προϊόντα κ.λπ., μπορεί πολύ ωραία να γίνεται με καταλόγους και ενημερωτικό υλικό διαφόρων τύπων, με τη διαφορά ότι θα το ψάξεις για να το βρεις, όταν χρειαστείς κάτι. Ειδικά στην εποχή του internet κάτι τέτοιο θα ήταν παιχνιδάκι. Άσε που θα φτήναιναν αυτόματα όλα τα προϊόντα.

  6. Πιο πολύ συμφωνώ με το Στέλιο. Οχι γιατί διαφωνώ με όσα λέει ο GR (όλα τα σημεία που αναφέρει είναι πολύ σωστά) ή η Κροτ (κι εγώ ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί το Κράτος κάνει τόσο αυτοδιαφήμιση – μέχρι που κατάλαβα ότι δεν είναι διαφήμιση αλλά ευαισθητοποίηση των πολιτών…) αλλά γιατί θεωρώ πιο ύπουλη και πιο επιβλαβή την επίθεση της διαφήμισης στην ψυχική μου υγεία παρά στο πορτοφόλι μου.

    Κοίτα πχ (από: https://herrkstories.wordpress.com/2009/04/01/pub/ )

    Η πανταχού παρουσία διαφημίσεων που απευθύνονται στη λίμπιντο μάς διατηρεί σε μία κατάσταση διαρκούς συναισθηματικής και σεξουαλικής στέρησης.

    Η διαφήμιση εθίζει τα παιδιά στην αντίληψη χωρίς λογικό ειρμό, ο ρυθμός των διαφημιστικών σποτ καταστρέφει την ικανότητα συγκέντρωσης.

    Η διαφήμιση εξυμνεί την παιδικότητα και απαξιώνει την ωριμότητα και την ενηλικίωση.

    Καθημερινά το μήνυμα που λαμβάνουμε είναι: όσα περισσότερα κατέχεις, τόσο ανεβαίνεις κοινωνικά.

Αφήστε απάντηση στον/στην Herr K. Ακύρωση απάντησης